E. LAVAZZA (1932.-2010.)

Lavazza je pio kratki espresso

Foto: Lavazza
Lavazza je pio kratki espresso
19.02.2010.
u 13:06
U Torinu je u 78. godini preminuo Emilio Lavazza, koji je od male obiteljske tvrtke za promet kavom napravio svjetski biznis i postao sinomim za espresso kavu.
Pogledaj originalni članak

RIM – Kava Lavazza je toliko poznata da čovjek ne pomišlja kako je ime marke zapravo prezime obitelji koja je u 19. stoljeću imala u Torinu malu pržionicu kave. Tvrtka je postala poznata u cijelome svijetu, a u Italiji kavom pokriva 47 posto tržišta. U Torinu je umro (17. veljače, ali je vijest objavljena dan kasnije) vitez (cavaliere) rada Emilio Lavazza (78 ), počasni predsjednik istoimene tvornice kave.

Emilio je bio treća generacija obitelji koja je svoje ime vezala uz kavu. Tvrtku Lavazza s.p.a. utemeljio je 1895. Emilijev djed Luigi. Emilio Lavazza je počeo raditi u obiteljskoj tvrtki 1955., a 1971., a poslije smrti oca Giuseppea, imenovan je delegiranim upraviteljem. Kada je 1979. umro njegov stric Pericle, Emilio je postao predsjednikom Lavazze i na tom je položaju ostao do 2008., kada je postao počasnim predsjednikom. Vitezom rada imenovan je 1991., a na Torinskom sveučilištu je 1993. dobio počasni doktorat iz ekonomije.

Emilio Lavazza volio je piti kratki espresso sa žličicom šećera, ali koji nije bio promiješan u šalici. Odlazio je često popiti kavu u kafić Platti, nedaleko od svoga stana u torinskoj četvrti Crocetta. Poznat u cijelome svijetu i kao Mr Espresso, nije živio mondenim životom, a u posljednjih 15 godina dao je samo jedan intervju novinaru Mauru Castelliju za ekonomski list Il Sole 24 Ore. U tvrtki su ga jednostavno zvali "signor Emilio", a on je, kako to nalaže tradicija talijanskog kapitalizma, znao po imenu i prezimenu sve svoje djelatnike, dakako, prije nego štoje Lavazza postala svjetskom tvrtkom. Emilio Lavazza polučio je uspjeh jer je stalno obnavljao tvrtku, tehnološki je usavršavao, bio je inovator, ali je znao dobro i koristiti se propagandnim porukama.

- Emilio je znao ujediniti ironiju i radost u komuniciranju s ljudima - kaže Marco Testa, šef propagande tvrtke Lavazza.

Ušavši u tvrtku, Emilio je nagovorio oca Giuseppea da povjeri propagandu Armandu Testi i tako su nastale prve propagandne poruke Lavazze s crtanim filmom u kojem su glavni junaci bili Caballero i Carmencita. Kasnije je čuveni glumac Nino Manfredi propagirao Lavazzu s poznatim sloganom u kojem je govorio kako kavu "što više šalješ dolje (piješ), to te više uzdiže". Od 1994. pa sve do danas, kava Lavazza se propagira u Raju. Sveti Petar i ostali piju Lavazzu.

No, uspjeh kave nije, dakako, u tome kako se propagira, nego u njezinu okusu. Tu je Emilio bio vrlo skrupulozan. "Neka počne bal", govorio je kada je trebao kušati nove mješavine i osobno ih stvarao. Kušao je 20-25 šalica kave različitih mješavina i birao onu za koju je osjetio posebni ukus.

Emilio je svojedobno kazao kako bi htio da se tvrtka dalje širi u svijetu. Ostavio ju je u rukama dvoje djece, Giuseppea (potpredsjednik tvrtke i direktor Marketing Lavazza) i Francesce (direktrica Corporate Image Lavazza).

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.