Dva turistička vlakića koje je ZET nabavio u ljetu prošle godine predstavljaju se kao izvorni Gredeljev proizvod, a uvezeni su iz talijanske tvornice vlakića Dotto Trains. I njihove cijene od 3,26 i 2,6 milijuna kuna puno su veće od onih po kojima se isti vlakići nude na tržištu.
Najskuplji vlakić na tržištu iznosi oko 250 tisuća eura, a ZET je svoje platio nešto manje od 450 tisuća eura, odnosno oko 350 tisuća eura.
Fabekovo proturječje
Da su vlakići uvezeni iz Italije, potvrdio je Tihomir Šajn, vlasnik tvrtke Tehnotrade iz Pule koja je bila Gredeljev posrednik u uvozu, a zastupa Dotto Trains u Hrvatskoj.
– Gredelj nas je našao jer se bavimo industrijskom opremom. Vlakiće smo uvezli nedovršene, a Gredelj je na njima obavio završne poteze – kazao je T. Šajn čija se tvrtka spominjala kao jedan od dobavljača i u aferi skupih WC-a na okretištima u Dupcu i Dubravi.
Iako je lani visoku cijenu pravdao time što je Gredelj morao razviti poseban program za izradu vlakića, bivši predsjednik uprave Gredelja Antun Fabek priznao je da im se razvoj nove tehnologije nije isplatio te da su zato i uvezli vlakiće iz Italije. Gredelj je, kazao je, postavio stolce i uredio interijer vlakića te ih prebojio.
– To jest Gredeljev proizvod. Pa ne može Gredelj proizvesi motor. Motore, šasije i prijenosnike morali smo nabaviti. Vlakići su skupi jer je u cijenu uračunat leasing i osiguranje – objasnio je Fabek.
Željko Vrbanus, poduzetnik iz Siska koji se bavi metalnom industrijom, poznaje tržište turističkih vlakića jer je i sam razvio program za njihovu izradu, no kriza ga je spriječila da projekt ostvari ove godine.
– Prije četiri godine kupio sam polovni turistički vlakić za 98.000 eura, a na njegovo uređenje potrošio sam još dvadesetak tisuća eura. Najskuplji vlakići od 250.000 eura su “space shuttleovi”. Proizvedeni su uglavnom za Dubai i uopće se ne prodaju. Pri registracji se vlakić tretira kao traktor i godišnje osiguranje mu iznosi oko sedam tisuća kuna – kaže Ž. Vrbanus.
Hrvatski za 75.000 €
On je ispitao tržište za turističke vlakiće u Hrvatskoj i ustanovio da ih žele mnogi gradovi, ali i privatnici. Razvio je program za izradu i izračunao da će iz njegove tvornice vlakića izlaziti vlakići po cijeni od 75.000 eura. Direktor ZET-a Ivan Tolić kaže da su vlakići skupi jer je u cijenu uključeno održavanje i osiguranje te da od Hypo leasinga naplaćuju penale za vrijeme koje vlakić ne vozi ili kada je u kvaru. Kolika je rata leasinga, napamet nije znao.
Zagreb ima skuplje vlakiće nego Dubai
Sada je i službeno, oglasila se HERA: Čekaju nas veći računi za struju, evo i za koliko
Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA) odobrila je povećanje naknade za korištenje mreža, pa će prosječni račun kućanstava za struju od Nove godine biti veći za 1,8 eura mjesečno ili ukupno 22 eura godišnje
FOTO Tko je supruga Davora Gopca? U braku su 30 godina, a pamtimo je i iz provokativnog spota
Luksuzan Božić u Kulmerovim dvorima! Evo kako je Iva Todorić uredila svoj dom za blagdane
Kada se pogledaju ove spektakularne fotografije, prva riječ koja pada na pamet je – bezvremenska elegancija. Na fotografijama se može vidjeti klasični pristup blagdanskom uređenju koji nikada ne izlazi iz mode. Paleta boja temelji se na tri stupa božićne tradicije: dubokoj, bogatoj zelenoj boji jelovih grana koja simbolizira život i nadu; strastvenoj i toploj crvenoj koja priziva osjećaj ljubavi i slavlja; te profinjenoj zlatnoj koja unosi dozu luksuza, svjetlosti i svečanosti
Rješava gorući izazov u kućanstvima, radi i do 30 godina, a nikad se ne kvari
Tehnološki pristupi EcoWater i Kinetico sustava
Kitschmas stil osvojio društvene mreže ovih blagdana, ali ne odobravaju ga svi!
450k ili 350k nije isto, to je 100 k kn razlike. http://www.deltrain.com/. Od 170k eura bez poreza! Platis sve moguce izmisljene drzavne poreze na to, uvoz, kamatem, osiguranje i vrlo brzo se ta cijena dize. A vlakic koji prevozi ljudi u gradu, da se tretira ko poljopriveredno vozilo, to mi se neda provjeravat ali cisto sumnjam.