Crna kutija

"Kapetane, vratite se na brod, to je zapovijed! Treba spašavati ljude!"

Foto: AFP PHOTO/ ITALIAN GUARDIA DE FINANZA/PIXSELL
"Kapetane, vratite se na brod, to je zapovijed! Treba spašavati ljude!"
17.01.2012.
u 09:06
Navodno je, prije negoli je napustio brod na kojem je još bilo mnogo putnika, kapetan Schettino sa sobom htio odnijeti crnu kutiju
Pogledaj originalni članak

– Morate se vratiti na brod... Trebate koordinirati spašavanje. Kapetane, to je zapovijed – naredio je neimenovani član obalne straže kapetanu Francescu Schettinu, objavili su talijanski mediji, a prenosi CNN.

– Ja sada zapovijedam. Vi ste napustili brod, a sada ćete se na njega vratiti i koordinirati sve što treba biti učinjeno – nastavio je član obalne straže prema objavljenom transkriptu koji je potvrdio i sam tužitelj. Isti taj transkript bit će upotrijebljen u nastavku istrage uzroka i pronalaženja krivca stravične pomorske nesreće.

Dio crne kutije broda "Costa Concordia" još se nalazi unutar olupine i to u potopljenom dijelu i bit će teško doći do njega. U nedjelju je iz broda izvađen dio crne kutije, ali kako nedostaje još jedan njezin dio, pozvani su njemački stručnjaci da ga izvuku, doznaje se u tužiteljstvu u Grossetu.

Obalna straža u Livornu već analizira dio crne kutije koji je u nedjelju izvučen. U drugom dijelu kutije nalazi se tvrdi disk na kojem su pohranjene informacije o upravljanju brodom. Te bi informacije točno otkrile što se događalo.

Navodno je, prije negoli je napustio brod na kojem je još bilo mnogo putnika, kapetan Schettino htio uzeti sa sobom crnu kutiju.

Spasilačke ekipe, odnosno talijanski marinci, danas su ujutro eksplozivom načinili otvore na brodu "Costa Concordia", koji je u petak u noći doživio havariju kod otoka Giglija u Tirenskom moru, kako bi što brže stigli do kabina u kojima bi se mogli još nalaziti putnici.

Talijanski dužnosnici objavili su popis nacionalnosti nestalih putnika i članova posade za kojima se traga i četvrti dan nakon nesreće kruzera Costa Concordia. Na popisu nestalih nalazi se 14 Nijemaca, javlja AP, šest Talijana, četiri Francuza, dva Amerikanca, Mađar, Indijac i Peruanac. Prema službenom izvješću za sada je na brodu poginulo šest osoba, a tijelo osobe jučer izvučene s broda još uvijek nije identificirano.

Tragedija talijanskog kruzera pretvorila se jučer u ekološku krizu kada je nemirno more počelo zapljuskivati brod i potaknulo strahove zbog mogućeg curenja goriva u more nedaleko od Toskane, inače utočište dupina, pliskavica i kitova.

Oko Concordije viđene su i prve mrlje nafte pa je ministar okoliša Corrado Clini zatražio što hitnije izvlačenje 2400 tona goriva iz brodskih rezervoara.

Uzburkano more jučer je pomaknulo olupinu za devet centimetara. Brod je "naslonjen" na greben u dubini od 37 metara, a, ako bi odskliznuo, pao bi na dubinu od 70 metara.

Kompanija Costa Crociera optužila je uhićenog kapetana "Costa Concordije" za izazivanje nesreće u kojoj je poginulo najmanje jedanaest osoba, javlja AP, dok talijanski mediji izvještavaju kako su spasioci koji tragaju za 29 nestalih osoba uspjeli locirati i sedmu žrtvu nasukavanja kruzera.

Izvlačeći tijelo šeste žrtve, spasioci su locirali i sedmu, ali tijelo muškarca još uvijek nije izvučeno s broda, javlja La Stampa i naglašava da ni treći dan nakon nesreće još uvijek nije jasno koliko je točno ljudi nestalo.

Prema prvim izvještajima vjerovalo se da se traga za još 16 osoba, ali sinoć je dužnosnik talijanske obalne straže Marco Brusco izvijestio medije da se još ne zna gdje je 25 putnika i četiri člana posade. Brusco nije objasnio odakle tolika promjena u podacima o broju nestalih, ali kazao je da je među nestalima 10 Nijemaca i dva Amerikanca.

I u vezi s pretpostavkom da je zapovjednik broda Francesco Schettino (52) dobrovoljno, nakon što je lijevim dijelom udario u podmorski greben, doveo plovilo do drugog grebena na koji se naslonio desnom stranom, došlo se do istine. Tužitelj u Grossetu Francesco Verusio, koji je potpisao nalog za uhićenje kapetana, izjavio je da su morske struje dovele brod do položaja u kojem se sada nalazi, a ne Schettino. Dakle, i moguća olakotna okolnost za Schettina da je brod ipak doveo u blizinu otoka Giglija kako bi, nakon udara u greben, smanjio opasnost od njegova potonuća, sada je "potopljena".

Ne samo što je izazvao nesreću zbog koje je optužen za ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda nego zatim nije ni upravljao evakuacijom, već je pobjegao. Schettino nema ama baš nikakvih olakotnih okolnosti u procesu koji će se voditi protiv njega. Sada na vidjelo izlaze i druge njegove pogreške, kao kada je iz francuske luke Marseilles isplovio po najvećem vjetru. Oni koji su plovili s njime kažu da je upravljao golemim, 290 metara dugim brodom "Concordijom" kao da vozi Ferrari.

Kompanija Costa Crociera unajmila je kompaniju Smith iz Rotterdama, jednu od vodećih svjetskih spasilačkih kompanija, za zbrinjavanje goriva i uklanjanje 290 metara dugog kruzera. Kompanija Smith ima iskustva u izvlačenju olupina, što su i dokazali kada su odvlačili tegljače te osposobljavali platforme nakon uragana Katrina.

Nizozemska kompanija unajmljena za spašavanje olupine potvrdila je da će biti potrebno od dva do četiri tjedna za sigurno uklanjanje goriva iz olupine, javlja AP, a akcija spašavanja broda počet će nakon što završi potraga za nestalima i brod se pregleda kako bi se točno odredila šteta i način na koji će se brod maknuti s grebena.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 56

AA
aabbcc
18:52 17.01.2012.

. Koliko je ovaj brod od obale ? Prema slici za pola sirine broda ili manje od 50 m ?

Avatar Dinamo BBB
Dinamo BBB
18:56 17.01.2012.

Ovo je parodija na Sanadera i HDZ ! Potopi brodi bježi ! A onda se hvale da su oni samo dovelo brod do obale !

OB
-obrisani-
14:25 17.01.2012.

meni je jako simpa što je odma nazvo mamu.....mamaaaa miaaa