vedran dragičević

Bez brodgradnje nema ni industrije

Foto: Daniel Kasap/Pixsell
Bez brodgradnje nema ni industrije
01.03.2015.
u 07:00
Predsjednik Sindikata metalaca govori o budućnosti brodogradnje u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

1. Radnici Motora i dizalica prekinuli su štrajk nakon isplate jedne plaće, ima li pokrića za optimizam?     

Bila je donijeta odluka da se štrajk prekida nakon isplate dviju od četiri zaostale plaće, no potvrda da je novac za obje plaće na računu poduzeća uz garanciju da će druga biti isplaćena u prvim danima sljedećeg tjedna bili su dovoljni da se radnici vrate u pogone. Ponovno su, kao sve vrijeme koje su radili bez plaća, pokazali da vjeruju u svoju proizvodnju i njezine potencijale. Dodatni motiv sigurno je i poštivanje roka isporuke prvog od dva motora koji grade za novogradnje “3. maja”, a bez čije ugradnje ne bi bilo moguće porinuće, što bi i brodogradilište dovelo u probleme. Usto, radnici ne žele dovesti u pitanje privatizaciju.     

2. Hoće li MiD preživjeti, je li moguće da ih nitko ne želi kupiti?

Vjerujem da će privatizacija biti uspješna. Interes postoji, raspisan je drugi, obvezujući krug, no uvijek je pitanje cijene i pokrivanja dugovanja. Riječ je o tvornici koja treba hrvatskoj proizvodnji, s vrsnim “meštrima”. To je strojogradnja čiju kvalitetu potvrđuje i to da imaju ugovorenog posla do kraja 2016. godine.     

3. Brodogradnja je bila pred krahom, sada škverovi uspješno rade. Hoće li Hrvatska ostati jaka brodograđevna zemlja?     

I prije tri godine, kad mnogi nisu dijelili moje mišljenje, i danas sam optimist. Treba dokraja provesti restrukturiranje. Izgubiti brodogradnju, značilo bi izgubiti industriju. Brodogradnja je ogroman potencijal jer oko sebe stvara i razvija poduzetništvo. Ključno je, međutim, zadržati projektante, inženjere, visokoobrazovane kadrove i stvarati niše u kojima će se brodogradnja dalje razvijati, a tu prije svega mislim na gradnju složenih i sofisticiranih brodova za koje ne postoji jaka konkurencija dalekoistočnih zemalja.

 >> Navozi Brodotrogira su puni, posla ima, a šef Končar nije zadovoljan

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

CA
campa
10:36 01.03.2015.

Sindikalist je u pravu što će nama brodogradnja kad možemo naručivati brodove bez gnjavaže i problema s radnicima.Vlade do sada trudile su se odbaciti sve ono što nam netreba.Početi čemo od poljoprivrede što će nam ona kad naši eksperti mogu uvesti sve viškove poljoprivrednih proizvoda od onih sumnjive kvalitete do onih kojima je prošao rok trajanja na nama je samo da promjenimo etikete i kolika je to ušteda za vladu a uspjeli su nahraniti gladne uz istinabog nešto više cijene.Šro će nam teška industrija kad se u svijetu nude proizvodi samo ih treba uvesti.Što će nam školstvo koje se mijenja i restroktuira dolaskom svakog ministra a isto ionako ne prati potrebe privrede jer nam nije ni potrebno samo je opterečenje i trošak.Trebamo privatizirati autoceste,turizam,trgovinu a banke su ionako u rukama stranaca.U bliskoj budučnosti nečemo birati ni sabor a niti stranke jer nema potrebe imamo EU.Jedino će funkcionirati vlada sastavljena od čelnika bivših stranaka koja će lobirati za strane kompanije i voditi računa o policiji kojaće ispravljati pojedince koji nešto prigovore i lobirati za strane kompanije.

NV
novo vriijeme
08:50 01.03.2015.

Za uništenu Hrvatsku brodogradnju treba netko odgovarat. Najveću štetu nanjela je Jaca Kosor koja je očito imala neki tajni dil sa drugim zemljama kod pregovora za ulazak u EU. Jer nije normalno da dođu neorvežani i metrom mjere brod u Splitu i zaključe da ga neće uzeti jer je 2cm širi !!!! Onda propalo brodogradilište uruče Debiljaku koji otpusti 2000 radnika specijalista za prodogradnju a država im da otpreminine Preostalim radnicima država plaća plaće dok Debiljak glumi velikog investitora. Tu se nađe odmah neka tvrtka koja otpuštene brodograditelje daje u najam na crkavicu njemačkim brodograditeljima a Debiljak objavi dvije godine kasnije da treba 2000 ljudi zaposliti, muti sa natječajima za zapošljavanje i tvrdi da se nitko nije javio i da će morati uvesti jeftinu radnu snagu iz Bosne. I sada kako to da DORH i USKOK tu nemaju posla . Da podsjetim bili smo prije 30 godina druga naveća brodogradnja na svijetu i gdje smo sada?