U luci Slavonski Brod, najvećoj riječnoj luci u Hrvatskoj i jedinoj međunarodnoj luci na rijeci Savi, u tijeku su gotovo 10 milijuna eura vrijedni radovi na zadnjoj fazi gradnje lučke infrastrukture. Ovim projektom luka će dobiti nove ceste, staze, parkirališta, ali i kolosijeke, što je važno s obzirom na to da najveći dio robe u luku dolazi željeznicom iz Rijeke. Cilj projekta je nadogradnja potrebne infrastrukture i povećanje kapaciteta pretovara i transfera robe. Trenutačno se u luci Brod godišnje pretovari oko 190 tisuća tona različitih tereta. Sredinom prošle godine Vlada RH dala je suglasnost na odluku Lučke uprave Slavonski Brod o sklapanju ugovora o javnoj nabavi za projekt dovršetka gradnje osnovne lučke infrastrukture.
Odlukom je utvrđena vrijednost radova u iznosu od 9,4 milijuna eura (s PDV-om). Za izvođača radova odabrana je tvrtka Brodska Posavina, a rok je 15 mjeseci. – Projekt je trenutačno u fazi izvođenja, a realizirano je oko 53% radova koji se najvećim dijelom odnose na gradnju pješačkih staza, sustava oborinske odvodnje, sustava vodoopskrbe i vatroobrane, kao i na gradnju sustava plinofikacije, ugradnju industrijskih kolosijeka te armiranobetonske radove na dva cestovna prijelaza. Građevinske radove nadziru ovlašteni nadzorni inženjeri, voditelj projekta i koordinator zaštite na radu – priopćili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Ističu da se završetak preostalih infrastrukturnih radova očekuje do ugovorenog roka, odnosno do srpnja iduće godine. Namjena projekta je omogućavanje dovršetka gradnje lučke infrastrukture, prometnica s pješačkim i biciklističkim stazama, parkirališta, infrastrukturnih koridora, oborinske odvodnje, sanitarno-fekalne odvodnje, vodoopskrbe i vatroobrane, elektroopskrba, plinoopskrba, te kolosijeka u lučkom području.
U Slavonskom Brodu sijeku se dva paneuropska koridora (C5 i 10), što luci daje savršenu poziciju za logističko opsluživanje Slavonije te dijelova BiH, Mađarske i Srbije. Roba iz Kine i dijelom iz Afrike morskim se putem doprema u Rijeku, odakle se željeznicom transportira do Slavonskog Broda, a onda se do krajnjih odredišta prevozi kamionima.
Riječnim putem dolazi manja količina robe zbog vodostaja Save, koja je plovna samo šest i pol mjeseci godišnje. No i to bi se uskoro trebalo promijeniti s obzirom na najavljeni početak radova na sanaciji kritičnih točaka na rijeci. Realizacijom tog projekta plovnost bi se povećala na 10 mjeseci, što će otvoriti mogućnost dotoka robe riječnim putem.