Unatoč silnom trudu podebljanom izdašnim državnim potporama, kineski COMAC (engl. Commercial Aircraft Corporation of China) dosad nije ozbiljnije uspio narušiti duopol koji vlada u segmentu proizvodnje velikih civilnih zrakoplova – Airbus i Boeing već su godinama dominantni igrači na globalnoj razini i sva je prilika da se ništa po tom pitanju u skorije vrijeme neće promijeniti. U takvom odnosu snaga, te uz cijeli niz nevjerojatnih i podrobno dokumentiranih problema, fascinantne šlampavosti i, još gore, evidentnog nemara američkog Boeinga, bilo bi logično pretpostaviti da će se investitori okrenuti europskom Airbusu i nagraditi kvazimonopolističku poziciju na tržištu. No logika je u ovoj priči ipak bitno drukčija i ne podržava pojednostavljene zaključke.
Airbus nije iskoristio probleme Boeinga
Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.
Pretplatite se na sadržaj s potpisom.
Kina predstavila iznimno jeftinu supersoničnu raketu - za njeno rušenje treba potrošiti od 40 do 150 puta više od cijene rakete
Ono na čemu se radi, za učinkovito suzbijanje takvih projektila u budućnosti, je lasersko oružje, čija je cijena jednog hica gotovo nula, pa ako postoji dovoljno snažan i masivan sustav, to bi mogla biti učinkovita obrana
Mladi Nijemci: Na istočni front? Ne, hvala!
Inicijativa "Školski štrajk protiv regrutacije" održava nacionalne prosvjede protiv novog zakona o povratku (polu)obaveznog vojnog roka za sve muškarce rođene 2008. ili kasnije
Europljani ne vole Trumpa, ali se slažu s njegovom kritikom masovnih migracija u EU
Najprije je Europu prošlog tjedna zatresla nova američka Strategija nacionalne sigurnosti u kojoj je Trumpova vlada napisala da se Europa suočava s “civilizacijskim propadanjem” te se upitala hoće li europske zemlje u budućnosti ostati pouzdani američki saveznici
Hoće li novi šef Feda štititi njegovu neovisnost od Bijele kuće
Trumpov ekonomski saveznik u najužem krugu za Powellova nasljednika, očekuje se da će predsjednik ime kandidata objaviti početkom 2026., nakon čega slijedi potvrda u Senatu
Ljudi su bijesni, ali znalo se što će se dogoditi. Tko je kriv? Mlađa populacija, evo i zašto
Poluvrijeme će na Svjetskom prvenstvu trajati duže, igrači će imati stanke za osvježenje, a cijelo natjecanje imat će natruhe zabavnog programa koje je u skladu sa zahtjevima suvremene publike i komercijalnih partnera
S kojim bi to kapacitetima Airbus i mogao iskoristiti probleme u Boeingu? Točnije, problemi u Boeingu su i problemi za Airbus.