HSLS-ovci upozoravaju

'Tomaševićeva prometna rješenja izazivaju kolaps, gužve su sve gore'

Foto: HSLS Zagreb
'Tomaševićeva prometna rješenja izazivaju kolaps, gužve su sve gore'
13.11.2023.
u 13:09
Uvođenjem ad hoc pješačkih zona i sužavanjem prometnica bez alternativnih i kompenzirajućih prometnih mjera, smatra HSLS, pokazuje da su prometna rješenja gradske uprave i gradonačelnika rezultat ideološke improvizacije, a ne odgovarajuće prometne studije
Pogledaj originalni članak

Radi li itko išta po pitanju rješavanja prometnih gužbvi, uz otpad jednog od najvećih problema u metropoli, zapitali su se na današnjoj konferenciji za medije Darko Klasić i Kristijan Jelić,  gradski zastupnici HSLS-a.

– Iako je protekle dvije godine zabilježen neznatni rast broja motornih vozila u gradu Zagrebu, svjedoci smo da su prometna rješenja koja nam je  ponudio Tomislav Tomašević i Možemo uzrokovao svakodnevni prometni kolaps u Zagrebu. Ono što je zabrinjavajuće ne nazire se rješenje ovakvog stanja, nego prometne gužve postaju sve veće - stoji u njihovom priopćenju.

Uvođenjem ad hoc pješačkih zona i sužavanjem prometnica bez alternativnih i kompenzirajućih prometnih mjera, smatra HSLS, pokazuje da su prometna rješenja gradske uprave i gradonačelnika rezultat ideološke improvizacije, a ne odgovarajuće prometne studije  koja bi obuhvatila sve segmente prometa i promet u Zagrebu učinili održivijim i ekološkim.

–Postali smo svjedoci da alternativna prometna rješenja koja provodi, zbog stalnih gužvi i zastoja stvaraju veće zagađenje na cijelom području grada i veći ugljični otisak Zagreba. Kako se gradska uprava i Tomislav Tomašević očigledno ne snalaze i ne shvaćaju koliko je bitno da prometni sustav bude održiv, predlažemo gradskoj upravi da hitno usvoji “low budget” rješenja u koja ne treba ulagati milijune - navode.

Ona bi primjerice, obuhvatila prestanak uvođenja pješačkih i biciklističkih  zona na prometnicama na kojima se odvija promet motornih vozila bez sveobuhvatne studije utjecaja na šire tokove prometa. Valja im i uspostaviti automatski centar za nadzor i upravljanje raskrižjima kako bi se riješili zastoji u središtu grada, gdje se infrastruktura ne može bitno mijenjati. Zagreb već posjeduje preko 500 kamera koje djeluju u okviru prometno-komunalnog redarstva za nadzor prometa te ih treba integrirati u automatski centar za upravljanje prometom, graditi kružne tokove, zamjeniti smjer pojedinih ulica i uvesti jednosmjerne kako bi se manje sjekli prometni tokovi za sva kritična mjesta. Studije, kažu, već postoje, no potrebna je politička volja. 

Predlažu i da se iskoristi novouređena Gundulićeve ulice te da se na polovici izdigne plato na kojem se može posaditi adekvatni drvored sa sadnicama koje su primjerene urbanom prostoru. Ovako formiran drvored bio bi nastavak  Lenuzzijeve potkove, te značajan alat svojim hladom za borbu protiv podizanja temperature u gradovima, navode. 

Gubi li Grad Zagreb zbog nesposobnosti gradske uprave 2,5 milijuna eura, drugo je pitanje koje postvalja HSLS. 

–Svi smo svjedoci kašnjenja radova na rekonstrukciji Jadranskog mosta, ali većina građana nije svjesna koliko će to koštati porezne obveznike. Zbog kašnjenja sa izvođenjem radova Zagreb nije stigao realizirati sredstva iz EU fonda solidarnosti, odnosno realizirano je samo oko 1/3 sredstava. Nakon isteka roka, Vlada RH je podmetnula leđa i preuzela na sebe obavezu financiranja
započetih projekata, ali sada nam je već i taj rok upitan i bojim se da će zbog nesposobnosti Grada i Holdinga i ta sredstva propasti, odnosno troškovi će pasti na proračun Grada Zagreba - upozoravaju iz HSLS-a. 

Umjesto tramvajem, preko mosta se još uvijek mora autobusom što, kažu, stvara dodatna zagušenja na ionako zagušenom
prometnom potezu.

–Rok za izvršenje radova bio je u svibnju, još nije izrađen ni elaborat nove prometne regulacije, Grad i Holding su toliko devastirali Zagrebačke ceste (kadrovski i operativno), da se mora raspisivati natječaj za izvođenje radova koje su ranije
redovno izvodile ZG Ceste. Da apsurd bude još veći, već su dva natječaja propala jer Grad nije bio u stanju procijeniti realnu visinu troškova. Posljedično, Grad nije izdao dozvolu za uspostavu nove prometne regulacije na gornjem ustroju mosta bez koje
završna runda radova ne može ni početi,  a to se može dogoditi tek kada se izgrade prilazne ceste mostu (koje ovise o natječaju). Rokovi će očito biti produljeni, tramvajski promet u najboljoj opciji krenuo bi preko mosta tek 2025. i prijeti nam gubitak sredstava od cca 2,5 milijuna eura -sitiče HSLS. 


 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

GA
Gajger
14:14 13.11.2023.

Još ima naivaca koji misle da je to slučajno :)

Avatar Artoo Detoo
Artoo Detoo
14:14 13.11.2023.

Tomaševiću i je cilj da bude gužva u prometu, tako da ljudi odustanu od automobila. Frajer misli da se svi moraju voziti biciklima, jedino on može u Volvu. O sporosti i slaboj povezanosti javnog prijevoza suvišno je govoriti. Sve u stilu "odrasta" i 15-min grada.

Avatar fakinn
fakinn
14:33 13.11.2023.

Uz sve to navedeno, semafori su sve više desinkronizirani. Da im je stvarno stalo do ekologije modernizirali bi semafore, cijeli Zagreb bi sinkronizirali kao jedan zeleni val, sa što manje kočenja, stajanja na mjestu i nepotrebnog trošenja goriva.