U svjetskom vrhu

Pošip Stina 2015 proglašen najboljim hrvatskim vinom na Međunarodnom vinskom izazovu u Bourg-u!

Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
Foto: PR FOTO
Pošip Stina 2015
07.04.2016.
u 09:46
Pogledaj originalni članak

Organizatori najstarijeg i najuglednijeg međunarodnog natjecanje vinara u Francuskoj, Challenge International du Vin su na velikoj proslavi 40-e godišnjice, Hrvatsku imenovali zemljom partnerom i počasnim gostom.

Među 38 ocjenjivanih vina iz Hrvatske, Pošip Stina 2015 je u kategoriji bijelih vina osvojio zlatnu medalju u redovitom ocjenjivanju, a potom je s ostalih osam nagrađenih hrvatskih vina ušao u finalno ocjenjivanje gdje je prema izboru 12 članog žirija, sačinjenog od novinara i pisaca, osvojio najviše glasova (11) i proglašen najboljim hrvatskim vinom!

Na ovom prestižnom natjecanju koje se svakog proljeća održava u francuskom Bourg-u kraj Bordeaux-a, sudjeluju vinari iz 35 zemalja i najistančanijim nepcima profesionalinih degustatora prezentiraju gotovo 5000 vina i žestokih pića.

„ Izuzetno smo ponosni što je Pošip Stina 2015 na najuglednijem međunarodnom natjecanju proglašeno najboljim hrvatskim vinom. Golem trud koji smo uložili u regeneriranje bolskih vinograda u posljednjih 7 godina, svaki nam se dan vraća - u kvalitetnim berbama i prestižniom nagradama koje su potvrda svega onoga što nam je i bio cilj - promovirati izvrsnost i pozicinirati otok Brač na vinsku kartu svijeta “, komentirao je Ivica Kovačević, direktor Stina vinarije.

Pošip Stina - vrhunska kvaliteta iz bračkog kamena

U Hrvatskoj dominira proizvodnja bijelih vina, stoga je, u jakoj konkurenciji još izazovnije proizvesti ono koje će svojom osebujnošću zasjeniti sva ostala. Pošip Stina uzgojen je u specifičnim uvjetima, u obnovljenim, stoljetnim vinogradima amfiteatralnog oblika, gdje grožđe zrije na na 400 nm/v što mu omogućuje optimalan omjer sunca i soli koje svim Stina vinima daje vrhunski ukus i onaj prepoznatljiv „touch“ koji ih, već na prvi gutljaj, razlikuje od ostalih.

Stina vina, originalno se proizvode u centru Bola, gdje se nalazi i istoimena vinarija.

To su itekako prepoznali na Challenge du Vin, koji je poznat po svojim rigoroznim kriterijima - naime, vina „dva dana naslijepo“ ocjenjuje čak 340 kušača. a potom se uzorci pohranjuju, te prije dodjele medalja prolaze još i rigoroznu laboratorijsku kontrolu.

Hrvatska - domovina vrhunskih vina

Odabir Hrvatske za počasnog gosta, prema riječima organizatora - bio je sasvim logičan s obzirom na tradiciju vinarstva koja u Dalmaciji datira još od antičkog doba.

Hrvatska je teritorijalno mala i po proizvodnji vina nalazi se na visokom 21 mjestu u svijetu, a fascinantna je činjenica da se u njezinih 300 registriranih vinorodnih regija na 33, 000 ha uzgaja 200 sorti, od toga čak 60 autohtonih.

Posljednjih desetak godina u Hrvatskoj je u uzgoj i proizvodnju vina uloženo iznimno mnogo, osobito u privatnim vinarijama, što je rezultiralo brojnim nagradama, a time i globalnim prepoznavanjem hrvatske kvalitete i velikom potražnjom za vrhunskim domaćim vinima.

Sada ima i najboljeg ambasadora u globalnoj zajednici vinskih znalaca – zlatni Pošip Stinu 2015, raskošnog okusa, koji je sinergija prirode otoka Brača, ljubavi i vrhunske brige ljudske ruke.

Kako se rodila Stina?

Tim mladih kreativaca iz branding agencije Brandoctor je istraživajući kulturu odredio jedinstvene elemente otoka: bijeli kamen, te istaknute bračke umjetnike: pjesnike, književnike, kipare i slikare. Brački kamen je izvor inspiracije radi svoje ljepote, te je ujedno i simbol tegoba kada je riječ o vinarstvu. Odabrano je ime Stina, prema simbolu otoka Brača koji povezuje izražaj ljetpote kamena i umjetnosti u jednu priču. Etiketa za vino Stina predstavlja komad kamena koji poziva kipara da ga oblikuje, to je bijelo platno koje poziva slikara da ga oslika, komad bijeloga papira koji poziva pjesnika, pisca ili glazbenika da napiše pjesmu, priču ili sklada glazbu.

Vrhunski dizajn za vrhunska vina

Etiketa ambalaže nadahnuta je bijelim bračkim kamenom, a njen dizajn osmislio je poznati dizajnerski studio Bruketa & Žinić. Ova ambalaža osvojila je nagradu za najbolju ambalažu u Hrvatskoj na festivalima Ideja X i Cropack, nagradu za najbolju ambalažu u Europi na festivalu u Helsinkiju, te nagradu za treću najbolju ambalažu na svijetu od strane prestižnog Art Directors Cluba u New Yorku. 

Dosadašnje nagrade:

Iako su vinogradi u Bolu obnovljeni tek 2009.-e - poseban pristup, fantastična lokacija, jer riječ je o vinogradima na najvećoj nadmorskoj visini u Hrvatskoj, tradicionalan uzgoj i ručno branje, uz vrhunske sorte, vrlo brzo su dali rezultate i vratili otok Brač na vinsku kartu svijeta, kamo je oduvijek i pripadao.

Tako je već 2011. Stina prošek 2011, osvojio brončanu medalja na “ Wine Challenge in London“, Stina 2009 Plavac mali Majstor zlatnu medalju na „Le Challenge International du Vin Bordeaux 2013“ a te Stina Pošip 2014 srebro na „Wine Challenge in London“, 2015-e.

Pogledajte na vecernji.hr