PROMO

HŽ Infrastruktura kreće u obnovu pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof

Foto: HŽ Infrastruktura
HŽ Infrastruktura
Foto: HŽ Infrastruktura
HŽ Infrastruktura
21.02.2020.
u 15:42
U obnovu će se uložiti 365,7 milijuna kuna, od čega se veći dio financira iz kredita Svjetske banke za obnovu i razvoj
Pogledaj originalni članak

HŽ Infrastruktura je s tvrtkom Swietelsky potpisala ugovor za izvođenje radova na obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof. Ugovor je vrijedan 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od čega se veći dio (210 milijuna kuna) financira iz kredita Svjetske banke za obnovu i razvoj. Rok implementacije je 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora.

Riječ je o vrlo frekventnoj dionici dvokolosiječne željezničke pruge duge 17,8 kilometara koja se nalazi na koridoru RH1, vrlo važnome za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Njome u prosjeku prođe oko 160 vlakova na dan.

U sklopu projekta obnovit će se gornji i donji pružni ustroj, sanirat će se mostovi Krapina, Lužnica i Vrabeščak kao i podvožnjaci Vrapčanska i Škorpikova. Osim toga uredit će se kolodvorska zgrada u Savskom Marofu i stajalište Brdovec, obnoviti tri pothodnika i ugraditi sintetičko popođenje na željezničko-cestovne prijelaze Sokolska, Kolodvorska, Savska, Brdovec i Savski Marof. Radovi će obuhvatiti i zamjenu postojećih perona i uređenja površina na novim željezničkim stajalištima Kustošija i Zaprešić-Savska te u kolodvoru Podsused, ugradnju nadstrešnica u stajalištima Kustošija, Podsused, Zaprešić-Savski i Brdovec te kompletnu obnovu sustava kontaktne mreže.

Foto: HŽ Infrastruktura
HŽ Infrastruktura

Nakon završetka radova tom dionicom vlakovi će voziti brzinom od 120 km/h, sigurnost i interoperabilnost željezničkoga prometa te nosivost pruge bit će veći, smanjit će se troškovi održavanja pruge, a poboljšat će se i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.

Potpisom ovog ugovora HŽ Infrastruktura potvrđuje da je stiglo vrijeme za željeznicu i da uz veliku podršku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture intenzivno radi na poboljšanju željezničke infrastrukture u Republici Hrvatskoj.

U sljedećem petogodišnjem razdoblju HŽ Infrastruktura planira ulaganja u vrijednosti od 14,2 milijarde kuna, a dugoročni joj je cilj ponuditi sigurnu, brzu i konkurentnu prometnu uslugu.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr