neviđena akcija

Uspravljena Costa Concordia! 'Sada idem popiti pivo pa na spavanje'

Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia
Foto: Reuters/ Pixsell
Kruzer Costa Concordia nakon uspravljanja
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia
Foto: Reuters/ Pixsell
Kruzer Costa Concordia nakon uspravljanja
Foto: Reuters/ Pixsell
Kruzer Costa Concordia nakon uspravljanja
Foto: Zvonimir Pandža
Divlja liga
Foto: Reuters/PIXSELL
nick sloane,costa concordia
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Branimir Bradarić/VLM
vukovar film festival
Foto: Darko Gorenak
Miroslav Aksentijević
Foto: Arhiv VL
Kapetan Leši
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/Pixsell
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
costa concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
Costa Concordia (1)
Foto: arhivska fotografija
Michael Jackson gori
Foto: Reuters/PIXSELL
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
Costa Concordia (1)
Foto: Reuters/PIXSELL
Costa Concordia (1)
17.09.2013.
u 09:48
Među stanovnicima Giglija bilo je i onih koji su imali suze u očima od sreće, prije svega zato što se tijekom operacije nije dogodilo ništa nepredviđeno
Pogledaj originalni članak

Operacija uspravljanja broda Costa Concordia počela je u ponedjeljak u 9 sati, a okončana je u utorak ujutro. Nakon 19 sati rada brod je uspravljen.

Videoprijenos možete pratiti ovdje.

"Sada idem popiti pivicu, pa spavati", izjavio je direktor operacije uspravljanja broda Concordije Nick Sloan nakon što je poslije više od 24 sata prvi put napustio kontrolnu sobu koja se nalazi na platformi pokraj broda i u četiri sata ujutro došao među nas novinare koji smo s obale pratili do sada neviđeno i nikad pokušano spašavanje jednog broda.

Stravično izgleda ona strana broda Concordije koja je od 13. siječnja 2012. godine bila pod morem i sada je pokazala svoj izgled nakon 610 dana morskog tretmana. Zapovjednik Francesco Schettino svojim upravljanjem usmjerio je brod na podmorsku hrid, nagnuo ga na greben ispred otoka Giglio u Tirenskom moru i uništio ga u jedan sat. Bilo je potrebno 610 dana priprema i 19 sati izvlačenja broda sa 36 čeličnih sajli, 11 čeličnih sanduka postavljenih na boku koji je bio izvan mora te ekipa od 500 inženjera, ronilaca i ostalih stručnjaka za upravljanje broda.

Grljenje i suze radosnice među stanovnicima Giglija

Danas u četiri sata i 10 minuta zasvirale su sirene brodova u znak uspravljanja kruzera. "Operacija uspravljanja je zaključena", izjavio je šef talijanske civilne zaštite Franco Gabrielli na konferenciji za novinare koja je održana jutros u četiri sata. Nakon 19 sati neprekidnog rada, brod je ponovno uspravan. Među stanovnicima Giglija bilo je i onih koji su imali suze u očima od sreće, prije svega zato što se tijekom operacije nije dogodilo ništa nepredviđenoga. Mnogi stanovnici Giglija proveli su noć na rivi promatrajući operaciju upravljanja broda. Bilo je veselja, grljenja i pokoja suza radosnica, dakako sve popraćeno nazdravljanjem. Prva faza otklanjanja olupine bivšeg kruzera je zaključena. Sada ga treba stabilizirati. Strana na kojoj je bio naslonjen na bok teško je oštećena, na njoj se nalazi duboki urez.

Brod Concordia sada je naslonjen na 30 metara podmorske platforme koja je napravljena da bi pridržavala brod. Sada će se i na njegov drugi bok, onaj koji je bio pod morem, postaviti čelični sanduci koji će služiti za držanje broda u ravnoteži, na površini. Sa svake strane broda bit će, dakle, po 11 sanduka, od kojih su dva veća, dva srednje veličine i sedam manjih. Njihove dimenzije moći ćemo si predočiti spomenemo li da su ti manji sanduci jednaki zgradi od sedam katova i teški su po 400 tona. Najveći su veličine jedanaesterokatnice.

Akcija spašavanja skuplja od samog kruzera

Za tu operaciju spašavanja broda, koja stoji više i od samoga broda, odnosno više od 600 milijuna eura, načinjene su podmorske platforme, kao i one uz oštećen kruzer. Ukupno je osam platformi na površini mora, od kojih su dvije veće, jedna ima 122 metra, odnosno visoka je kao pariška katedrala Notre Dame, a druga 160,5 metara, kolika je dužina manje osi rimskog Koloseuma. Vise od 120 ronilaca izvršilo je više od 15.000 uronjavanja. U sve strukture koje su izgrađene za uspravljanje broda dugog 300 metara i teškog 114.000 tona, ugrađeno je 30.000 tona čelika, što je četiri puta više od težine čelika Eiffelova tornja u Parizu.

Operacija uspravljanja broda protekla je na najbolji mogući način, izjavio je Franco Porcellacchia, odgovorni u operaciji iz brodarske kompanije Costa, vlasnika Concordije.

Nije bilo nikakvih tehničkih problema, izjavio je Sergio Girotto iz tvrtke Micoperi koja je u suradnji s tvrtkom Titan projektirala i provodi spašavanje Concordije. Bila su dva zastoja. Prvi zbog nevremena, tri sata se kasnilo s početkom operacije, a drugi do kojeg je došlo u ponedjeljak u 18 sati zbog toga što su četiri od 36 čeličnih sajli postale labavije. Moralo ih se izjednačiti s drugima kako bi sve sajle imale jednako opterećenje. No, to je sitnica u odnosu na cijelu operaciju.

 >>Spektakularne fotografije akcije spašavanja Coste Concordije

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.