SKUPA NABAVA

MUP: Ne znamo koje druge zemlje imaju blindirana vozila

Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
MUP: Ne znamo koje druge zemlje imaju blindirana vozila
06.11.2017.
u 20:09
Slovenski je MUP svoja vozila za istu namjenu kupio za 3,6 mil. kuna, po četiri puta nižoj cijeni
Pogledaj originalni članak

Ministarstvo unutarnjih poslova dobilo je samo jednu ponudu za isporuku dvije limuzine s balističkom zaštitom iako je procijenjena vrijednost tog posla čak 10,4 milijuna kuna, odnosno 13 mil. kuna s PDV-om. Rok za dostavu ponuda na tom javnom nadmetanju bio je u petak, 3. studenog do 9 sati.

No, iako se radi o otvorenom javnom nadmetanju i otvaranje ponuda je stoga javno, u MUP-u su nam prešutjeli podatak koji je iznos te jedine pristigle ponude i tko ju je poslao. Rok za njezin pregled i donošenje odluke o odabiru je 30 dana. Iz tehničkih specifikacija objavljenih u natječajnoj dokumentaciji jasno je da njima mogu udovoljiti BMW 7, Audi A8 i Mercedes S klase. U MUP-u pak nabavku ovako skupocjenih limuzina pravdaju potrebom osiguranja štićenih osoba i stranih delegacija.

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Vozila državnih institucija prodavat će se na javnoj dražbi

U javnosti se pak postavilo pitanje, a koje je prvi iznio bivši ministar unutarnjih poslova, Ranko Ostojić, zašto se nije išlo na najam tih vozila po potrebi, pogotovo što su štićene osobe najvišeg ranga u Hrvatskoj – premijer, predsjednica i predsjednik Sabora jasno rekli da ih neće koristiti.

Vlasništvo bolje od najma

– MUP mora posjedovati određenu količinu vozila s balističkom zaštitom jer se takva vozila koriste na osnovu svakodnevne procjene nadležne sigurnosne službe, kao i za prijevoz stranih delegacija koja zahtijevaju takva vozila prema njihovim sigurnosnim prosudbama. Za takav prijevoz Ministarstvo mora u svakome trenutku raspolagati balističkim vozilom i vozačima koji su certificirani za upravljanje takvim vozilom zbog tehničkih karakteristika vozila i ugrađenih sigurnosnih sustava te u takvim situacijama najam jednostavno nije moguć – tvrde u MUP-u.

Kad je natječaj za blindirane limuzine objavljen u medijima tu su pak nabavku pravdali i tvrdnjom da takva vozila imaju sve europske policije. No na naše pitanje da nam navedu primjere drugih zemalja koje imaju takva vozila, odgovorili su nam da nisu u mogućnosti odgovoriti s obzirom na to da MUP nije vlasnik takvih informacija!?

Cijena ovisi o razini zaštite

Slovenski MUP pak ugovorio je nedavno nabavu dva blindirana vozila za 3,6 mil. kuna pa smo hrvatski MUP pitali kako objašnjavaju da su njihove kolege vozila za istu svrhu nabavili po višestruko nižoj cijeni. U hrvatskom MUP-u kažu da ne raspolažu konkretnim podacima o nabavi blindiranih vozila u Sloveniji. No, ističu da cijena balističkog vozila uvelike ovisi o razini balističke zaštite koju vozilo pruža, o vrsti vozila koja se koristi – limuzina, terensko ili slično te o ugrađenim sigurnosnim sustavima. Uz to, objašnjavaju u MUP-u, bitnu stavku u cijeni ovakvih vozila ima PDV i posebni porez na motorna vozila (PPMV).

U slovenskom MUP-u, koji je s tvrtkom MOVO ugovorio kupnju dva blindirana terenca za nešto manje od 500.000 eura, a bit će isporučeni do 15. studenog, potvrdili su nam da će njihova policija ta vozila koristiti za provedbu zaštite određenih štićenih osoba u skladu s važećim propisima i sukladno sigurnosnim standardima kako bi se osigurala optimalna sigurnost njih i njihovih zaštitara. Dakle, Slovenci su nabavili blindirana vozila za istu svrhu za koju ih nabavlja i hrvatski MUP, samo po gotovo četiri puta nižoj cijeni.

VIDEO Top 10 najjeftinijih rabljenih automobila

Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu
Foto: Goran Jakuš/PIXSELL
Sajam automobila na Jakuševcu

Foto: nph/NordPhoto/PIXSELL
Citroën Ami 6
Foto: Thomas doerfer/Wikimedia Commons
Kia Opirus
Foto: Jeremy/Wikimedia Commons
Pontiac Aztek
Foto: Andrea Mazza/Wikimedia Commons
SsangYong Rodius
Foto: Kim H Yusuke~commonswiki
Mitsuoka Orochi
Foto: Wikimedia Commons/High Contrast
Stutz Blackhawk
Foto: Alexander Plushev/Wikimedia Commons
Sbarro Autobau
Foto: El monty/Wikimedia Commons
Bufori Geneva
Foto: Wikimedia Commons/SG2012
Marcos Mantis M70
Foto: Screenshot Youtube
Tirrito Ayrton R

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

DU
Deleted user
21:06 06.11.2017.

Da smo normalna, razvijena drzava poput Danske tada bi Predsjednica, Premjer i Predsjednik Sabora isli tramvajem na posao. No mi to nismo pa u drzavi umisljenih i nesposobnih politicara njima trebaju blindirana vozila. Zatucano drustvo, tatucani politicari (koje bira takvo drustvo) i zatucani birokrati u policiji koji su odlucili kupiti takve automobile.

SK
skylar
20:49 06.11.2017.

još jedna investicija na koju je bačen novac poreznih obveznika

Avatar babas
babas
08:02 07.11.2017.

Slovenci imaju penzije 1000 eura,a Hrvati 250. Pošto imamo 4 puta siromašnije umirovljenike,morali smo kupiti četiri puta skuplje blindirane aute od Slovenaca. Sam natječaj je tako raspisan da 15 miljuna kuna svakako odlazi u Njemaćku, Uz to dati će švabo i neku pinkicu ispod stola,bar 10%,zato se i kupuju najskuplja vozla,iako se niti predsjednica,a niti prenijer nenamjeravaju voziti u njima.