Škverovi

3. maj: Socijalni sporazum mora biti dio kupoprodajnog ugovora

Foto: Goran Kovačić/Pixsell
3. maj: Socijalni sporazum mora biti dio kupoprodajnog ugovora
29.06.2010.
u 13:41
Iz škvera ponovno upozoravaju Vladu da zbog neodobravanja jamstava za treću tranšu kredita za gradnju brodova domaćim brodarima prijeti zaustavljanje proizvodnje.
Pogledaj originalni članak

Potencijalni novi vlasnik brodogradilišta 3.maj, austrijski koncern A-tec,  svoju će ponudu za kupnju škvera morati nadopuniti socijalnim sporazumom koji jamči poštivanje kolektivnog ugovora i nastavak brodograđevne djelatnosti, ponovio je danas, uoči poslijepodnevne  skupštine Sindikata metalaca u 3. maju na kojoj će sporazum biti predstavljen, a najvjerojatnije i odobren,  glavni povjerenik Sindikata metalaca u 3. maju Juraj Šoljić.  

Socijalni sporazum, kazao je Šoljić, mora postati sastavni dio kupoprodajnog ugovora između A-teca i Vlade, ako Vlada odluči 3. maj prodati Austrijancima. Rok trajanja odredbi iz socijalnog sporazuma  jest  pet godina,  koliko je i rok za restrukturiranje koje mora provesti novi vlasnik.
 
Zastupnik  A-teca, riječki poduzetnik Veljko Božić, s kojim su sindikalci dogovarali prijedlog socijalnog sporazuma u kojem je i ponuda vlasnika da radnicima prepusti osam posto dionica po povoljnim uvjetima,  kao i da se osigura neometano djelovanje sindikata, trebao bi  najkasnije sutra sindikalcima dostaviti  sporazum s potpisom  vlasnika A-teca Mirka Kovatsa.

No, i danas su Šoljić i njegovi kolege iz druga dva škverska sindikata upozorili da 3. maj neće dočekati privatizaciju ako Vlada žurno ne da jamstva za treću tranšu kredita za  gradnju brodova domaćim brodarima i ne odobri nastavak pregovora o novim ugovorima. Pozvali su Vladu da ispoštuje svoju obvezu prema 3. maju vezanu za jamstva. Ne bude li tako, najavljuju da su spremni za sindikalne akcije.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

AN
Antiflašist
15:58 29.06.2010.

\'Pozvali su Vladu da ispoštuje svoju obvezu prema 3. maju vezanu za jamstva\' pa tko je ovdje luud ?. 11 milijardi kuna jamstava propalih poslova hrvatskih skevrova visi nad glavom poreskih obveznika (odn. toliko jamstava drze banke u svojim rukama i u svakom trenutku mogu potopiti Hrvatsku), pa dokle mislite vise jahati na tudim ledima?

FI
fiume
19:10 02.07.2010.

Da bi se shvatilo koji su glavni uzroci nastalih gubitaka brodogradilišta, te zašto je brodogradnju nužno sačuvati mora se vratiti na početak 90-tih u vrijeme nastanka Hrvatske države. Hrvatska država je zajedno s brodogradilištima naslijedila oko 500 milijuna dolara dugova koji su nastali u brodogradilištima kao plod markovićevog tečaja i loših deviznih zakona u bivšoj državi, a da ne govorimo o znatno otežanim uvjetima poslovanja u ratnom periodu, tako da se vrijeme do 1998. godine može i razumjeti kao vrijeme u kojem je bilo važnijih prioriteta nego sređivanje stanja u brodogradnji. Zadnjih 12 godina se pokušavalo srediti stanje u brodogradnji, ali bezuspješno, jer država kao vlasnik je donosila odluke koje sama nije provodila ili ih je provodila djelomično, pa umjesto da se brodogradilišta jednom zauvijek saniraju i počnu poslovati na zdravim osnovama, samo su se generirali novi gubici. Najbolji primjer toga je odluka Hrvatske Vlade iz 1998. o sanaciji hrvatskih brodogradilišta koja nije nikada provedena, a da je danas sigurno ne bi govorili o brodgradnji u ovom kontekstu. Gubici u brodogradilištima nisu slika nesposobnosti u brodogradilištima, već slika nesposobnosti cijelog sustava, uključujući i državu kao vlasnika brodogradilišta. S druge strane zemlja bez strateške industrije postaje taoc tuđih interesa i lobija. Jedina prava strateška industrija u Hrvatskoj je brodgradnja. Sa razvojem brodogradnje kao industrije i njenim definiranjem kao ključnog segmenta razvoja gospodarstva, što nikada do sada nije učinjeno, otvara se novi prostor za poticanje investiranja u domaću proizvodnju, otvaranje novih radnih mjesta i razvoj malog i srednjeg gospodarstva, tehnologije, znanosti i školstva. Svaka nacija koja je u stanju izraditi brod kao visokosofisticirani proizvod u stanju je organizirati i svaku drugu industrijsku proizvodnju Nemojmo zaboraviti da se cijela industrija Japana izdigla na brodogradnji, a Južna Koreja je sve to samo kopirala. Svi znamo što danas u svijetu industrije znače pojmovi Samsung, Deawoo i Hyundai. Sada sve to kopira i Kina, pa i drugi, a mi, od kojih su Koreja i Kina učili, brodogradnju imamo, ali je odbacujemo. Brodogradilišta ne treba prodavati ili likvidirati, već sačuvati, ne radi čuvanja radnih mjesta ili zato što je likvidacija skuplja od sanacije, nego zato jer nam je potrebna. Zato treba: - izvršiti brzu i efikasnu snanaciju i restrukturiranje u brodogradilištima pod vodstvom struke, - izvršiti „sanaciju i restrukturiranje“ u glavama državnih i drugih dužnosnika koji „brinu“ o brodogradnji kako bi se prihvatili posla i kako bi prestali nečinjenjem ili lošim činjenjem generirati ogromne nepotrebne gubitke, kako bi izbacili politikantstvo i stranačke interese iz brodogradilišta, te kako bi prestali blatiti brodogradnju u medijima, jer time obeshrabruju domaće poduzetnike koji su već odavno mogli bitno povećati domaću komponentu, i slabe pregovaračku poziciju direktorima brodogradilišta koji u okolnostima stalnog zatvaranja brodogradilišta, likvidacije i prodaje tko zna kome, ne mogu postići bolje cijene za brodove.