Kolumna

Hoće li kamere donijeti i red ili samo punu blagajnu

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Hoće li kamere donijeti i red ili samo punu blagajnu
26.03.2019.
u 14:23
Kamere će zaobići autoceste pa će vlasnici skupih jurilica i dalje moći ondje divljati
Pogledaj originalni članak

Crna statistika smrti na hrvatskim prometnicama lani je u odnosu na godinu prije zaustavljena, broj je žrtava stradalih na našim cestama smanjen za osamnaest. Manje je i poginulih u prva dva mjeseca ove godine u odnosu na isto razdoblje lani.

No, već je dulje vrijeme izvjesno da je plan iz Nacionalnog programa za sigurnost cestovnog prometa kojim je predviđeno da brojka smrtno stradalih u prometu 2020. godine ne bude veća od 213 teško ostvariv. Za upravljačem je odveć onih koji unatoč oduzetoj dozvoli smatraju da smiju voziti, jurnjava na našim cestama nije nepoznanica, kao ni vožnja kroz crveno ili vožnja u pijanom stanju. Mentalitet nepoštovanja zakonskih propisa, u što svakako spada i vožnja bez valjane dozvole, kod nas je već odavna praksa.

Ostaje nam se nadati da će reda u neredu, a ne samo još više novca u vječito praznoj državnoj blagajni, uvesti novi, rigorozniji, Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Usporedo s njime, Ministarstvo unutarnjih poslova namjerava fiksnim kamerama premrežiti cijelu Hrvatsku. Bit će ih 59, no dojam će biti da ih je dvostruko više, odnosno 122, jer toliko će kućišta biti postavljeno duž prometnica.

S postavljanjem kamera započeli su još prije devet godina, na području splitske uprave. Policijske statistike ovaj su potez potkrepljivale brojkama o manje poginulih i manje nesreća na dionicama označenim kritičnima. Zatim su na red došle zagrebačka, osječko-baranjska, primorsko-goranska, varaždinska i karlovačka uprava kod koje se bilo ispostavilo da su kamere “štancale” toliko snimaka vozača koji se ne drže propisa da u policiji nije bilo dovoljno ljudi koji bi ispisivali kazne.

Ove godine “veliki brat” će doći i u ostatak države i vrlo brzo će vozači na tim dionicama sasvim sigurno popustiti papučicu gasa. No, zaobići će fiksne kamere autocestu pa će vlasnici skupih jurilica i dalje moći ondje divljati, bez straha da će ih uloviti sofisticirana kamera i da će za njima stići prekršajni nalog sa snimkom i ispisanim iznosom kazne. “Lijek” protiv njih na autocesti će i nadalje biti policijski presretači, tzv. kobre. Pod uvjetom da se nađu na istoj dionici.

VIDEO Jurio 250 kilometara na sat autocestom A3

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

MA
master58
15:18 26.03.2019.

Svrha kamera je legalno pljackanje gradjana za neka mala prekoracenja brzina .To nema nikakav uticaja na sigurnost saobracaja i ima dosta primjera iz svijeta koji su upravo suprotni. Narod bi trebao da krene proteste zbog sve veceg nadzora i uskracivanja privatnost.

MO
moia
15:52 26.03.2019.

Zamraceni internet, cenzura na sve strane, nadzorne kamere, i sta jos spremaju iz Orwellove mracne 1984.?

TO
Toni66
23:18 31.05.2019.

O čemu se zapravo radi Kamere me nebi smetale da se radi poštenoj namjeri štiti nas građane i naše živote nadzorom da se sto manje nezgoda događa . Ali svako imalo normalan zna da se radi o čistoj i lako dokazivoj prijevari na mnogim mjestima ( ne na svima !) Nadalje idemo magala je svjeteleće ograničenje upozorenje je ok kiša pada vjetar ograničenje ( Sunčano ljeto dozvoli određenu sigurnu i ubrzanu vožnju ! ) OK . A ne posadiš recimo znak 50 koji je za zimsku vožnju i za ljetno vrijeme jednako aktivno i to 100 -tine km ne mijenjaš iako je prometnica za sigurnu vožnju djelomično i za od 100km/h koncipirana pa i više ,I to onda uzme prosjek i ispod uspori cijeli promet bespotrebno umarajući vozače i putnike nepotrebno jer putovanje traje st dva duže -- Nerealan ograničenja se postavljaju i znaju da tu se može bez brige i opasnosti i do 4 puta brže i tu te sačekuju da bi pljačkali svoje i strane državljane . Sve za nove presretaće i F16 ... narvno građani zna se šta imajun od toga Nove kamere još više kontrole i pljačke . A sigurnost možda kroz drastične kazne 1-2% se poveća . Nitko ne kaže grdimo biciklističke staze za pješake da ne idu iz selu selo noću prometnicama i biciklima u crnim kaputima i bez osvjetljenja ili oznaka .......