revolucija u biciklizmu

Strava Metro objavljuje koliko građani putuju biciklima, ali i pješke, te kuda se kreću

Foto: Screenshot
aplikacija Strava Metro
Foto: Screenshot
aplikacija Strava Metro
Foto: Screenshot
aplikacija Strava Metro
20.05.2014.
u 09:55
Pomoću Strave Metro, koju će razne udruge, organizacije i institucije moći licencirati za korištenje, premostiti će se ta rupa u urbanističkom planiranju
Pogledaj originalni članak

Uoči 16. svibnja Dana vožnje biciklom na posao (Bike to Work Day) kalifornijska tvrtka Strava je objavila svoj novi digitalni servis Strava Metro.

Po prvi puta u povijesti će jedna od najpopularnijih aplikacija za trčanje, pješačenje i biciklizam javno objaviti podatke koje je sakupljala godinama. Naoko jednostavna aplikacija koja mjeri osnovne, ili u premium verziji i napredne, statistike biciklista i trkača, podjednako je popularna i među amaterima i profesionalcima.

Od 2009. kada je izašla prva verzija Strave korisnici su prijavili, ali i odradili, preko 2,5 milijuna aktivnosti mjesečno, dok ukupno je zabilježeno preko 300 milijardi GPS unosa.

Foto: Screenshot

Zagreb

"Naša glavna aktivnost je motivacija i zabava za sportaše," rekao je Michael Horvath, suosnivač i predsjednik Strave. "No kada smo počeli s ovim projektom u 2009., znali smo da će se jednom kada sakupimo dovoljno podataka otvoriti nova sfera mogućnosti."

Ono što je zanimljivo jest da prema Stravi gotovo polovica aktivnosti otpada na dnevna putovanja, tzv. "komjuting".

Strava Metro je važna jer nam pokazuje koliko građani putuju biciklima, ali i pješke, te kuda se kreću. Svrha objave ovih podataka je podizanje svijesti o alternativnim načinima putovanja.

Kako je Strava Metro ipak samo skup podataka, Strava je iskoristila te podatke i predočila ih putem vizualne aplikacije Heatmaps ( http://labs.strava.com/ heatmap/#11/15.94094/45.76941/ blue/bike ) gdje možete vidjeti najfrekventnije rute, lokacije, sve do pojedinih ulica, bilo za pješake, bilo za bicikliste.

Foto: Screenshot

"Većina gradova ima podatke za automobilistički promet, no gotovo nitko ne zna točno koliko ima biciklista i kuda oni putuju, te kuda i kako se kreću pješaci i trkači" kaže Horvath.

Pomoću Strave Metro, koju će razne udruge, organizacije i institucije moći licencirati za korištenje, premostiti će se ta rupa u urbanističkom planiranju.

Također, pomoću Strave Metro, moći će se evaluirati novi putevi, staze i dedicirane biciklističke rute te mjeriti promjene u uzorcima ponašanja biciklista, ali i pješaka.

"Zamislite da biciklisti koriste automobile na infrastrukturi ekvivalentnoj postojećoj biciklističkoj. Ne bi ste vjerovali koliko bi "vozači" bili ljuti na razne nedostatke u infrastrukturi" kaže Horvath.

>>Vozite bicikl za zdravlje i lijepo oblikovano tijelo

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.