Ako svakodnevno šaljete brojne poslovne mailove, velika je vjerojatnost da u njima nesvjesno ponavljate izraze koji su već postali klišeji. Prema analizi stručnjaka iz tvrtke ZeroBounce, najizlizanija poslovna fraza današnjice je — “reaching out” (u prijevodu: „javim se“), piše Daily Mail.
Analizirali su više od milijun stvarnih mailova i otkrili da se upravo taj izraz pojavljuje u 0,61 posto svih poruka, čime je postao neprikosnoveni prvak korporativnog žargona. Odmah iza njega su fraze poput “follow up” (nastavno na naš razgovor), “Happy Friday” (sretan petak), “hope all is well” (nadam se da ste dobro) i zloglasno “circle back” (vratimo se na temu).
„To nisu samo izrazi koje ljudi tvrde da ne vole – to su izrazi koje zaista stalno koriste“, ističu iz ZeroBouncea. Analiza je obuhvatila 1.000.967 mailova poslanih između siječnja 2024. i listopada 2025. godine. Pokazalo se da se u prosjeku u svakom pedesetom mailu nalazi barem jedan „buzzword“.
Stručnjaci upozoravaju da takve fraze s vremenom gube smisao i snagu. „Kad se ponove milijunti put, ne zvuče više pristojno ni profesionalno – postaju samo pozadinska buka“, navode iz tvrtke. Umjesto njih, preporučuju jednostavnije i izravnije izraze. Primjerice, umjesto “hope this finds you well” možete napisati “kako vam ide tjedan?” ili započeti s “dobro jutro – kratko pitanje”. Frazu “reaching out” lako je zamijeniti s “imam kratko pitanje o…”, dok “just checking in” može postati “koje je vaše mišljenje o prijedlogu?”.
„Buzzwordi vam neće uništiti mail, ali će vas učiniti neprimjetnima. Jezik oblikuje način na koji komuniciramo, a jasnoća je ta koja donosi rezultate", poručuju iz ZeroBouncea. Inače, vijest dolazi nedugo nakon istraživanja Sky Mobilea, koje je otkrilo najneugodnije „telefonske gafove“ Britanaca – od slanja poruke pogrešnoj osobi (61 posto ispitanika) do slučajnog „džepnog poziva“ ili tipfelera u poruci.