Lukavo

Nismo ni svjesni: Evo kojim se metodama IKEA koristi da bismo što više kupovali

Foto: Shutterstock
Nismo ni svjesni: Evo kojim se metodama IKEA koristi da bismo što više kupovali
27.04.2020.
u 13:05
Dođete u Ikeu i želite kupiti baš sve? Definitivno niste jedini, a evo i kojim se lukavim metodama ovaj trgovački lanac iz Švedske koristi kako bi cijelo iskustvo kupnje bilo uspješno – i za vas i za njih.
Pogledaj originalni članak

Gruenov transfer psihološka je teorija koja tumači utjecaj lokacije i razmještaja namještaja prema navikama kupca. Postoje brojni dokazi o utjecaju boja, mirisa i prostora na kupnju. 

Ako vam se ikada dogodilo da ste otišli u Ikeu ''samo da vidite što ima'' i na kraju ste izišli s paketom čaša, umjetnom biljkom i nekim od slatkiša, Gruenov transfer kod vas je upalio. Alan Penn, profesor s londonskog sveučilišta University College, već godinama govori o tome kako Ikea namjerno dezorijentira kupce i tako ih navodi da kupuju. 

Nema izlaza
Svaka Ikea ima samo jedan ulaz i jedan izlaz. Odmah na ulazu nalazi se dječja igraonica i svi moraju proći pokraj dječjeg smijeha i popeti se stubama. Možda je to čista slučajnost, a možda imaju teoriju i dokaze da smijeh utječe na veću potrošnju. Hodanjem kroz trgovinu ulazite u zbunjujuće labirinte, a tada počnete razmišljati kako nešto morate kupiti – na kraju čak 60 posto stvari koje ste uzeli nije ni bilo na popisu kada ste krenuli.

Osjećaj ugode 
Čim se popnete jedinim stubama kod ulaza, naći ćete se u savršeno dizajniranim dnevnim sobama. Postoji realna mogućnost da oni samo žele da se opustite i počnete razmišljati o baš svemu što biste mogli kupiti i staviti u vlastitu dnevnu sobu. Možda se sjetite da bi vam baš neki naslonjač dobro došao, a možda vam se baš neka vaza svidi.

Što vaš dom govori o vama?

Torbe za kupnju
Velike žute torbe nalaze se na svakom koraku i piše da se njima slobodno možete poslužiti. Poznati je trik da će kupci, ako uzmu košaru ili kolica, htjeti ih i napuniti, a američki trgovci bili su prvi koji su shvatili da veća kolica znače i veću potrošnju. Tom teorijom vodi se i Ikea koja vam nudi da kupljene stvari kroz trgovinu nosite u žutim torbama. Zašto baš žute? U teoriji žuta označava optimizam i pozitivne emocije.

Odmor na pola puta
Kada prođete prvi dio Ikee, naći ćete se u kafiću i restoranu gdje se možete odmoriti. Imat ćete vremena za punjenje baterija kako biste bili spremni za nastavak trošenja novca.

Slaganje namještaja
Svaku komodu, ormar, stolić koji kupite u Ikei morate složiti sami uz dobivene upute. Tako dobijete vlastitih ruku djelo, a psiholozi kažu da vam se takav namještaj mnogo više sviđa. Istraživači s Harvarda osmislili su 2011. godine naziv ''Ikea efekt'' kako bi opisali baš takvu pojavu. 

 

 

 

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 35

Avatar abakus
abakus
14:30 27.04.2020.

Ne kupujem u IKEA-i zbog njihove ideologije "rodnosti" i, kako ono, "različitosti" koju nameću u svojim reklamama. Ne podnosim velike kompanije koje smatraju da nam zajedno sa svojim proizvodima moraju i ispirati mozak svojim ideološkim opredjeljenjima. Ne ide.

DU
Deleted user
14:33 27.04.2020.

Jedamput sam bio u ikei i nikad više. Morao sam cijelu trgovinu proći i svaki odjel proć da bi mogao izaći iz trgovine , a trebao sam jednu malu stvar kupiti. Putokaz u trgovini te vode kao maloga majmuna po trgovini

MA
Marina58
18:55 27.04.2020.

Svima koji su iznervirani obilazenjem labirinta u Ikei: za vasu informaciju - ista ima izvrsnu web stranicu i katalog sa svim proizvodima, ali doslovno sa svim, i za svaki proizvod pise tocno gdje se nalazi u skladistu. Napravis popis, na internetu vidis gdje je sto smjesteno, odes direkt u skladiste, pokupis artikle i nastavis na blagajnu. Jednostavno.