postigli dogovor s božinovićem

Obrat! Obiteljski liječnici neće oduzimati vozačke dozvole pacijentima

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Stara i nova vozačka dozvola
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Okrugli stol Koordinacije hrvatske obiteljske medicine
Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL
Split: Sastanak ministra Božinovića s ministrom unutarnjih poslova Slovačke Republike
13.07.2022.
u 13:02
Posebna stanja za koja će se izdavati ova upozorenja bit će regulirana pravilnikom koji se ima doniejti u roku između šest i dvanaest mjeseci
Pogledaj originalni članak

MUP je prihvatio argumente obiteljskih liječnika pa doktori ipak neće imati obavezu automatskog prijavljivanja pacijenata policiji kako bi im oduzeli vozačke dozvole. Jučerašnjim su sastankom predstavnika Liječničke komore i KoHom-a s ministrom Davorom Božinovićem dogovorili nova pravila. 

- Za manje odnosno privremene nesposobnosti za upravljanje motornim vozilima pacijente ćemo upozoriti da nije uputno za to vrijeme voziti, a to upozorenje upisat ćemo u zdravstveni karton, bolniki nalaz ili bilo koju vrstu medicinske dokumentacije, s obzirom da je to obaveza svih liječnika a ne samo obiteljskih. Ta se informacija neće javljati policiji već je pacijent dužan ponijeti osobnu odgovornost - rekla nam je dr. Nataša Ban Toskić, čelnica KoHom-a. 

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Zagreb: Okrugli stol Koordinacije hrvatske obiteljske medicine

Liječnik koji takvo upozorenje propusti dati ostaje prekršajno odgovoran u slučaju parnice, naknade štete i sl. . 
Posebna stanja za koja će se izdavati ova upozorenja bit će regulirana pravilnikom koji se ima doniejti u roku između šest i dvanaest mjeseci. 

- Ostaje na snazi obaveza prijavljivanja trajnog stanja nesposobnosti za upravljanje motornim vozilima bez ikakve odgode, kako je to propisano već desetljećima. Liječnik je dužan policiji javiti da je došlo do promjene zdravstvenog stanja pacijenta koja bi mogla uzrokovati nesigurnu vožnju. U tom se slučaju takvog pacijenta šalje na pregled na medicinu rada. Pravilnik o tim stanjima također se očekuje jer teška zdravstvena stanja do sda nisu bila specificirana pa je liječnik to činio prema svom nahođenju. 

- Osobno sam intervenirala u slučajevima nakon moždanog udara i slučajeva pareze, multipleskleroze, Parkinsonove bolesti, kod teže psihijatrije, neke mišićno-skeletne bolesti, deformacije... - navodi dr. Ban Toskić. 

NALAZ KONTROLe

Inspekcije kod liječnika pronašle: Neuredne knjige narkotika, dugo piju kavu, odsele i nastave voditi ordinaciju!

Jedna je obiteljska liječnica iz Zagreba otišla raditi u inozemstvo, a u svojoj ordinaciji zaposlila zamjenu, a da o tome nije obavijestila HZZO iako, prema ugovoru koji su sklopili, liječnica treba samostalno obavljati djelatnost pružanja zdravstvene zaštite. Nakon prijave pacijenata, HZZO je poslao svoje kontrolore u ordinaciju i pokrenuo raskid ugovora s liječnicom. Raskinut je i ugovor s isporučiteljem ortopedskih pomagala koji se preselio na drugu lokaciju od ugovorene, zbog čega su osiguranici "poljubili vrata" jer je stara lokacija bila zaključana.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

KA
kažemja
05:48 14.07.2022.

Super, znači netko tko je potencijalno opasan za sebe i za druge u prometu može voziti i dalje ako hoće .Prepušteno je njegovoj savjesti hoće li se ili neće podržavati liječničke preporuke.A mi smo poznati kao nacija koja se drži savjeta i preporuka stručnjaka.Božinoviću , hoćeš li imati na savjesti nekog nevino stradalog u prometu zbog vozača koji nije sposoban da vozi??

Avatar kastanjer2
kastanjer2
12:35 13.07.2022.

Znači ipak će prijavljivati pacijente za neke druge dijagnoze. Odnosno liječnik će prema svojoj slobodnoj procjeni prijaviti i oduzeti vozačku nekome tko mu se ne sviđa.

PV
prcko.vita
15:19 13.07.2022.

Ljudima treba auto, nije to luksuz nego potreba, naročito u manje razvijenim dijelovima Hrvatske gdje javni prijevoz skoro i ne postoji, na žalost više od 70 posto Hrvatske je tako. Ako baš želite smanjiti broj nesreća, dajte ljudima veća primanja, pa će ljudi moći kupiti kvalitetnije to jeste sigurnije aute, sramota je kakva je trenutno prosječna starost voznog parka u Hrvata. Samo se zamislite u kakvom su stanju npr kočnice gume i tako dalje na autu starom 10 i više godina a vlasnik sa malim primanjima nemože platiti servis i kvalitetno održavanje.