DISKOGRAFIJA

Unatoč krizi, nema govora o defenzivi glazbene industrije

Foto: 'Photoshop'
'nelly_nnn_kul_230909.1'
Foto: 'Photoshop'
'knopfler_nnn_kul_230909'
Foto: 'Photoshop'
'hanseder_nnn_kul_230909'
Foto: 'Photoshop'
'gray_nnn_kul_230909'
Foto: 'Photoshop'
'pearl_nnn_kul_230909'
Foto: 'Photoshop'
'mika_nnn_kul_230909'
28.09.2009.
u 14:10
Stranci vide da u cijeloj regiji "zapadnog Balkana", u koju je uključena i Hrvatska, talenata ima jako puno te da je njihova volja za postizanjem uspjeha izražena čak natprosječno
Pogledaj originalni članak

 O defenzivi u ekonomski teškim vremenima nema govora – kaže Hannes Eder, glavni direktor tvrtke Universal Music Austria, koja je otvaranjem ureda u Hrvatskoj postala prva velika glazbena kuća koja je krenula u izravnu distribuciju svojih izdanja kod nas, a ne putem lokalnih posrednika. Do ove godine Universal je surađivao s kućom Aquarius, ali je odnedavno austrijska filijala rascjepkala tržište "zapadnog Balkana" na niz samostalnih predstavništava.

– Moja ekipa i ja radujemo se ovom izazovu – kaže Eder. – Tu vidimo priliku da iz samostalnih, ali prilično malih tržišta stvorimo jaku regiju. Upravo od Hrvatske sa svojim velikim resursima kreativnosti i velikim potencijalom tržišta očekujemo mnogo u pogledu te namjere.

Na ovaj način Hrvatska se uvrstila među 77 zemalja svijeta u kojima Universal izravno distribuira svoju glazbu, a to je nešto što govori možda i više od kurtoaznih diplomatskih izjava. Ipak je Universal najveća američki glazbena kuća koja uzima, kada su plodnija razdoblja, i po četrdeset posto tržišta. Obuhvaća niz manjih potkompanija kao što su A&M (Sting), Decca (katalog ranih Rolling Stonesa), Island (U2) i druge, a u sljedećih nekoliko tjedana svoj će status pokušavati zadržati novim izdanjima Pearl Jama ("Bakcspacer", već u prodaji), Marka Knopflera ("Get Lucky"), Mike ("The Boy Who Knew Too Much"), Davida Graya ("Draw The Line"), Nelly Furtado ("Mi Plan") i drugima.

– Suradnja će ići u oba smjera – kaže Eder. – Neovisno o tomu šaljemo li obožavatelje iz Hrvatske na koncert grupe U2 u London ili pak međunarodnim zvijezdama nudimo nastup na lokalnim hrvatskim TV postajama.

Krene li sve prema planu, Eder najavljuje i diskografske aktivnosti vezane za domaće izvođače.

– Za mene je jako važno poslovati također s lokalnim umjetnicima – kaže Hannes Eder. – Ne želim patetično naglašavati veliko kulturno naslijeđe cijele regije, ali talenata tu ima stvarno bezbroj, a volja za postizanjem uspjeha natprosječno je izražena. Doda li se tomu visoki kulturni "izvozni faktor" zemalja bivše YU, onda je sasvim logičan korak navedene zemlje, intenzivnije nego prije, uključiti u zajedničko tržište EU.

Domaće diskografske kuće Dallas, Menart i Dancing Bear ne strahuju da bi njihovi strani partneri EMI, Sony BMG i Warner u dogledno vrijeme mogli poći stopama Universala i pojaviti se na hrvatskom tržištu kao samostalni igrači. Jedan od glavnih problema s kojim bi se Universal u sljedećem razdoblju mogao susretati jest pitanje distribucije CD-a, a taj presudni dio za dobre rezultate domaće diskografske kuće imaju riješen potpuno. Niz drugih razloga također ide njima u prilog.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.