Česi prvi

Hrvati među najvećim potrošačima piva u Europi

Foto: Žarko Bašić/Pixsell
pivo remetinec
Foto: free wallpaper
Pivo
Foto: Thinkstock
pivo
Foto: Shutterstock
pivo
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
Pivo
20.11.2015.
u 14:45
Proizvođači i distributeri složni u jednom – konsolidacija na svim segmentima tržišta obilježit će naredne godine
Pogledaj originalni članak

Više od stotinu predstavnika tvrtki s područja distribucije u HoReCa kanalu te predstavnika proizvođača i ugostitelja okupilo se u Opatiji na godišnjoj konferenciji u organizaciji HoReCa Grupe koja danas predstavlja najznačajnije udruženje etabliranih hrvatskih distributera u spomenutom sektoru. 

U sklopu konferencije održane su i dvije panel diskusije kojima su otvorena brojna pitanja ključna za razvijanje HoReCa kanala te su raspravljene teme poput specifičnih izazova distribucije i trendovima određenih proizvoda, poput piva.

Sudionici su se složili kako je Hrvatska zbog svog zemljopisnog položaja i nenaseljenosti pojedinih dijelova prilično izazovna za distribuciju, a uvelike je ovisna o sezonalnosti budući da je najveća potrošnja pića u vrijeme turističke sezone.

Pritom na pivo otpada do 40% u prodaju svih pića, što Hrvate svrstava među top 10 potrošača piva u Europi, po glavi stanovnika (na prvom mjestu su Česi).  Među zaključcima dinamične diskusije, u sklopu panela „Razvoj HoReCa kanala i izazovi distribucije“, istaknuto je kako tržište prolazi kroz kontinuiranu evoluciju, dok su očekivanja prije svega vezana uz značajnu konsolidaciju pa čak i neku vrstu globalizacije samog tržišta u narednim godinama.

Procjenjuje se kako tržište piva u Hrvatskoj iznosi približno tri milijuna hektolitara. Samo tržište obiluje i brojnim novitetima, koji se prije svega očituju u plasmanu potpuno novih proizvoda na tržište, poput Radler i Cider pića te Kraft piva.

Zanimljivo je kako je cijena piva u Hrvatskoj veća nego u ostalim europskim zemljama, ako se dovede u korelaciju s kupovnom moći stanovnika. A pritom su i zarada pivovara veće u odnosu na europsku konkurenciju.  

U najavi naredne godine svi sudionici istaknuli su optimizam, koji se između ostalog očituje u  činjenici kako će na potrošnju piva zasigurno utjecati i održavanje Europskog nogometnog prvenstva u Francuskoj. Upravo je stoga činjenica kako će na natjecanju nastupiti i hrvatska nogometna reprezentacija, za koju će očito i pivari žustro navijati da što dulje ostanu u natjecanju.

>>Novo Katarinsko pivo za prvi Brodski festival piva

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar lvan12
lvan12
13:03 21.11.2015.

Gluposti... niti su Hrvati niti su Česi ti o kojima se treba pisati već o Hrvatskoj i Češkoj kao mjestima gdje se pije piva... jer veliki udio u konzumaciji čine turisti.

AM
ameris
16:06 20.11.2015.

Govori se o potrošnji (konzumaciji) piva kao o nekom folkloru..nečem simpatičnom i sveopće prihvatljivo !? No,nimalo nije tako .Pivo je alkoholno piće i treba govoriti o korištenju alkoholnog pića.Na žalost,velikom reklamom i niskom cijenom taj alkoholni napitak postaje iz dana u dan ulaznica u pakao a l k o h o l i z m a i ovisnosti o alkoholu.