Gosta po džepu

Cijeli je ručak bio 380, od čega couvert 90 kuna

Cijeli je ručak bio 380, od čega couvert 90 kuna
09.07.2010.
u 09:04
Građani zgroženi: Ugostitelji besplatnim jelom dobrodošlice ucjenjuju i naplaćuju ga.
Pogledaj originalni članak

Ljetovanje je za mnoge Hrvate, koji tijekom godine uživaju u domaćoj kuhinji, prigoda da bar jednom iziđu na neku bolju večeru u restoran. Što kad ih domaćini zateknu couvertom – minijaturnom roladicom – koji nisu tražili i za koji nisu slutili da će im na kraju biti papreno naplaćen, čak 30 kuna po osobi?

– Bila sam uvjerena da je to besplatno kad su nam te roladice, punjene nekim namazom, iznijeli bez pitanja i upozorenja da se naplaćuje. Što li smo se tek iznenadili kad smo shvatili da se u računu od 380 kuna na taj neželjeni couvert odnosi čak 90 kuna – prenijela nam je čitateljica (podaci u redakciji), koja se još odmara na Jadranu. Tročlano društvance nije međutim jedino koje iz restorana izlazi s dvojbama o tomu naplaćuje ili se couvert ili ne i mora li se uopće uzeti?

Samo flaširana voda

Sonja Perić, vlasnica pulskoga restorana Valsabiona, u kojem su česti gosti svjetske zvijezde, kaže kako couvert i naplaćivanje postava stola isključivo ovise o vlasniku.
– Mi ga imamo, ali naša je politika da bude besplatan. Oni koji couvert naplaćuju, pak, u jelovnik obvezno moraju staviti cijenu kako bi gost to znao i imao mogućnost izbora.

Drugih pravila nema. Bila sam i u vrhunskim svjetskim restoranima koji nisu naplaćivali couvert, a i u mnogim posve prosječnima u kojima jesu – kaže S. Perić i tumači da je couvert i stolnjak, čaše, tanjuri te da se često miješa s tzv. pozdravom iz kuhinje – obično sitnim predjelom, kojim kuća časti.

Kako izbjeći neugodnost

Slično govori i Ilija Rkman iz društva Potrošač.
– Couvert koji je zasebna stavka s cijenom u jelovniku gost ima pravo odbiti. No kako ne bi bilo neugodnosti, dobro je prvo provjeriti naplaćuje li se dodatno. Ako se naplaćuje, svakako valja tražiti specificiran račun – savjetuje Rkman. Podjednako zatečeni ostanu i oni koji dožive da im se u restoranu nudi jedino voda u boci jer “iz slavine ne poslužuju”. Ni s vodom ne smije biti prisile, kaže Rkman, a vlasnica Valsabiona dodaje da dobar ugostitelj ne smije biti nasrtljiv.
– Cijela Pula pije flaširanu vodu, pa je savjetujemo i gostu, ali ako netko ne želi, jasno da će je dobiti u čaši.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

Avatar Časna seka
Časna seka
00:02 10.07.2010.

Hrvati će ionako nositi paštete u restoran kad kriza stisne malo jače.

DU
Deleted user
09:31 09.07.2010.

Zlobna opaska je da je couvert napojnica koja je obvezna i zaračunata unaprijed, ali mene više čudi što se javljaju čitatelji koji se čude ugostiteljskoj praksi duž obale kao da su bili u Afganistanu, a ne u svojoj domovini. Zna se već desetljećima kako ugostiteljska branša nastoji na svaki mili i mogući (ne nužno i zakonski dozvoljeni) način \"ožmiknuti\" gosta koji sjeda u njihov restoran i nema drugog lijeka nego shvatiti naposljetku da je takav vid poslovanja \"centriran\" na strance i njihovu kupovnu moć. Domaćim preostaje jedino da se pouzdaju u usmenu predaju (što strancima baš i nije moguće zbog jezične barijere) i sjedaju u ugostiteljske radnje koje im preporuče lokalni znalci ugostiteljske scene, kao mjesta gdje se mogu dobro najesti za pristojne iznose. U RH nema obveznih napojnica kao u SAD i onda je couvert idealna izlika da se gostu zaračuna paušal koji će tu obveznu napojnicu de facto zamijeniti. Jasno da treba oprati stolnjak nakon gosta i da konobar treba posvetiti par minuta ponovnom uređivanju stola, ali da li to posebno naplatiti gostu - e to je stvar pojedinog ugostitelja i njegove procjene da li će mu se gost vratiti ili ne. Kako ono vele dubrovački ugostitelji koji desetljećima varaju goste i na masi obroka (odrezak je tanušan, riba se ne važe pred gostom itd.) - ovog smo izgubili, ali sutra stižu novi gosti.

BE
beppi258
10:24 09.07.2010.

Naplaćeni couvert ili ne, gospođa koja se požalilia redakciji VL i društvo potrošili su 130 kn / osobi... Klopa, cuga... U Valsabbionu bi ti isti gosti za 130 kn / osobi dobili 2 do 3 čaše vina, a klopu ne bi niti primirisali... I naravno da se couvert ne bi trebao naplaćivati, no mnogi poznati restorani ga ipak naplaćuju: Blu u Rovinju (iako ima cijene slične Valsabbionu), Mandrač u Novigradu (nešto jeftiniji - 5%)... Bilo bi zanimljivo kada bi VL proveo istraživanje gdje se i kako najesti na Jadranu za 100 kn / osobi... Ali najesti; predjelo, glavno jelo, desert, jedno piće... Zapravo, ugodno sam se iznenadio na putu u Osijeku... Osiječki restorani su puniji od onih na Jadranu, bez obzira koliko financijska situacija bila lošija u Slavoniji... A u Osijeku se možeš dobro najesti za 70 kn / osobi (ako nije riječ o ekskluzivnim restoranima, ako ih uopće i ima)... Probao sam 3 večeri za redom, svaku večer isto društvo, a drugi restoran... Klopa je svugdje bila solidna, cijene umjerene i restorani krcati ljudima... Kada se nešto slično dogoditi i kod nas na Jadranu, odnosno kada ugostitelji shvate da je manje zapravo više, možda i za njih dođu bolja vremena, pa na Jadranu budu imali priliku raditi i van ljetne sezone... Dakako, potrebni su nam i ekskluzivni restorani sa skupim vinima i hranom, ali i besplatnim couvertom, pa takvima palac gore, a onoj ekskluzivi sa skupim svime, i couvertom koji se dodatno naplaćuje, palac dolje...