Dvosmisleni natpisi

'Turisti, opuštanje u Hrvatskoj čini vas seksi!'

Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Ljetni ugođaj na splitskim plažama
HTZ
HTZ
HTZ
17.06.2018.
u 16:44
Među novim porukama i “Fjaka, lako za uloviti, teško za objasniti”, “Igre žeđi”, “Jedi kao lokalac, osjećaj se kao lokalac”
Pogledaj originalni članak

U hrvatskom turizmu izmjenjuju se slogani, spotovi i promidžbene kampanje, ali najviše se pamti osam godina star slučaj lijepe, osunčane stražnjice misice Jelene Glišić u ružičastom bikiniju.

Tek lansirani promotivni uradak tada je brzinski stavljen na led jer se ondašnjoj premijerki Jadranki Kosor krupni plan konkretnog dijela ženskog tijela učinio seksističkim i uvredljivim. Bilo je to vrijeme ministra turizma Damira Bajsa i šefa Hrvatske turističke zajednice Nike Bulića, a spot se nastavio vrtjeti bez spornog kadra.

Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL

Ipak malo provokacije

U godinama koje su uslijedile nacionalna promocija nije nam više priređivala “provokacije”. Trenutačno je aktualan spot s Lukom Modrićem, Marijem Mandžukićem, Dejanom Lovrenom, Ivanom Rakitićem, Mateom Kovačićem, Darijem Šarićem, Marinom Čilićem te glazbenicima Maksimom Mrvicom i dečkima iz 2Cellos te glumicom Zrinkom Cvitešić. Taj spot plijeni pozornost, pobire i međunarodna priznanja, ali jako je daleko od asocijacija kakve je izazvao spot sa stražnjicom.

No, na promotivnoj majici koja nam je iz Glavnog ureda HTZ-a ovih dana stigla u redakciju ipak ima malo seksualne provokacije u natpisu: Relaxing in Croatia Makes You Sexy (Opuštanje u Hrvatskoj čini vas seksi).

Najava novog smjera u promociji nacionalne turističke organizacije ili tek nešto malo relaksiraniji pristup? Za razliku od poruke s majice, iz Glavnog ureda HTZ-a formalni odgovori i objašnjenja. Kažu da imaju promotivne materijale, kišobrane, trakice za akreditacije, USB stikove, rokovnike, ručnike, majice, marame, kravate i torbe za ciljanu upotrebu te vrećice, kemijske olovke, licitare i sl. za široku upotrebu.

Natpisi na majicama, platnenim vrećama i kišobranima dolaze pak iz aktualne kampanje Croatia Feeds, koju potpisuje agencija BBDO Zagreb (ista ona iz čije je kreativne radionice izišao i spot sa stražnjicom, op. a.). Objašnjavaju i da je netom završio treći dio Croatia Feeds brand kampanje na 13 svjetskih tržišta na kojima su, osim Relaxing in Croatia makes you sexy, korištene i razne druge poruke. Primjerice, Game of thirst (Igre žeđi), Fjaka – Easy to Catch, Hard to Explain (Fjaka – Lako za uloviti, teško za objasniti), Eat like a Local, Feel like a Local (Jedi kao lokalac, osjećaj se kao lokalac) te The Most Unusual Attractions that just Need to be Discovered (Najneobičnije atrakcije koje trebate otkriti). Posljednja ide uz fotografiju donjeg dijela gusto nabrane narodne nošnje iz kojeg izviruje ženska noga i svakako spada u zaigranije, dvosmislene poruke.

Staničić: Učinkovito plijenimo pozornost turista cijelog svijeta

Što o seksualnim aluzijama u promotivne svrhe misli čelni čovjek HTZ-a Kristjan Staničić? Iako smo pitali izravno, odgovor je, valjda u skladu s kampanjom Croatia Feeds, ostao zagonetan.
– Da bi promotivne aktivnosti bile učinkovite, potrebno je kreirati inovativne i drukčije sadržaje koji učinkovitije privlače pozornost korisnika. Upotrebom intrigantnih naslova te kreativnih tekstova s privlačnim fotografijama vrlo učinkovito plijenimo pozornost korisnika i turista iz cijelog svijeta. Turizam je industrija doživljaja i provedbom ovakvih kampanja stvaramo osjećaj i percepciju o Hrvatskoj kao poželjnoj, atraktivnoj, zanimljivoj i autentičnoj destinaciji – kazao je.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

AU
austrougarskigeneral
17:36 17.06.2018.

uzivanje

PE
peugeot
17:05 17.06.2018.

"Jak" neki slogan! Je li autor ovog spustajuceg-opustajuceg slogana sam dosao na ovu glupu ideju ili mu je neko pomagao? Grcka samo ceka ovako 'osmisljene' hrvatske turisticke slogane. Nije dosta sto Grcka neprestano drzi Hrvatskoj "visoke lekcije iz turizma" i uzima od turista 30 milijardi eura godisnje, nego Hrvatskoj jos samo treba ova slogan-glupost.

OC
ognjen.cedic
08:21 18.06.2018.

Trenutacno u Skradinu, te kao turista iz Srbije, mogu reci da vama reklame ne trebaju. Jednostavno Hrvatska, ko razumije shvatice. Ne mogu se druge destinacije meriti sa vama, ne trebaju vama sexi reklame, gole zadnjice i slicno. Imate najlepse more , prelijepu zemlju i sta vise? Djeluje samo da vam treba malo gospodarskoga plana, inace je sve tu sta treba.