izvansezonski hit

Rijeka u društvu top deset hrvatskih turističkih destinacija

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Turisti šeću Trsatskom gradinom i uživaju u pogledu na grad
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Turisti šeću Trsatskom gradinom i uživaju u pogledu na grad
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Turisti šeću Trsatskom gradinom i uživaju u pogledu na grad
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Turisti u obilasku grada
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Turisti u obilasku grada
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Rijeka: Turisti u obilasku grada
27.04.2024.
u 16:18
S oko 40.000 turista i nešto više od 110.000 noćenja Rijeka je od početka 2024. do prije nekoliko dana na devetom od deset domaćih destinacija s najviše turista
Pogledaj originalni članak

Na listi top deset hrvatskog turizma uglavnom nema promjena. U elitnom turističkom društvu u pravilu je deset istih gradova, ali zato se mijenja poredak. U posljednjoj pretpandemijskoj godini listu je tako predvodio Dubrovnik, a lani ga je s te pozicije istisnuo Zagreb, koji je 2019. bio drugi. Na isti način mjesta su zamijenili Split i Rovinj pa je dalmatinski dragulj prošle godine po posjećenosti bio treći. Poreč je, pak, s pete pozicije u 2019., lani izgurao Zadar, dok je Umag zadržao sedmo mjesto. Promjena nema ni na zadnje tri pozicije, osma je Pula, deveti Medulin, a deseta Opatija.

Na listi deset destinacija koje godišnje ugošćavaju po milijun i više turista, poput Zagreba, Dubrovnika i Splita, ili Medulina i Opatije s četristotinjak tisuća turista, iznenađenja su relativno rijetka. Jedno od njih drugu godinu zaredom priređuje najpoznatiji hrvatski lučki grad Rijeka. Turističku ambiciju ne krije već dulje, ali u prvim mjesecima prošle godine Rijeci je uspjelo ući i u krug deset najuspješnijih odredišta, a ove godine grad koji teče to je i potvrdio. Štoviše, Rijeka je s oko 40.000 turista i nešto više od 110.000 noćenja, od početka 2024. do prije nekoliko dana, na devetom od deset domaćih destinacija s najviše turista. U društvu top deset lani, pak, Rijeka se zadržala prvih pet mjeseci te u studenom i prosincu. Ljeti tradicionalno primat preuzimaju prvenstveno kupališne destinacije, ali Rijeka u tom razdoblju i nema pretjeranih ambicija.

– Da, u cjelini i ne ciljamo bitno veće brojke od sadašnjih, težimo kvalitetnom, cjelogodišnjem turizmu – reći će Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice Rijeke koju je tijekom prošle godine posjetilo 226.000 gostiju.

POVEZANI ČLANCI:

Lani su, pritom, riječki domaćini upisali 689.000 noćenja, a brojke su osjetno bolje nego 2019. Te je pretpandemijske godina Rijeka, naime, imala 171.000 turista, koji su ostvarili 498.000 noćenja. Europska prijestolnica kulture 2020., očito, turistički je profitirala od te titule unatoč pandemijskom lockdownu koji je uslijedio te godine. Rijeka se naveliko promovirala u svim većim europskim gradovima, pa i šire, kao buduća prijestolnica kulture već tijekom 2018. te 2019., kada je ugošćeno i dvjestotinjak stranih novinara tako da je riječki turizam u datim okolnostima praktički izvukao maksimum od te priče.

– Apsolutno, mi smo već za devet mjeseci 2021. u Rijeci dosegnuli turističke brojke kakve smo imali tijekom cijele 2019. godine – kaže direktor TZ Rijeke koja goste dočekuje s 8500 turističkih ležajeva i brojnim malim i velikim događanja za turiste tijekom cijele godine.

Grad urbanog turizma

– Dali smo naglasak na razne evente, karneval, kongrese, sajmove... u pred- i posezoni. Ovaj vikend, recimo, imamo festival sporta i rekreacije Rijeka Run, a raznih je evenata koji privlače goste sada sigurno dvostruko više nego prije deset godina. Do 2028. je plan godišnje imati 12 velikih, jakih događanja, svaki mjesec po jedan, koji će biti snažan motiv dolazaka. Želimo profilirati Rijeku kao destinaciju klasičnog gradskog urbanog turizma. Što bi to u turističkim brojkama trebalo donijeti, nismo još definirali. Čekamo pravilnik koji će operacionalizirati Zakon o turizmu i na temelju kojeg ćemo raditi projekciju prihvatnih kapaciteta, odnosno plan upravljanja destinacijom – kazuje Škarpa i dodaje kako se orijentacija na cjelogodišnji turizam pokazuje isplativom za sve domaćine u destinaciji, čak i za privatni smještaj za koji se obično misli kako je tražen samo u ljetnoj špici.

Riječki privatni iznajmljivači, koji čine oko 70 posto smještajnih kapaciteta Rijeke, u prva su tri mjeseca ove godine po ostvarenom turističkom prometu u svojoj branši bili treći. Više od njih gostiju je imao jedino zagrebački i splitski privatni smještaj.

VIDEO Baby Lasagna na zagrebački aerodrom prije odlaska na Euroviziju stigao u Neveri

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.