Uvjeti razvoja

Želi li HAC kredite, mora se riješiti blagajnika na naplatnim kućicama

Foto: Patrik Macek/Pixsell
Želi li HAC kredite, mora se riješiti blagajnika na naplatnim kućicama
07.07.2010.
u 21:24
Na pojedinim naplatnim kućicama skuplji blagajnici nego što se ostvari promet od cestarina
Pogledaj originalni članak

Žele li Hrvatske autoceste od europskih razvojnih banaka EBRD-a ili EIB-a dobiti prijeko potrebne kredite, povoljnije od onih u komercijalnim bankama, za gradnju novih kilometara, ali i otplatu dugova – morat će provesti znatne promjene.

Racionalizacija sustava

Tako, doznaje Večernji list, te banke traže da se naplata cestarine i održavanje autocesta izdvoje iz HAC-a u dvije zasebne tvrtke kako bi se poboljšalo poslovanje tih dviju djelatnosti. Što se tiče naplate, banke vrlo vjerojatno traže da HAC racionalizira taj sustav dodatnim uvođenjem sustava beskontaktne naplate (plaćenje kreditnim karticama, ENC-om i smart karticama bez zaustavljanja, čime se povećava i brzina prolaska), osobito na manje prometnim naplatnim kućicama na kojima je skuplje plaćati rad blagajnika nego što se ostvari promet od cestarine.

Možda postoji i mogućnost uvođenja vinjeta. Od 3000 zaposlenih u HAC-u, njih 900 radi na naplatnim kućicama, a njihove plaće s dodacima za smjenski rad i rad blagdanima iznose oko 7000 kuna.

Sektor održavanja treba pak izraditi standard prema kojem se održavaju autoceste i postaviti poslovanje na tržišnim osnovama. U HAC-u su rekli kako je prerano govoriti o uvjetima banaka te su dodali kako je sve u fazi pregovora. No, HAC navodno pregovara o kreditu manjem od 100 milijuna eura. Potvrdili su da EBRD i EIB zaista postavljaju neke od uvjeta koje smo naveli.

Večernji list već je pisao kako je HAC sastavio sedmeročlano povjerenstvo koje treba izraditi model prema kojem bi se u prvoj fazi osnovala tvrtka kći HAC-a u koju bi se izdvojili naplata cestarine i održavanje autocesta. U prvo vrijeme ta bi tvrtka bila ovisna o HAC-u, a poslije možda i samostalan operater.

Gradnja pri kraju

Upravo zato zahtjevi banaka i nisu nelogični i to je sudbina koja HAC neosporno očekuje. Gradnja mreže autocesta privodi se kraju, a od cijelog HAC-a ostat će upravo naplata cestarine i održavanje.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 48

OB
-obrisani-
16:12 08.07.2010.

Nikad ni za kakve novce ne bih sjedio u nijednoj Vladi. S jedne strane moraš davati otkaze radnicima da bi firme poslovale rentabilno, jer ako nisu rentabilne svi će te napadati zašto to nije tako. S druge strane, naravno da se dajući otkaze povećava nezaposlenost, pa te opet svi napadaju zbog toga. Poludio bih od tog balansiranja, a nikako ne valja, što god da učiniš...

QU
QuickPlayer
23:38 07.07.2010.

Da, u pravu su. nek otpuste portira i čistačicu pa će ostati novaca za farbanje tunela. I poreznih obveznika. Vlade ne. Vlada za sve to i onako zna.

DE
dezire
08:29 09.07.2010.

ako slovenvi za svoju veliku autocestu naplačuju toliko veliku cijenu vinjete kaj imaju ceste toliko kolika je i zagrebačka obilaznica nije mi jasno onda kaj se to tu u hrvatskoj događa. AAHHHHHH DA treba hac platiti 22 mil. kuna da pofarba tunele i još 6 milijardi kuna pronevjeri. to je ono kaj se zna.