Ritam grada

Građani su pokazali da će uslugu rado platiti ako nemaju osjećaj da ih se pljačka

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Građani su pokazali da će uslugu rado platiti ako nemaju osjećaj da ih se pljačka
26.03.2017.
u 21:11
Od kada su puštene u prodaju, planulo je 3,7 milijuna "malih" rozih karata.
Pogledaj originalni članak

Ako je mjesečna zarada od polusatnih karata za četiri kune 14,8 milijuna kuna, a od onih za deset kuna devet milijuna kuna, vrlo je jednostavno zaključiti da se ove prve, otkad su uvedene, prodaju kao lude.

Dajte jednu “malu“, “kratku“, “rozu“, “jeftinu“... Tim riječima Zagrepčani već dva mjeseca uglavnom ulaze u tramvaje i autobuse. Izgovorili su to točno 3,7 milijuna puta. Toliko je polusatnih karata, naime, prodano, što u vozilima, a što izvan njih. S obzirom na to da je u veljači u prodaju pušteno četiri milijuna, čini se da je uspjeh iznenadio čak i sam ZET. Građani nove karte kupuju u buntovima da ne bi nestale, a povećanom su prodajom šokirani i prodavači na kioscima, ali i vozači, koji kažu kako više u miru ne mogu voziti koliko ih građani povlače za rukav da bi od njih kupovali karte. Nisu, kažu, to mogli ni sanjati prije nekoliko mjeseci. Za to vrijeme još samo rijetki koriste plave karte pa ih je tako u veljači prodano samo 900 tisuća. Kad se sve izračuna, ispada da ZET za njima ne treba nimalo žaliti jer, ako se ovakav trend nastavi, mogao bi zaraditi i 50-ak milijuna više od prošlogodišnjih 10-ak milijuna. Zbog mogućeg upeterostručenja zarade u ZET-u trljaju ruke, no ono što je još važnije jest da su i građani nakon dugo vremena zadovoljni uslugom koju dobivaju u ZET-u.

Kada je riječ o švercanju, uvijek je postojala dvojba bojkotiraju li građani cvikanje karata jer su im one preskupe za ono što mogu dobiti ili jednostavno smatraju da je švercanje u redu. Godinama su građani govorili da druga teza nije točna i da bi oni rado plaćali prijevoz kada bi omjer cijene i kvalitete bio realan. Pritom su isticali kao primjere brojne europske gradove u kojima je vožnja bila jeftinija. A sada su građani dobili i priliku da pokažu da nisu okorjeli kršitelji propisa, već da će rado izdvojiti novac. Važno je samo da pritom nemaju osjećaj da ih se besramno pljačka. A to su, valjda, zaslužili.•

ZAKONSKA OBVEZA

Liječnici prisiljeni ljude prijavljivati policiji: 'Pridržavat ćemo se toga, nema razloga da se zbog toga ljute na nas'

Za privremenu nesposobnost do 6 mjeseci samo upozorenje, a ako je razdoblje nesposobnosti dulje, liječnik je dužan javiti to policiji. Obaveza je to svakog liječnika koji je obavio pregled ili liječio vozača, kao i njegova izabranog odnosno obiteljskog liječnika, a propisuje je Pravilnik o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače koji stupa na snagu sljedeći tjedan.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

BI
Biouskoli91
22:51 26.03.2017.

Nasim politicarima a i 'trgovcima' je i dalje nepojmljivo da je moguce s nizim cijenama vise zaraditi. Npr. autoceste. Uvodjenjem vinjeta bi prosjecno svima bilo jeftinije a HAC bi vise zaradio. Ali.....

NI
Nikomah95
07:43 27.03.2017.

Ja se vozim dvije stanice busom do trgovine. Nije mi problem pješačiti ako ne pada kiša, no ako pada moram busom. Prije su me vozači tražili da kupim kartu u oba smjera, dakle, 20kn bi me koštao samo odlazak i dolazak iz trgovine(sic!)! Otkad su uvedene 'male' karte, vozač mi dopusti da se vozim istom u oba smjera. 16kn uštede! Za te novce mogu djeci svaki dan kupiti voće.

Avatar fredi
fredi
11:40 27.03.2017.

Koliko li je samo ZET-u trebalo da ovo uvede?!