OTIŠLI SMO U KONTROLU

Kako je protekao prvi radni dan u tramvajima i busevima s ograničenjem broja putnika

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Unatoč jutarnjoj gužvi na okretištu Ljubljanica, popunjenost tramvaja mora biti do 40 posto
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Unatoč jutarnjoj gužvi na okretištu Ljubljanica, popunjenost tramvaja mora biti do 40 posto
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Unatoč jutarnjoj gužvi na okretištu Ljubljanica, popunjenost tramvaja mora biti do 40 posto
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL/Ilustracija
Tramvaj
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Unatoč jutarnjoj gužvi na okretištu Ljubljanica, popunjenost tramvaja mora biti do 40 posto
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Unatoč jutarnjoj gužvi na okretištu Ljubljanica, popunjenost tramvaja mora biti do 40 posto
30.11.2020.
u 21:31
Dojave o gužvama stizale su iz Dubrave i s linije 109, a požalio se i sindikat ZET-a
Pogledaj originalni članak

Ponedjeljak ujutro već desetljećima je sinonim za stres i nepodnošljive gužve u metropoli. Međutim, okretište Ljubljanica danas je u vrijeme kada ljudi idu na posao, a učenici u školu, bilo neobično mirno. Na stanicama su se ljuljuškali niskopodni tramvaji, a svakih pet do deset minuta stizali su novi. Bilo ih je više nego inače u to doba, a Zagrepčana manje.

Jedan ode, drugi dođe

Putnike što su ulazili s maskama na licu činili su uglavnom mlađi ljudi i srednjoškolci. Tko god je mogao, ostao je kod kuće. Povremeno bi se na stanici stvorila gužva, no tramvaj je krenuo čim je vozač, vjerojatno gledajući preko nadzornih kamera, procijenio optimalan broj putnika. Potom bi došao novi i tako u krug pa je malo vjerojatno da je itko zbog gužve zakasnio na posao.

Činilo se stoga da je ZET prvi radni dan pod novim mjerama koje popunjenost tramvaja i autobusa ograničavaju na 40 posto, kako su i obećali, povećao broj vozila. Na vratima su još od petka istaknute naljepnice s najvećim dozvoljenim brojem putnika pa u veliki niskopodni tramvaj tako po novom smije 81 čovjek, a u malu devetku ili trinaesticu 64 osobe, koliko ih može i u autobuse. Brojeći ljude koji ulaze, pak, ustanovili smo da ni u jedan nije ušlo više od 50. Niskopodna dvanaestica u koju smo se ukrcali oko osam sati s toliko ih je krenula, do Cibone se broj smanjio na 40, a ni na uskom grlu kod Trešnjevačkog placa nije bilo povećanog broja putnika. Slično je bilo i u sedamnaestici, a četrnaestica koju smo “ulovili” u Vodnikovoj bila je gotovo prazna. No ondje smo zatekli i dvoje ljudi bez maske, postarijeg gospodina i djevojku.

VIDEO Provjerili smo pridržavaju li se građani i vozači mjere o 40 posto popunjenosti vozila u javnom prijevozu.

– Pa ionako nema nikog u tramvaju – odbrusila je prije no što smo sišli na polupraznoj stanici na Glavnom kolodvoru i uputili se u pothodnik. I tamošnja trgovkinja potvrđuje da nema “rush houra”.

– Prošlo je 80 posto manje ljudi nego obično, svi rade od doma ili su u izolaciji – kazala je.

Pusto i na Glavnom

Na stajalištima autobusa situacija je nalikovala onoj na remizi. Ljudi je u 8.20 sati znalo biti kao u mravinjaku, a jučer pusto. Gužve nije bilo čak ni na stanici velikogoričkih autobusa 268 i 330, poznatih po krkljancu, a iako je iz dugavske linije 220 izišlo dosta ljudi, nije ih bilo više od propisanih 64. Četrdesetak smo izbrojili i u busu za Travno.

– Nema gužve, ljudi je manje, a mi smo povećali broj vozila – rekao nam je vozač pred ZET-ovom malom bazom.

Na stanici na Tomislavcu i srednjoškolci Vid i Petar čudili su se manjku jutarnje živahnosti.

– No gužve je bilo u prigradskim vlakovima – kazali su dečki prije nego što smo ušli u malu trinaesticu. Dopušteno je 64, a u njoj je bilo svega devet ljudi. Vlada grobna tišina, čuje se samo zvuk motora, a nema ni kontrolora.

Neki su, međutim, dojavljivali da je krcato danas oko osam sati bilo u tramvajima oko Dubrave, kao i u autobusu 109, gdje se natiskao velik broj srednjoškolaca. Požalio se i Sindikat ZET-a, u kojemu kažu da je nove mjere nemoguće provoditi.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

ST
stefj
22:08 30.11.2020.

Ma gluposti. Tramvaji su u špici puni ko šipak... A i zašto ne bi bili, nema za javna poduzeća i za javne djelatnike kazni. Da se tako natrpa autobus privatnog prijevoznika, onda bi bile drastične kazne i za poduzeće i za vozača i za vlasnika. Toliko o jednakosti u Hrvatskoj...

LO
LoveCroatia
23:46 30.11.2020.

VL na sto ste spali. Evo samo ja mogu negirati cijeli vas clanak. Danas sam bio u sestici i nije se moglo disati koliko je bila puna. Onda se sestica odjednom pretvorila u jedanaesticu i tramvaj je magicno postao prazan, a ljudi su morali izaci i cekati drugi tramvaj.

MA
malena1983
22:05 30.11.2020.

64 osobe u bus, a to je kapacitet 40%?? Pa koliko je ionda puni 140 cca? U koji bus stane 140 osoba? U članku nešto dobrano fali, ali nije ni čudno.