Konačno

Na listi za obnovu još 15 pothodnika, promovirat će je i torbama za šoping

Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL
13.03.2021.
u 15:24
Nakon uređenja četiri novozagrebačka pasaža, slijede radovi u Držićevoj i Branimirovoj, a usto se pripremaju papiri za devet lokacija, od Vrapča do Sesveta. Projekt je vrijedan 56 milijuna kuna, a raspisan je i natječaj za prateću kampanju koju uvjetuje EU sufinanciranje
Pogledaj originalni članak

Prvo su počeli obnavljati pothodnik između zgrade Porezne uprave i Središća. Pa su počeli “delati” na onom malo istočnije, koji se proteže od Utrine do Zapruđa. A sad je Grad raspisao natječaj za rekonstrukciju pothodnika kod Savskog gaja, između Velesajma i Sigeta, kod Sopota i Trnskog. Zagrepčani se nadaju da se i radovi na ta četiri novozagrebačka pothodnika neće odužiti kako je to bilo na prva dva, no prije nego što uopće počnu, moraju odabrati izvođača, a ponude za posao vrijedan više od 20 milijuna kuna primaju se do 19. ožujka.

Da nisu više kao u hororu

Ideja je, kažu u gradskoj upravi, da se time Zagrepčane vrati u pothodnike, koje mnogi izbjegavaju jer izgledaju, kažu, kao iz horor-filmova. Mračni, neočišćeni, zašarani grafitima, uz smrad koji zapuhne svakog tko njima prolazi. A to bi trebalo postati prošlost nakon što se provede projekt modernizacije pješačkih pothodnika, koji dijelom financira Europska unija.

Vrijednost mu je 56 milijuna kuna, a ukupan iznos bespovratnih sredstava, za što je ugovor o dodjeli potpisan lani 24. rujna, iznosi 47 milijuna. Odlučili su se na ovaj korak, kažu u Gradu, jer unatoč tome što su pothodnici u režimu redovnog održavanja, izgled i rasvjeta nisu mijenjani od njihove izgradnje te funkcionalno nisu prilagođeni za korištenje osobama s invaliditetom, roditeljima s djecom u kolicima te starijim osobama.

– Nerijetko su i meta vandala, zbog čega su danas devastirani, a izbjegavanje korištenja dovodi do čestih prelazaka pješaka i biciklista na neoznačenim cestovnim prijelazima te doprinosi nesigurnosti i broju nesreća na tim lokacijama – govore u Gradu.

Nakon što urede četiri novozagrebačka, slijedi rekonstrukcija još dvaju pothodnika, na Aveniji Marina Držića, kod Folnegovićeva naselja, te u blizini raskrižja Branimirove i Ulice Divka Budaka. A dio EU projekta je i izrada projektno-tehničke dokumentacije za radove na rekonstrukciji, odnosno modernizaciji dodatnih devet pothodnika, kod petlje na Držićevoj aveniji, kod cementare na Aleji Bologne, željezničke stanice u Vrapču, Gajnica i Medpotoka, između Vrapča i Oranica, kod Europatradea u Sesvetama, ali i u Branimirovoj, kod željezničke stanice Maksimir te proizvodnog pogona Mlinar.

– Odabrane lokacije za modernizaciju predstavljaju kritične točke prateće infrastrukture javnog prijevoza i po pitanju zastarjelosti infrastrukture kao i trenutačnog stanja, ali i po pitanju visokog broja korisnika i visoke nesigurnosti za sudionike u prometu – ističu u gradskoj upravi. I taj su natječaj vrijedan gotovo dva milijuna kuna raspisali, i to jučer, a projektom je potrebno obuhvatiti i “osiguranje pristupačnosti osobama s invaliditetom te smanjene pokretljivosti gradnjom podiznih platformi u zatvorenom oknu”. Usto su nužni, ističu, i nova javna rasvjeta, videonadzor, prometni znakovi i putokazi, uređenje podne završne obloge i zidova, sanacija stubišta, pristupa oko ulaza i izlaza, ograde i rukohvata..., za što je potrebno izraditi oblikovno-tehničko rješenje.

Plus ruksaci i svjetla za bicikle

A kako bi osigurali “vidljivost projekta”, što uvjetuje Europska unija, traže i nekoga tko će im odraditi promotivnu kampanju za pola milijuna kuna. Onaj koji dobije posao morat će, među ostalim, osmisliti dizajn 500 platnenih torbi u više boja s otisnutim logom projekta, a treba ponuditi i tri prijedloga rješenja na odabir. Izradit će i stotinu torba za kupnju s kotačima, 300 platnenih ruksaka s vezicama, stotinu komada seta za prednje i stražnje svjetlo za bicikl...

– Svjetla su namijenjena građanima, a svaki set mora imati naljepnicu s osnovnim elementima vidljivosti. Veličina naljepnice ovisi o veličini predmeta – objašnjavaju u dokumentaciji. Naručili su i rollup bannere, plakate za autobuse i tramvaje, jumbo plakate, a otisnut će i 500 komada informativnih letaka s mapom grada i istaknutim pothodnicima. Onaj koji posao prihvati treba osmisliti i televizijski i radiospot te osigurati zakup, a morat će s gradskom upravom definirati i vrijeme te raspored emitiranja

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

GE
geler203
16:18 13.03.2021.

Otvaram kladionicu: koliko će vremena biti potrebno nakon renoviranja da pothodnici budu zašarani, popišani i pos*ani?

SL
slavenZadravec
18:37 13.03.2021.

Sama ideja pothodnika je pogrešna. Naime, umjesto da površina i mogućnost slobodnog kretanja pripada pješacima njih se tjera na podzemno zaobilaženje. Ipak, ako nema drugog rješenja onda pothodnici trebaju biti pretvoreni u podzemne trgove tipa onog kod Glavnog kolodvora, a ne opskurni prolazi kao većina spomenutih u članku.

Avatar mladen valentić
mladen valentić
23:34 13.03.2021.

Onaj između Utrina-Sopota-Središća, već ima nekoliko švrljotina!