Nove metode u istrazi pada zrakoplova

Velebitska tragedija: Dijelovi cessne ići će na mikroskeniranje

18.02.2009.
u 19:03
Pogledaj originalni članak

Dok traje istraga o razlozima avionske nesreće u kojoj su 5. veljače na Velebitu poginula četvorica iskusnih pilota, u medijima se sve češće nagađa o odgovornima za tu tragediju. Najčešće se prstom upire u kontrolu leta koja navodno nije pilota cessne 303 upozorila da je previše spustio visinu leta uoči prelijetanja Vaganskog vrha, najviše točke velebitskoga masiva.

Spašen ozlijeđeni specijalac, cessna prije pada udarila u greben


Kontrola zračne plovidbe: Medijski napisi o padu cessne su neodgovorni i neprofesionalni

U kontroli leta kažu da bi najradije točku po točku odgovorili na optužbe, ali u interesu istrage ne smiju iznositi te detalje. Prozvan je i glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović koji je već na početku istrage ustvrdio da kontrola leta nije kriva za pad cessne. Sada se ipak korigirao i kaže da su istragom te nesreće svi obuhvaćeni, a da je kontrola leta, prema dosadašnjim spoznajama, samo zasad isključena kao krivac te tragedije.

Vodanović je pak danas otkrio da će se u rasvjetljavanju ovog slučaja prvi put u Hrvatskoj primijeniti metoda mikroskeniranja materijala, odnosno metalnih dijelova cessne. Pošto se iz Velebita izvuku dijelovi te letjelice, poslat će ih se u jednu stranu instituciju čije ime Vodanović sada ne želi otkriti, koja će obaviti mikroskeniranje.

– Analizom će se ustanoviti što se sa zrakoplovom događalo i zašto je udario o planinu – objasnio je Vodanović. Ta će se metoda primijeniti zbog velikog pritiska javnosti kako bi se uklonila bilo kakva sumnja u nelegitimnost istrage, dodao je Vodanović. On se nada da će ta analiza potvrditi uzrok nesreće koji će se otkriti istragom.


Preslušan samo dio razgovora

Premda su se pojavila nagađanja o tome da je kontrola leta otezala s predajom snimke razgovora pilota cessne 303 i kontrolora leta, istražitelj Dinko Vodanović tvrdi da je dio snimke tog razgovora dobio već dan poslije nesreće. – Na moj zahtjev kontrola leta predala mi je dio te snimke koji je bio nužan za lociranje cessne. Vrpcu s preostalim dijelom razgovora osobno ću preuzeti u petak – upozorio je Dinko Vodanović.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr