Nije sve u odgoju

Razlike među djecom: Starija su inteligentnija, a mlađa bolja u školi

Foto: 'Miso Lisanin'
Razlike među djecom: Starija su inteligentnija, a mlađa bolja u školi
16.08.2010.
u 13:58
Pokazalo se da su prvorođeni u pravilu inteligentniji - posebno su bolji na području matematike i verbalnih sposobnosti. Mlađa djeca više se trude pa su društvenija i imaju bolje ocjene u školi.
Pogledaj originalni članak
Roditelji često rade razlike među svojom djecom, međutim odnedavno postoji i znanstvena potvrda da redoslijed rođenja utječe na djecu, njihove socijalne vještine, inteligenciju, ali i uspjeh u školi.
Dr. Tiffany L. Frank sa Sveučilišta Adelphi na Long Islandu vodila je istraživanje na temu utječe li redoslijed rođenja na sposobnosti koje djeca imaju. Pokazalo se da su prvorođeni u pravilu inteligentniji – posebno su bolji na području matematike i verbalnih sposobnosti. Mlađa se djeca više trude pa su društvenija i imaju bolje ocjene u školi. 

Drugi po redu rođenja pokazali su se samostalnijima i inventivnijima, a  najmlađi u obitelji uglavnom su bezbrižniji.
Nova je studija uključila 90 parova braće i sestra u srednjoj školi. Prvorođeni su imali najbolje rezultate u matematici i verbalnom izražavanju, a uočeno je i da su nešto skloniji pefekcionizmu.  Mlađa braća i sestre u prosjeku su imala bolje ocjene, otvorenija su, sentimentalnija i sklonija opraštanju.

Iako istraživanje nije pokazalo razloge ovih rezultata, znanstvenici pretpostavljaju da je veća inteligencija prvorođenih posljedica dužeg vremena koje su proveli nasamo s roditeljima - luksuz koji druga djeca uglavnom nemaju.

Mlađa braća i sestre zbog toga možda osjećaju veću želju za natjecanjem što može objasniti bolje ocjene. Osim toga, mlađi imaju više vremena promatrati dok se njihova starija braća i sestre suočavaju s novim izazovima što im automatski daje samopouzdanje da i oni mogu prebroditi prepreke.
Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.