42. Sajam knjiga

Tisuće ljudi pohrlile na Interliber: Po dobro štivo dolazimo s koferom

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
13.11.2019.
Pogledaj originalni članak

Tu je! Napokon je moja – doviknula je Sandra Avar svojim prijateljicama kad je na 42. Interliberu, točnije na štandu Večernjega lista i 24 sata u petom paviljonu Zagrebačkoga velesajma, pronašla knjigu koju je tražila pune tri godine. Jučer je, naime, ondje konačno “upecala” roman “Ljubavni posrednik” autorice Rachel Van Dyken, a umjesto 59,90 kuna platila ga je samo 19. I nije to jedino dobro štivo koje će ponijeti doma.

– Planiramo za knjige iskeširati i tisuću kuna, za što se štedi unaprijed. Imam posebnu kasicu u koju cijele godine odvajam novac. A poučena petogodišnjim iskustvom, znam da na Interliber treba ponijeti i kofer jer su “knjižideri” prepuni, a vrećica bude previše da ih sve nosiš – kazala je 37-godišnjakinja koja je na najveću književnu manifestaciju u Zagreb s dvije prijateljice doputovala iz Varaždina.

Umjesto kolica – muž

Osim ljubavnih romana, koji se nude i za pet kuna, na štandu Večernjaka i 24 sata, koji su među 380 izlagača na ovogodišnjem Interliberu, može se naći za svakoga ponešto. Zaljubljenike u sport privući će autobiografije Luke Modrića i Krešimira Ćosića, koje stoje 115, odnosno 79 kuna, a hitovi su i romani Bridget Collins “Uvez” te Patricije Cornwell “Krv i meso”, koji stoje 129 i 79 kuna. Već u prvih nekoliko minuta nakon otvaranja vrata paviljona posjetitelji su se jučer nagužvali oko štandova, a tinejdžeri su, vjerovali ili ne, pohrlili po poeziju. Odnosno zbirku “Med i mlijeko” autorice Rupi Kaur koja se nudi za 99 kuna.

– Nas je 200-tinjak došlo autobusom iz Osijeka. Tražili smo Rupi Kaur jer je sad popularna na Instagramu. Inače nam je većina knjiga dostupna na internetu, ali na sajmu je poseban doživljaj. Ne kupujemo samo za sebe, već i cijeloj obitelji nosimo knjige – kazali su srednjoškolci iz Slavonije dok su kupovali kuharice za mame i vodiče za ribolov za tate.

Osim mladeži, među štandovima triju paviljona u kojima se održava sajam mogu se zamijetiti i brojni pripadnici starije generacije u lovu na dobre ponude.

Interliber

– Našla sam i odmah uzela knjigu Anite Moorjani “Ponovno rođena”. Interesiraju nas i druge stvari, poput rječnika hrvatskog jezika, a ranije sam kupovala i dječje knjižice. Inače dolazim s kolicima, ali ove godine umjesto njih sa sobom vučem muža – rekla je Mira Lekić Knežević, koja je obilje na Interliberu razgledavala sa suprugom Robertom, a sajam im je, kazali su, i prigoda za izlazak. Bračni par ima široke interese pa ih privlači i Modrićeva autobiografija.

– Odrasla sam uz dva brata pa sam privržena sportu. Žao mi je što nisam u gradu da ga vidim uživo na predstavljanju knjige – kazala je M. Lekić Knežević, obožavateljica kapetana vatrenih koji će u nedjelju od 14.30 do 15.30 na glavnoj pozornici šestoga paviljona potpisivati autobiografiju “Moja igra”.

Mnogi se zanimaju i za knjige Večernjakovih kolumnista, koje su također u ponudi na Interliberu. “Kratki espresso” Nine Raspudića imat će i promociju danas u 13 sati također u šestom paviljonu, dok se na štandu izdavačke kuće Despot Infinitus može naći zbirka kolumni Milana Jajčinovića naslovljena “Politička šahovnica”.

Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Prilika za druženje

– Posjetitelji najviše hrle za najjeftinijim knjigama, koje su kod nas od 10 kuna, ali dobro prolaze i krimići pa publicistika. Ljudi ciljano dolaze i ostave po nekoliko tisuća kuna – kazala je Dunja Dupor koja je 11. godinu za štandom nakladnika Ljevaka.

Sajam je prilika i za druženje knjigoljubaca pa nam je student arhitekture Karlo Medved rekao kako obično dolazi s ekipom.

– Svake se godine vraćam. Mogu ovdje naći stručnu literaturu po povoljnim cijenama, a volim i stripove kojih na sajmu ima za nekoliko kuna. Obično se skupi društvo pa idemo svi zajedno, no onda se raspršimo i hvatamo dobre ponude – kazao je Medved.

A te dobre ponude na Velesajmu su do nedjelje, dok je ulaz, podsjetimo, besplatan.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.