Rekonstrukcija kružnog toka

Jadranski most zatvara se u subotu, od nedjelje se vozimo dijelom novoga rotora

Foto: Antonio Bronic/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zbog zatvorene jedne prometne trake kod rotora nastajale su velike gužve
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zbog zatvorene jedne prometne trake kod rotora nastajale su velike gužve
Foto: Antonio Bronic/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zbog zatvorene jedne prometne trake kod rotora nastajale su velike gužve
Foto: Antonio Bronic/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zbog zatvorene jedne prometne trake kod rotora nastajale su velike gužve
Foto: Antonio Bronic/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
17.10.2019.
u 21:49
Radovi vrijedni 331,7 milijuna kuna počeli su lanjskoga kolovoza, a prema posljednjim prognozama, potrajat će do travnja 2020. godine
Pogledaj originalni članak

Prošlo je godinu dana i dva mjeseca od početka radova na najvećem prometnom čvorištu u Zagrebu. Sad kad su zgotovili podvožnjak dug 280 metara, na redu je povezivanje Jadranskog mosta s prometnim površinama novog rotora. Zbog toga će prvo u subotu za sav promet zatvoriti most, a u nedjelju se uspostavlja dodatna privremena regulacija prometa. Jadranski most zatvara se, točnije, u subotu u 23 sata i neće se njime moći voziti preko noći, sve do 6 sati ujutro, a obilazno će se moći Mostom slobode i Slavonskom avenijom.

Regulacija cijeli studeni

Nova regulacija primjenjivat će se cijeli studeni, pri čemu će se, kažu u Gradu Zagrebu, iskoristiti i dijelovi novog rotora za brže i sigurnije prometovanje. Radovi će se provoditi u dvije faze. Prva, u sklopu koje će se uređivati zapadni kolnik Jadranskog mosta, počinje u nedjelju i traje do 10. studenog, a postojeće privremeno semaforizirano čvorište na mostu pomiče se južnije. Bit će tako na raspolaganju istočni i manji dio zapadnog kolnika pa će preraspodijeliti trakove.

– Od sjevera prema istoku, odnosno Novom Zagrebu, zadržava se prometovanje u dva traka, ali s razdvajanjem. Jedan prometni trak na zapadnom kolniku, a drugi na istočnom. Prolaskom semaforizirane točke oba traka nastavljaju prema jugu i susreću se na novom dijelu rotora. Što se tiče ulaska na most od Novog Zagreba prema sjeveru, koji je dosad bio u režimu slobodnog toka, sada će biti reguliran prometnim znakom, trokutom “raskrižje s cestom koja ima prvenstvo prolaza"– objašnjavaju u Gradu.

Foto: Antonio Bronic/PIXSELL
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora

Po promijenjenoj regulaciji oni koji dolaze sa zapada iz smjera čvora Lučko prema Novom Zagrebu vozit će novim dijelom rotora, jednako kao i oni koji dolaze sa sjevera prema Lučkom, odnosno neće više morati skretati na privremenu prometnicu. Dva prometna traka i postojeća regulacija semaforom zadržavaju se za one koji dolaze od Lučkog prema sjeveru, a privremenom prometnicom vozit će se i dalje od Novog Zagreba prema zapadu. Manjih izmjena bit će na raskrižju Jadranske avenije i Ulica Vice Vukova, gdje će se promijeniti smjerovi kretanja na prilaznim rampama.

– Svi prometni tokovi bit će kanalizirani i odvojeni bez kolizija, a zbog korištenja više prometnih površina propusna moć raskrižja bit će povećana – ističu u Gradu.

U drugoj fazi radova, koja će trajati do 1. prosinca, uređivat će se istočni kolnik i dio mosta, a tada se, za one koje dolaze sa sjevera prema Lučkom, oba traka vraćaju na zapadni kolnik i vode paralelno preko semafora i novog dijela rotora. Oni koji pak voze u suprotnom smjeru, moći će po dva prometna traka koja će formirati na novom dijelu rotora te će se semaforom dozvoljavati ulazak na Jadranski most.

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Zbog zatvorene jedne prometne trake kod rotora nastajale su velike gužve

Ublažavat će nedostatke

– Nova privremena regulacija u prvoj fazi otežava prometovanje vozila od Novog Zagreba prema sjeveru. Budući da je to kretanje u koliziji s vozilima koja se iz smjera Lučkog prema sjeveru kreću programiranjem semaforskog uređaja, maksimalno će se pokušati ublažiti ovaj nedostatak. U drugoj se fazi za ovaj tok formiraju dva prometna traka te će uvjeti prometovanja biti bolji – napominju u Gradu.

Rekonstrukcija je, podsjetimo, vrijedna 331,7 milijuna kuna. Gradu je dodijeljeno bespovratnih 321 milijun kuna, od kojih se 272,8 milijuna sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a 48,1 milijun iz državnog proračuna, dok je 11 milijuna iz gradske blagajne. Radovi su počeli lanjskog kolovoza, a tada je prekinut i tramvajski promet. Kružni je tok za automobile zatvoren u prosincu, kada se očekivao prometni kolaps, no regulacija se pokazala boljom od očekivanog pa su šaljivci govorili da nam novi rotor i ne treba jer i tako sve dobro sve funkcionira. Bez zastoja je vozilo i ZET-ovih 19 autobusnih linija, a Zagrepčani se nadaju da će bez gužve proći i s novom regulacijom.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

JZ
Jedan_Zagrepčanec
03:35 18.10.2019.

Prvenstvo prolaza? Je li svjetsko prvenstvo, općinsko, ili kakvo? Prednost prolaza se kaže. Znam da su rječnici na popisu zabranjenih knjiga FPZG, ali nekad je dobro ignorirati te zabrane...

HE
herojulice
08:43 18.10.2019.

Da li ste primjetili da se tekstovi o pravusuđu u zadnje vrijeme ne mogu komentirati ali demokratski ne mogu komentirati.

Avatar Idler 3
Idler 3
22:24 17.10.2019.

Prošlog ljeta je pisalo:" Novi rotor bi u promet trebao biti pušten 30. prosinca 2019. godine."....a i cjena je bila nekaj manjša ?!