Tragedija

Zbog jakog vjetra nisu mogli čuti brod

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Dubrovnik
27.04.2017.
u 17:05
Miličić: Gumenjak prska i putnici u njemu vjerojatno su se pokrili i nisu vidjeli brod sa svjetlima
Pogledaj originalni članak

Do sudara gumenjaka i broda Danče Lučke kapetanije Dubrovnik u Koločepskom kanalu je, prema dostupnim informacijama, došlo jer nitko u gumenjaku nije vidio brod niti su na brodu vidjeli gumenjak. Sve se događalo na valovitom moru uz izrazito jak vjetar. Gumenjak pri tome, nije imao navigacijska svjetla.

No Danče je bio propisno osvijetljen i uz to je imao uključenu sirenu za intervenciju. Stoga se postavlja pitanja kako ljudi u gumenjaku nisu vidjeli i/ili čuli brod, ali i kako to da na radaru posada broda nije vidjela gumenjak. Sudski vještaci za pomorski promet s kojima smo razgovarali kažu da putnici u gumenjaku vjerojatno nisu čuli sirenu s broda zbog jakog vjetra, a nisu vidjeli svjetla broda jer su bili pokriveni kako bi se zaštitili od prskanja valova.

– Gumenjak prska i putnici u njemu vjerojatno su se pokrili i nisu vidjeli brod sa svjetlima – kaže Petar Miličić, sudski vještak za vozila, plovila i pomorski promet iz Dubrovnika.

Što se tiče očitanja gumenjaka na radaru, Miličić objašnjava da svaki brod od gume ili, primjerice, od drveta ima jako lošu jeku na radaru, ali i da sve ovisi o stanju mora, no upozorava da je morao imati radarski reflektor pogotovo zbog loše vidljivosti kakva je bila u utorak navečer u Koločepskom kanalu. Usto, kod smanjene vidljivosti bez obzira na radar, mora netko biti i vani. No Miličić upozorava da gumenjak ima samo 20-ak centimetara visine i da ga, pogotovo kod velikih valova, oplakuje more i tada je teško vidljiv.

Osobe koje su se prevozile u gumenjaku, kaže taj sudski vještak, morale su imati prsluke za spašavanje sa svjetlima, no to se očito zanemarilo jer se radi o kratkoj relaciji od Šipana do Dubrovnika odnosno Brsečina. Miličić kaže i da je vozač gumenjaka mogao izbjeći brod da ga je vidio na vrijeme jer gumenjak ima brze motore. On smatra da je došlo do bočnog udara s obzirom na to da je toliko ljudi ispalo iz brodice.

– Danče je sigurno vozio brzinom od 15 čvorova, taj brod ima jaku konstrukciju jer je predviđen za spašavanje i traganje. Kad naleti na gumeni objekt, ne osjeti ga tako kao kad udari na konstrukciju od nekog drugog materijala – objašnjava Miličić.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DU
Deleted user
19:01 27.04.2017.

Još mi ne ide u glavu da su se ti ljudi po mraku i onakvom nevremenu dali nagovoriti da se ukrcaju u taj gumenjak. Negdje je bilo navedeno i da ona nesretna žena nije znala ni plivati, mogu samo zamisliti njihove zadnje trenutke. Iskrena sućut obiteljima nastradalih. A koliko je brod Danče predviđen za spašavanje, dovoljno govori iskaz preživjelog koji je rekao da ovi na brodu nisu imali ni deke ni ništa slično, nego su se još satima onako mokri smrzavali..

MS
mladen.safranko.3
21:18 27.04.2017.

A zašto večernji ne istraži , prije nego šta piše da nisu imali svjetla ! Brat od pokojnog Danijela je izjavio da taj gumenjak ima svijetla i svu opremu . Zašto to ne provjerite ? Ili već imate naređenje da se zataška greška lučke kapetanije . ?