TEXO MOLIOR

Hrvatska tvrtka izvođač zahtjevne dionice kod Dugog Rata: Za dlaku pobijedili Kineze

Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Omiš: Prometna gužva na ulasku u grad
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Split: Kilometarska kolona vozila na prilazima u Omiš i Split
12.03.2025.
u 13:59
Radovi na brzoj cesti Split – Omiš trenutno se odvijaju na njenom najzapadnijem dijelu, od čvora Mravince do čvora TTTS, a njihov se dovršetak očekuje za otprilike dvije godine.
Pogledaj originalni članak

Dubrovačka građevinska tvrtka Texo Molior, u vlasništvu Antoana Kralja, ostvarila je značajan uspjeh pobijedivši na natječaju za izgradnju iznimno zahtjevne dionice brze ceste iznad Dugog Rata i Omiša. U tijesnoj konkurenciji, Texo Molior nadmašio je kineskog giganta China Road and Bridge Corporation (CRBC), osiguravši si ugovor vrijedan gotovo 85 milijuna eura.

Na natječaju Hrvatskih cesta, Texo Molior ponudio je izgradnju dionice za 84.698.932 eura (bez PDV-a), dok je ponuda kineskog CCRC-a iznosila 84.921.737 eura. Razlika od svega 200 tisuća eura odlučila je pobjednika u korist domaće tvrtke. Osim kineskog CCRC-a, u natjecanju su sudjelovali i "Euro-asfalt" iz Sarajeva s ponudom od 90,7 milijuna eura, te Strabag sa znatno višom ponudom od 109,24 milijuna eura, prenosi tportal.

Nova dionica, duga tri kilometra, dio je šireg projekta brze ceste Split – Omiš, kolokvijalno poznate kao splitska obilaznica. Ova dionica nastavak je na nedavno dovršeni most iznad Omiša i ključna je za rasterećenje prometa u tom gradu. Buduća spojna cesta do Dugog Rata bit će duga 4,5 kilometra. Procjenjena vrijednost radova na ovoj dionici iznosila je 87 milijuna eura, a predviđeno trajanje radova je 42 mjeseca, odnosno tri i pol godine. Texo Molior, tvrtka sa sjedištem u Cavtatu, osnovana je 2012. godine i bilježi strelovit rast u građevinskom sektoru. Ovaj ugovor predstavlja još jednu potvrdu njihove stručnosti i konkurentnosti na tržištu, čak i u usporedbi s globalnim igračima poput CRBC-a.

Radovi na brzoj cesti Split – Omiš trenutno se odvijaju na njenom najzapadnijem dijelu, od čvora Mravince do čvora TTTS, a njihov se dovršetak očekuje za otprilike dvije godine. Međutim, središnji dio između TTTS-a i Dugog Rata, gdje se nalazi i prometno najopterećenije raskrižje Stobreč, tek je u fazi lokacijske dozvole. Poznato je da su prometne gužve na ovoj dionici postale kroničan problem, s putovanjima od dvadesetak kilometara koja ponekad traju i po nekoliko sati.

Bivši predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Josip Škorić, priznao je da kompletna splitska obilaznica neće biti dovršena prije 2030. godine. Njegov nasljednik, Ivica Budimir, otvoreno je priznao da su Hrvatske ceste zanemarivale ključne projekte u Dalmaciji, posebno u Splitu i okolici.

>> VIDEO Bolesni Zadrani više ne moraju putovati na zračenje: Osiguran im je besplatan prijevoz

Video

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.