Stari projekt

Milan Bandić opet obećao izgradnju metroa za tri godine

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Milan Bandić opet obećao izgradnju metroa za tri godine
22.05.2014.
u 12:00
Vozit će se od istoka do zapda grada, a u prvoj fazi metro bi trebao imati 17 kilometara
Pogledaj originalni članak

Za tri godine, baš kada protekne peti mandat gradonačelnika Milana Bandića, Trg bana Josipa Jelačića bit će raskopan - zbog gradnje metroa!

Kapitalni projekt kojeg Bandić spektakularno najavljuje, pa svako malo, već dugih sedam godina izvlači iz zaborava, a koji zahtjeva temeljitu pripremu, analizu, onda novac za dokumentaciju, i u konačnici za njegovu realizaciju ponovo je aktualiziran, dapače, zagarantiran.

150 milijuna eura uštede

Čvrsto, sigurno uz napomenu gradonačelnika kako je upravo podzemni promet Zagreba na dnevnom redu i kako moli baš sve skupštinare da ga svakodnevno podsjećaju na njegova vlastita obećanja, a on garantira, da će ih do kraja ovog mandata ispuniti baš sve. Gradski metro, onaj prezentiran prije sedam godina, i nepromijenjen do danas, predviđa spoj nadzemne i podzemne željeznice, a još je tada Bandić najavio kako će sva potrebna dokumentacija biti riješena, a gradnja već započeta.

Od tada pa do danas nije se napravilo puno, osim da je prometnim planom Zagreba, predviđena izgradnja metroa na liniji istok-zapad. Prva faza, barem kako objašnjava Damir Pološki, profesor Građevinskog fakulteta, predviđa gradnju 17 kilometara mreže, a vozilo bi se od Škorpikove do željezničke stanice na Črnomercu, Masarykovom prema Maksimiru, dalje Avenijom Gojka Šuška do Oporovečke.

–Potrebno je puno istraživanja, ovo je samo ideja, a prema procjeni izgradnja pruge na relaciji istok zapad koštala bi oko 700 milijuna eura– pojasnio je Pološki.

Dapače prometni stručnjaci, poručuju kako bi se uz ove linije u prometnom putovanju uštedjelo oko 150 milijuna eura zbog smanjenja vremena putovanja putnika. Da je gradnja metroa samo pitanje vremena smatra i arhitekt Nenad Fabijanić.

Dijalog Vlade i Grada

– Oko sedam do deset kilometara željezničke pruge trebalo bi prolaziti na minus etaži. Zagreb je granične veličine za izgradnju metroa, neki engleski i nizozemski gradovi manji od njega imaju metroe. Sigurno je na pomolu jedan dijalog između Vlade i Grada – rekao je arhitekt Nenad Fabijanić.

Zeleno svjetlo podzemnom tramvaju daje i prometni stručnjak Ivan Dadić.

– Zagovaram ideju da podzemni tramvaj prometuje od stadiona do Republike Austrije. Ipak ne cijelim profilom pod zemljom– kaže Dadić. Smatra da bi Bandićeva ideja mogla biti realizirana u roku kojeg je predvidio jer za pripremnu dokumentaciju treba dvije godine.

>>Milijunski planovi za Zagreb i okolicu u HŽ Infrastrukturi

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar zagi zagi
zagi zagi
20:29 22.05.2014.

prazne riječi kao i uvijek

CR
CroViktoria
22:32 05.04.2018.

Voljeli bi da ponovite ovaj članak 2018. i da se prisjetimo dva nacrtana i naplaćena plana tramvajske pruge koja nikada nisu odrađena, a sad Metro da li će se graditi ili ne, ili je to još jedna izrađena i zaboravljena priča, a opet tko dobiva novčeke i zašto iz EU fondova koji su trebali pokrenuti gospodarstvo u Hrvatskoj i kuda se troši? Da li netko kontrolira sredstva iz EU fondova?

RA
raychica1
16:39 26.07.2018.

evo, citam ovaj clanak u 2018-stoj. trazim metro, ali nigdje nema stanice.