Kolumna

Film 'Tár' ima važnu scenu koja je melem za sve duše izmučene isključivošću zadrte fanatične manjine među 'probuđenima'

Foto: Screenshot
Film 'Tár' ima važnu scenu koja je melem za sve duše izmučene isključivošću zadrte fanatične manjine među 'probuđenima'
13.03.2023.
u 11:38
Zdušno sam navijao da Cate Blanchett dobije Oscara za ulogu dirigentice Lydije Tár u filmu Todda Fielda

Još otkako sam prvi put vidio i susreo ženu za dirigentskim pultom nekog velikog simfonijskog orkestra, činilo mi se sasvim logično, prirodno i prikladno osloviti je titulom “maestra”. Zapravo, tako sam se obraćao i slavnoj australskoj dirigentici Simone Young kad sam svojedobno imao sreću i čast upoznati je i intervjuirati za njena boravka u Hrvatskoj, domovini njene majke, i priprema za nastup s orkestrom Zagrebačke filharmonije u Dubrovniku.

Maestra Young bila je jedna od prvih žena pozicioniranih pri samom vrhu svijeta velikih i znamenitih institucija klasične glazbe. U vrijeme tog, za nju i njenu majku vrlo emotivnoga gostovanja u Hrvatskoj, bila je na čelu Australske opere, smještene u onom čudu od zgrade u Sydneyu. Kada joj tamo nisu produljili ugovor, uglavnom zbog zanemarivanja budžetskih ograničenja u kreiranju programa, postala je prva žena na čelu jedne njemačke operne kuće najvišeg ranga, Državne opere u Hamburgu. Bio sam tamo na fantastičnoj premijeri Hindemithove opere “Mathis der Maler” (Slikar Mathis) kojom je otvorila svoju prvu hamburšku sezonu. Njen umjetnički autoritet i ugled bio je neupitan i za njemačke glazbenike i za publiku, potvrđen i angažmanima u Bečkoj državnoj operi i newyorškom Metropolitanu.

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

Marijana Rudan

Smatrali su nas teroristima: Film o političkom progonu Hrvata u Australiji 70-ih kandidat je za Oscara

Tijekom pandemijskog lockdowna Marijani Rudan je prišla mlada glumica Kat Dominis i podijelila s njom ideju za kratki film inspiriran stvarnim iskustvima hrvatskih migranata u Australiji 70-ih godina. Iz tog početnog koncepta razvila se snažna autorska suradnja: dvije žene, dvije perspektive, jedna priča koja je dugo čekala da bude ispričana. Rezultat je “Unspoken” (“Neizrečeno”) – umjetnički dojmljiv, emotivno pulsirajući film koji spaja dokumentarističku istinu i obiteljsku dramu. Nastao iz skromnog budžeta, ali neizmjerne strasti, film je ubrzo osvojio svijet.

Ključne riječi


Komentari 1

Avatar Cohen
Cohen
16:56 14.03.2023.

Da, apsolutno neshvatljiv propust ovogodišnjih dodjela. kada se radi o ovom snažnom remek-djelu i glavnoj protagonistici.