NAĆULITE UŠI I OTVORITE OČI

Knjaz: Koliko volite svoju mamu, tatu, baku, djeda? Upravo ih vi možete potaknuti da se testiraju na dijabetes tipa 2

Knjaz: Koliko volite svoju mamu, tatu, baku, djeda? Upravo ih vi možete potaknuti da se testiraju na dijabetes tipa 2
08.10.2021.
u 07:30
Šećerna bolest tipa 2 ne događa se drugome, dođite čekamo Vas! U videu našeg renomiranog TV voditelja i autora Roberta Knjaza doznajte sve o LikeYou2, kampanji prevencije i kontrole bolesti, koju nazivaju “tihim ubojicom modernog doba”
Pogledaj originalni članak

Koliko volite svoju mamu, tatu, baku, djeda, ujnu, strica, cijelu svoju obitelj? Znamo da je odgovor, kao i oni vas, beskrajno. A što kad bi vam rekli da im baš vi, svatko od vas, možete spasiti zdravlje i poboljšati im život? I pri tome osvojiti 50. 000 kn za svoju školu? Samo je potrebno podsjetiti ih da brinu o svom zdravlju!

Kampanja LikeYou2 poziva sve starije članove obitelji, susjede, prijatelje ili sve one koje poznajete s područja grada Zagreba, da se besplatno testiraju na dijabetes tipa 2 ili, ako ga već imaju, da obave kontrolni pregled. Koja je vaša uloga? Pa upravo vi možete pomoći vašim najbližima i potaknuti ih da se testiraju ili obave kontrolni pregled na dijabetes tipa 2.

Zašto je važno odazvati se?

Zato jer je dijabetes tipa 2 – bolest koju liječnici zbog teškog prepoznavanja ranih simptoma nazivaju “tihim ubojicom modernog doba”. Sve što trebate napraviti je otići svom liječniku obiteljske medicine, tamo će vas dočekati letak koji ćete u suradnji s liječnikom vrlo jednostavno i lako ispuniti. Na letku trebate upisati školu kojoj pripada učenik koji vas je motivirao da napravite preventivni ili kontrolni pregled na dijabetes tipa 2, a vaš će liječnik zaokružiti dodatne podatke i za nekoliko sekundi testirati vas na dijabetes tip 2 ili obaviti kontrolni pregled, ukoliko je potreban.

Besplatno pošaljite letak

Dio letka koji je ispunio Vaš liječnik obiteljske medicine, zahvaljujući Hrvatskoj pošti, možete besplatno, bez kupovanja poštanske marke ili stajanja u redovima, poslati na naš poštanski pretinac: P.P. 437, 10000 Zagreb.

U LikeYou2 projektu mogu sudjelovati učenici svih zagrebačkih osnovnih i srednjih škola, a nagradu će dobiti ona škola, čiji će učenici motivirati najviše starijih da se testiraju ili obave kontrolni pregled na dijabetes tipa 2. Škola koja osvoji 50.000 kuna, taj će iznos trebati potrošiti za kvalitetniju i zdraviju prehranu učenika ili za poticanje tjelesne aktivnosti.

LikeYou2 – javnozdravstvena kampanja koja potiče promjene

U kampanji LikeYou2 sudjeluje tridesetak vodećih hrvatskih dijabetologa – endokrinologa, internista, specijalista obiteljske medicine, epidemiologa koji objašnjavaju ključne pojmove dijabetesa, razbijaju mitove i zablude o šećernoj bolesti tipa 2, otkrivaju rizične faktore i skupine za dobivanje te bolesti, a osvrnuli su se i na utjecaj pandemije COVID-a 19 na pacijente koji imaju dijabetes tipa 2.

Koliko je bitna tjelesna aktivnost i koje namirnice su poželjne, a koje su zabranjene u prehrani oboljelih te kako stres utječe na organizam oboljelih, doznajte od relevantnih hrvatskih stručnjaka.

U kampanji sudjeluje i renomirani hrvatski TV voditelj, autor, redatelj i glumac Robert Knjaz koji je razgovarao s oboljelima i njihovim članovima obitelji koji su otkrili kako ta bolest utječe na sve njih, dok su vodeći hrvatski dijabetolozi složno istaknuli: “Čak 70 % slučajeva nastanka dijabetesa tipa 2 se može spriječiti ili odgoditi usvajanjem zdravog načina života”.

Neumoljive brojke o pandemiji dijabetesa koje morate znati

U svijetu čak 463 milijuna ljudi ima dijabetes, a do 2045. godine taj bi broj mogao narasti do 700 milijuna. Posebno zabrinjava podatak da jedan od dvoje oboljelih ne zna da ima dijabetes. Prema podacima CroDiab registra u 2020. godini u Hrvatskoj je registrirano 310.212 osoba s dijabetesom. Procjenjuje se da je broj osoba s dijabetesom u Hrvatskoj veći od 534.000. Od toga broja samo je 58 posto oboljelih otkriveno.

Više o kampanji za prevenciju i kontrolu dijabetesa doznajte na: LikeYou2.hr

Sadržaj nastao u suradnji s Novo Nordisk Hrvatska.

Pogledajte na vecernji.hr