Kasne s radovima

HŽ: Ako ne ubrzaju radove na pruzi Dugo Selo-Križevci, mijenjamo izvođača

Foto: Damir Spehar/PIXSELL
HŽ: Ako ne ubrzaju radove na pruzi Dugo Selo-Križevci, mijenjamo izvođača
17.05.2018.
u 14:50
Prema ugovoru, investitor ima mogućnost raskida ugovora ako se ne poštuju dogovoreni uvjeti. Pruga je inače u punom pogonu trebala biti u veljači 2020. godine
Pogledaj originalni članak

HŽ Infrastruktura mogla bi promijeniti izvođača radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge Dugo Selo - Križevci ako postojeći ne ubrza radove, odnosno ako ne pokaže namjeru da misli završiti dogovoreni posao, izvijestili su u četvrtak iz HŽ Infrastrukture.   

- Ako izvođač radova i nakon zamjene podizvođača, Hidroelektre Niskogradnje, nastavi s dosadašnjim dinamikom izvođenja radova, pokazao bi da nema ozbiljnu namjeru dovršiti što bi konačno bila osnova za raskid ugovora', odgovorili su iz HŽ Infrastrukture na upit Hine hoće li ta tvrtka, zbog kašnjenja radova, otkazati ugovor s izvođačima na pruzi Dugo Selo - Križevci. 

Poručili su i da je izvođač radova na projektu Dugo Selo – Križevci, domaćim konzorcij ponuditelja u kojem su DIV, Zagreb-Montaža i Dalekovod, u proteklom razdoblju više puta upozoravan na problematiku kašnjenja radova i neispunjenje planirane dinamike.

Navode i da su ugovorom o građenju definirani i uvjeti njegova raskida te da je jedan od uvjeta za raskid i ne pokazivanje jasne namjere za nastavak, odnosno dovršetak radova. 

- S obzirom na veličinu gradilišta i dijelova građevina koji se istovremeno izvode i koji imaju pojedinačnu dinamiku razrađenu u vremenskom planu, nemoguće je jednoznačno reći o kolikom je kašnjenju riječ. Ugovoreni rok izvođenja radova je veljača 2020. te izvođač, ako želi anulirati kašnjenje, radove mora nastaviti sa znatno pojačanom dinamikom', naglašavaju iz HŽ Infrastrukture.   

Ističe se i kako je vrijednost projekta koji obuhvaća izvedbu i nadzor radova 1,25 milijardi kuna te da se  85 posto te svote financira novcem iz EU fondova, dok se preostalih 15 posto financira nacionalnim sredstvima. Iz HŽ Infrastrukture naglašavaju i da se povlačenje EU sredstava treba pravdati stvarno izvedenim radovima, ali i da se vrijeme u kojem je moguće pravdati te troškove veže uz Operativni program u sklopu kojeg je taj projekt odobren, odnosno u ovom slučaju uz Operativni program Kohezija i konkurentnost do 2023.

Radovi na toj željezničkoj trasi započeli su u srpnju 2016., a ugovor o izvođenju radova HŽ infrastruktura potpisala je s domaćim konzorcijem ponuditelja u kojem su DIV, Zagreb-Montaža i Dalekovod. Ugovor o nadzoru sklopljen je sa zajednicom ponuditelja u kojoj su Investinženjering i SGS Adriatica. Zastoj radova nastao je zbog kašnjenja  u ispunjenju aktivnosti podizvođača, spomenute tvrtke Hidroelektra Niskogradnja. 

Prema ugovoru, investitor ima mogućnost raskida ugovora ako se ne poštuju dogovoreni uvjeti. Pruga je inače u punom pogonu trebala biti u veljači 2020. godine. 

Radovi na dionici duljine 38,2 kilometra uključuju rekonstrukciju šest i gradnju sedam novih mostova, 11 nadvožnjaka i jednog podvožnjaka, te 20 kilometara zida za zaštitu od buke.  Modernizacijom bi se brzina vlakova trebala podići na 160 kilometara na sat, tako da bi se vožnja od Dugog Sela do Križevaca trebala skratiti za 30 posto.    

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar Mica Trofrtaljka
Mica Trofrtaljka
15:16 17.05.2018.

A šta je lijep ovaj hrvatski vlak poželim da su svi takvi baš je sladak ovako žut

MA
Marko1337
15:55 17.05.2018.

Još jedna investicija bacanja novca u lude investicije. Samo ćemo povećati ždrijelo dinosaura, parazita HŽ koji će žderati još više. Pravi potez bi bio ukinuti sve željeznice osim glavnih pravaca. Manje bi nas koštalo da sve te putnike prevozimo taksijem nego praznim vagonima.

DU
Deleted user
15:51 17.05.2018.

Ja bih jos jednom ponovio: Sve gradjevinske poslove dati kinezima. Samo tako se mogu ispostovati zadani rokovi. Oni naprave dvotracnu prugu od Lhase do Xiana (3400 km.) u roku od DESET godina. Prosjecna brzina 340km/h. Zavrsetak radova 2020.Poceli su 2010. Tvrde, da ce sve zavrsiti 2019.