(NE)Čistoća

Smeće u tramvaju košta nas oko 200.000 kuna

Foto: Marko Čubrilo/VLM
tramvaj
Foto: Marko Čubrilo/VLM
tramvaj
Foto: Marko Čubrilo/VLM
tramvaj
Foto: Marko Čubrilo/VLM
tramvaj
Foto: Marko Čubrilo/VLM
tramvaj
20.03.2010.
u 16:30
U tramvajima putnici ostavljaju ostatke hrane, boce, papire, a poseban problem su grafiteri i nasilnici koji ne zaziru niti od nadzornih kamera.
Pogledaj originalni članak

Oko 200 tisuća kuna svaki mjesec košta čišćenje tramvaja od smeća i grafita koje u njima ostave putnici! Naime, 55 radnika ZET-a svaki dan između 19 sati i 1 sat iza ponoći čisti zagrebačke tramvaje u kojima se nađe štošta...

Kategorizacija nereda

U navedeni iznos uračunavaju se i usluge tvrtke koja zetovcima pomaže u otklanjanju onečišćenja svih vrsta dok Zagrebački električni tramvaj već godinama grca u smeću. Iako to nije njihova obaveza, smeće uklanjaju i vozači i to prije svitanja zore kada se noćni tramvaji na pruge trebaju vratiti u starom sjaju.

“Dnevno je u pogonu 90 tramvaja iz Dubrave koji se svaku večer moraju očistiti”, rekao je Damir Kočet, rukovoditelj pogona u Dubravi, jedne od dvije remize. Osim smeća velike probleme zaposlenicima ZET-a stvaraju i grafiteri koji postaju sve agresivniji i “učinkovitiji”.

- Prošloga tjedna u noći s petka na subotu skupina maloljetnika stajali je na tračnicama u Aveniji Dubrovnik i zaustavila tramvaj u vožnji i neposredno nakon što je vozač zaustavio vozilo na očigled markerima su zašarali vjetrobransko staklo te pobjegli. Međutim jasno ih je snimila nadzorna kamera - požalio nam se Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a s kojim smo u noćnim satima obišli pogon u Dubravi.

Glasnogovornik Jurić nam je objasnio kako onečišćenja u tramvajima kategoriziraju kao sljedeće: najprije postoji površinski nered kao što su otpaci papira i hrane pa čak i fekalije. U drugu kategoriju spadaju svi slučajevi koji graniče ili prelaze vandalske činove kao što su grafiti, rezbarenja (takozvani scratching) kao i razbijanje inventara i stakala tramvaja. U trećoj su kategoriji onečišćenja koja uzrokuju kvarove ventilacijskog sustava i zbog kojih su ponekad potrebne hitne tehničke intervencije kako bi se spriječio kvar cijelog sustava i tramvaj mogao ostati u upotrebi.

Unatoč tome što su se urbane sredine tijekom proteklih dvadeset godina naviknuli na grafiterske ekspresionističke izljeve, Holdingova podružnica grafitere smatra velikim problemom.

Sve žešća borba

Napretkom grafiterske “opreme” borba između “bombera” i ZET-a koji sve je žešća. Iako zetovci imaju manje problema s “holetrainima” (grafiti koji izvana pokrivaju cijeli tamvaj), taggeri (grafiteri koji ponajviše upotrebljavaju markere umjesto spreja) jedna su od naizgled nesavladivih prepreka za vozače i istražna tijela.

Kako doznajemo čišćenje grafita u zagrebačkim tramvajima u nadolazećem bi razdoblju trebalo biti znatno olakšano jer se u nekim vozilima probno testiraju premazi koji bi trebali olakšati svakodnevni rad čistača u 193 tramvaja koji su tijekom vikenda posebna meta.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 35

OB
-obrisani-
17:35 22.03.2010.

Čiste ? A šta bi trebali raditi za plaču. Spavati? To im je posao i to rade...uz ostala svoja zaduženja. Bilo bi uvjerljivije da Čubrilo istakne koliko hr građane košta čišćenje smeča i sudski postupci individua političara i njihove poslijedice.

TR
tramvaj
22:03 23.03.2010.

\"Loco\" svaka ti čast!!!!

DU
Deleted user
22:20 20.03.2010.

pa..to je zato kaj nema murje u nočnim tramvajima...evo već 6 godina kak idem iz nočne,nisam vidjel nijednog policajca u tramvaju....a hahari u tramvaju šaraju sa sprejevima,bacaju flaše,tuku se i svađaju...pošto državu to ne jebe......ne jebe ni policiju koja spava doma....ili se,eventualno prevezu punom brzinom po Draškovićevoj,da netko nebi reko da ih nema...hahahaha !!