'Pobunjenička' ganga

'Dvadeset kuna, to je puno brate, hoće sada tunel da naplateeeee!'

Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
'Dvadeset kuna, to je puno brate, hoće sada tunel da naplateeeee!'
04.04.2013.
u 17:56
Mještani Imotske krajine i Makarskog primorja traže da ih se poštedi zbog siromaštva
Pogledaj originalni članak

“Dvadeset kuna, to je puno brate, hoće sada tunel da naplate. Imoćani tunel su probili da vidimo što su s njim dobili....” orila se ganga pred ulazom u tunel Sveti Ilija kroz Biokovo. Okupili su se ljudi iz Zagvozda, Podbablja, Imotskog i ostalih dijelova bivše Imotske krajine, ogorčeni zbog najavljene naplate tunelarine.

Iz Zagreba na prosvjed

– Tunel Sveti Ilija trebao bi biti besplatan, ako ne za sve, onda barem za stanovnike Imotske krajine i Makarskog primorja koji mu gravitiraju. Za nas Imoćane, to je bilo svjetlo na kraju tunela koje nam je pružalo nadu da će biti bolje i da će naš kraj živnuti, međutim, netko ga hoće ugasiti – kaže Vinko Ćapin iz Podbablja. Koordinacija načelnika općina i gradonačelnika Imotske krajine još početkom ožujka poslala je dopis Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture te HAC-u. Napisali su da tunel Sveti Ilija za njih znači izlaz iz prometne izoliranosti, ali tunelarina će za osiromašeni kraj u kojemu je oko 4500 nezaposlenih i propalo gospodarstvo, imati kontraučinak.

– Tražili smo da barem lokalno stanovništvo oslobode od obveze plaćanja, ali nismo dobili odgovor – požalio se Miroslav Gaće, načelnik Općine Zagvozd.

– Živim u Zagrebu, ali došao sam kako bih prosvjedovao. Nije fer da je bez naplate od Samobora do Vrbovca, ulaz na autocestu za Zadar i Šibenik, a Imoćanima će naplaćivati! – kaže Michel Jukić, umirovljeni bojnik 4. gardijske brigade. Okupila se skupina njegovih suboraca. Ističu da je 213 Imoćana izgubilo živote u Domovinskom ratu, a u slobodnoj Hrvatskoj njihov je kraj postao simbol zapuštenosti.

– Za naš osiromašeni narod, ovo je previše. Kada bi stavili neku razumnu cijenu, od jednog eura na primjer, to bi se moglo podnijeti. U ovoj općoj besparici, ljudi nemaju – kaže Ivica Kukavica. Ranko Topić, Imoćanin i vijećnik u Županijskoj skupštini dodaje kako je u Imotskom najveća stopa nezaposlenosti u Europi pa će domaći ljudi i dalje do mora voziti okolo, 40 kilometara obilaznim cestama, jer će im to biti jeftinije.

– Tunelarinu ne mogu platiti ni oni koji rade. Evo, naše žene idu na Makarsku rivijeru, rade kao konobarice, sobarice, kuharice. To su plaće od 3000 kuna, kako će ona davati 40 kuna svaki dan za tunelarinu?! – kaže Nediljka Patrlj, predsjednica Udruge Bijele ruže koja je došla u narodnoj nošnji.

U četvrtak je započelo potpisivanje peticije protiv tunelarine. Ne odustane li Vlada od naplate, Imoćani najavljuju žestoke prosvjede pa čak i zaustavljanje prometa kroz tunel koji će biti otvoren 1. svibnja.

Milanoviću 20 kn previše

Zamjenik ministra prometa Z. Antešić danas je na sjednici Vlade predložio da cijena tunelarine bude 20 kuna kako bi se pokrili godišnji troškovi održavanja od 11 milijuna kuna. Premijer Zoran Milanović rekao je kako mu se čini da je predložena cijena ipak previsoka.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.