Operna premijera

Vratolomne arije i lepršava operna priča

18.07.2016., Zagreb - U atriju Klovicevih dvora odrzana je premijera Donizettijeve opere Pansion Betly u sklopu Veceri na Gricu. Branka Cvitkovic, Ivanka Boljkavac. Photo: Anto Magzan/PIXSELL
18.07.2016., Zagreb - U atriju Klovicevih dvora odrzana je premijera Donizettijeve opere Pansion Betly u sklopu Veceri na Gricu. Mirjana Bohanec Photo: Anto Magzan/PIXSELL
18.07.2016., Zagreb - U atriju Klovicevih dvora odrzana je premijera Donizettijeve opere Pansion Betly u sklopu Veceri na Gricu. Jasna Zlokic. Photo: Anto Magzan/PIXSELL
24.07.2016.
u 12:29
Opera b.b. izvela premijeru Donizettijeve "Betly"
Pogledaj originalni članak

Pljusak koji nije bio prognoziran pljusnuo je točno u trenutku kada je maestro Vladimir Kranjčević u atriju Klovićevih dvora trebao doći pred ansambl Opere b.b. i dati znak za početak svoje posljednje premijere s tim putujućim ansamblom. Nakon deset minuta srednje jake kiše, publika u kojoj su bile i brojne operne pjevačice poput Gertrude Munitić, Mirjane Bohanec i Ivanke Boljkovac, obrisala je sjedala i premijera lepršave Donizettijeve jednočinke “Betly” s vratolomno teškim arijama mogla je početi.

Opera b.b. odlučila se za prvotni, kraći oblik opere “Betly” koju je kasnije Donizetti proširio. Popularni talijanski skladatelj potpisao je i libreto, u kojem mu je uzor bio i Goetheov singspiel “Jery und Bätely”. Iako Donizetti radnju smješta u Švicarsku, operna redateljska debitantica Ljiljana Gvozdenović u svom je ljupkom i duhovitom čitanju “Betly” radnju premjestila u Hrvatsku i nije pogriješila. Uostalom, publika koja vjerno prati Operu b.b. naviknuta je na šarmantan i pomalo neobavezan pristup opernim klasicima kojoj ton daje scenski odličan Ronald Braus, ovdje u ulozi dobrohotnog oficira Maxa.

Privlačnost Donizettijeve “Betly”, naravno, ne treba tražiti u libretu ni u ljubavnom zapletu, nego u razigranoj skladateljevoj glazbi. Osobito je zahtjevne vokalne zadatke Donizetti postavio pred sopranisticu koja pjeva lijepu zavodnicu Betly i tenora koji je nesretno zaljubljeni smušenjak Daniele. Svoj primadonski zadatak (u ulaznoj ariji “In questo semplice modesto asilo” okušala se i jedna Joan Sutherland te ju je snimila na ploču) odlično je obavila više nego iskusna sopranistica Lidija Horvat Dunjko. Danielea je interpretirao muzikalni lirski tenor Siniša Galović, pjevač prelijepa glasa koji je s puno opreza pristupio belkantističkim tipičnim Donizettijevim zamkama.

Maksimalno razigrani bili su Nada Abrus kao Nana i Nenad Tudaković kao Bobo, a atrij Klovićevih dvora pokazao se kao akustički odličan prostor za zbor i orkestar Opere b.b. koje je predvodio još jedan prekaljeni operni profesionalac Vladimir Kranjčević. Iskazala se i kostimografkinja Dženisa Pecotić (ponajviše u kostimu Nade Abrus), a scenografkinja Dinka Jeričević minimalno je intervenirala u otvoreni prostor Klovićevih dvora. Sudeći po velikom interesu publike, Donizettijeva “Betly” izvedena u sklopu Večeri na Griču pokazala se kao dobro odabran operni repertoarni komad Opere b.b. koja je u jedanaest godina postojanja premijerno izvela čak jedanaest naslova. Pravi pothvat.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.