NOVE BROJKE

Na cestama nas vreba još 18 'pauka', a tu su i 4 dodatna 'scan-a-cara'. Kazne pljušte na sve strane

Foto
Na cestama nas vreba još 18 'pauka', a tu su i 4 dodatna 'scan-a-cara'. Kazne pljušte na sve strane
22.10.2025.
u 11:18
Stiglo je pet komada, a isto toliko očekuje se do kraja 2025., čime će im se broj popeti na 23. Od lani gradom patroliraju i dva "scan-a-cara", koji su broj izdanih kazni povećali 30 posto, pa su nabavili dodatna četiri. Onima koje uhvati sustav za prepoznavanje registarskih pločica globe se dostavljaju na kućnu ili email adresu
Pogledaj originalni članak

Gradom patroliraju u dvije smjene, od sedam ujutro do ponoći, a svaki dnevno može skenirati oko 5000 automobila. Prva dva "scan-a-car" vozila Zagrebparkinga u promet su puštena lani, a ove godine pridružila su im se još četiri. Tako su se u voznome parku Holdingove podružnice Toyotama Corollama tijekom ljeta pridružila dva nova hibridna SUV-a Nissan Qashqai, a isto toliko stiglo je prije nekoliko tjedana.

Pokriju puno šire područje

Zadatak im je voziti gradom i kontrolirati parkirane automobile kako bi provjerili je li za njih plaćena ta usluga, a čini se i da su poprilično učinkoviti. Broj izdanih kazni, odnosno dnevnih parkirališnih karti, kažu u Holdingu, podigli su 30 posto. – Dosad ih je pomoću "scan-a-car" vozila izdano ukupno oko 130.000 – napominju.

Svakog jutra izlaze iz garaže na Kvatriću, gdje su stacionirani preko noći, te obilaze četvrti u kojima se naplaćuje parkiranje. Opremljeni su naprednim kamerama i GPS sustavom, kojima se skeniraju registarske pločice parkiranih automobila, a informacije dolaze na tablet koji je preko servera povezan s centralnim sustavom. Prije su podaci slani terenskom kontroloru, koji bi dolazio na lokaciju i ispisivao dnevne parkirališne karte, ali odnedavno je sve digitalizirano pa se vlasniku auta direktno iz "scan-a-cara" kazne šalju na kućnu ili email adresu. Zbog toga što se više ne ostavljaju na vjetrobranskom staklu, mnogi ne znaju da su sankcionirani sve dok ne ugledaju uplatnicu u poštanskom ili email sandučiću pa je u travnju predstavljen i online portal na kojem se to može provjeriti.

Idealna brzina vožnje za skeniranje parkiranih vozila je do 25 kilometara na sat, a kamera hvata 10 do 15 metara oko auta, pa se tako pokrije mnogo veći teren nego u patroli pješice.

Foto: Luka Stanzl/Pixsell
U Središću se od ponedjeljka uvodi naplata parkiranja
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
U Središću se od ponedjeljka uvodi naplata parkiranja
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
U Središću se od ponedjeljka uvodi naplata parkiranja

– Osoba dnevno može prekontrolirati 600-700 vozila, što je nekoliko puta manje nego "scan-a-carom" – kaže nam jedan od operativaca Zagrebparkinga. Hvale ih i u Holdingu, ističući kako doprinose većoj razini poštivanja pravila, a što se tiče ulaganja, nabava šest vozila za automatsko prepoznavanje registarskih oznaka stajala je oko 638.800 eura bez PDV-a. Pritom su prva dva, koja su stigla lani, koštala nešto manje od 199.000 eura, a u ovogodišnja četiri uložili su gotovo 440.000.

No pojačao je Zagrebparking i svoju flotu pauk-vozila. U prvoj polovini ove godine, kažu u Holdingu, isporučeno je pet novih vozila, a do kraja 2025. stići će ih još toliko. Usto je u tijeku postupak nabave za šest dodatnih pauk-vozila, čija se isporuka očekuje tijekom 2026. godine. – Zagrebparking ih trenutačno na raspolaganju ima 18, a prosječno se godišnje izvede 23.000 intervencija premještanja nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila – napominju u Holdingu. U njegovu polugodišnjem izvješću o radu stoji pak da je za nabavu novih pauk-vozila utrošeno 869.000 eura. Dizanje paukom, inače, plaća se pak 66,36 eura za vozilo do tonu i pol, odnosno 108,60 za ono teže od toga. Vozilo će tada završiti na deponiju uz istočno parkiralište Zagrebačkog velesajma.

Treba i modernizirati aplikaciju

Proširenje voznog parka navedeno je u planu poslovanja Zagrebarkinga za 2025., a među stavkama koje su zacrtali, ali ih još nisu ostvarili, nalazi se i nadgradnja, odnosno osuvremenjivanje ZgPark aplikacije. – Cilj je povećati atraktivnost aplikacije te broj korisnika, a ujedno će se smanjiti troškovi poslovanja koji nastaju prilikom kupnje parkirališnih karata u ostalim kanalima prodaje – ističe se u dokumentu dostupnom na Holdingovu webu. U planu je, osim toga, nadgradnja dijela parkirnih automata instaliranih na javnim parkiralištima kojima upravlja podružnica.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

ME
MediciKM
08:58 23.10.2025.

Najlakše je nabaviti pauk i maknuti auto i naplatiti kaznu. Da gospon senf malo poradi na uređenju parkinga; park and ride sistema, poboljšanja gradskog prijevoza..e onda bi imalo smisla kažnjavati građane ako su nepropisno parkirani i ako ne plaćaju parkirnu kartu. Ovako je sve samo legalna pljačka. Btw, parking kod HRTV, samo znaju naplaćivati ali urediti ništa...i tako već godinama.

JO
josmalopanestalo
09:21 26.10.2025.

sve je napisano samo nije obračun napisan, da li su zaradili dovoljno za uhljebe ???

Avatar neugodan
neugodan
08:57 24.10.2025.

lopovi, umjesto da se ljudima omoguci parkiranje vi zaposljavate uhljebe s kamionima.