Međunarodni uspjeh

Sopranistica Lana Kos o velikom debiju u veronskoj Areni

Foto: arhiva VL
Sopranistica Lana Kos o velikom debiju u veronskoj Areni
18.08.2011.
u 23:36
Ovdje se svi još sjećaju Ljiljane Molnar-Talajić, njene Aide i kako je bila skromna te nikome nije htjela potpisivati autograme, kaže Lana Kos, druga Hrvatica koja je nastupila na toj najvećoj opernoj pozornici na svijetu
Pogledaj originalni članak

Arena u Veroni zasigurno je najveća i najprestižnija ljetna operna pozornica koja prima i do 20. 000 gledatelja. Baš na njoj je 12. srpnja debitirala varaždinska sopranistica Lana Kos i to u ulozi Verdijeve Violette. Dojmovi su još uvijek snažni, a njene fotografije iz Verone dobili smo zahvaljujući veronskoj opernoj Fondaciji.

– Kada sam došla u Veronu, prvo sam se uputila u knjižaru gdje sam pronašla zanimljive biografije slavnih pjevača. Kupujući knjigu, moj prijatelj je ponosno rekao vlasnici knjižare (koja je velika poznavateljica opere, čak i prijateljica same Marije Callas), da ću pjevati u “Traviati”. Ona je odmah pitala od kuda smo i ponosno sam joj rekla da sam iz Hrvatske, i to tek druga Hrvatica u povijesti koja pjeva u Areni. Gospođa se odmah sjetila naše Ljiljane (kako je ona izgovorila, Liliane Molinari) Molnar-Talajić i ispričala kako je imala divan glas i prekrasno pjevala Aidu. Čak se i sjetila da je primadona Talajić uvijek bila toliko skromna da nikome nije željela potpisati autograme – veli Lana Kos. I nastavlja da joj je uloga Violette ostvarenje sna.

– Prije samo godinu dana surfajući internetom pročitala sam da će moj najdraži redatelj Hugo de Anna postavljati novu produkciju meni najdraže opere “Traviate”. Imala sam čast surađivati s De Annom prije četiri godine u Mariboru, kada sam sa samo dvadeset i jednom godinom debitirala u toj neizmjerno zahtjevnoj ulozi. Vidjevši da će to biti nova produkcija, planirala sam kupiti ulaznicu na internetu, doći u Arenu i prvi put doživjeti tu čaroliju uživo. Negdje sam se potajno nadala da bih ja mogla pjevati u toj produkciji, ali pročitavši kompletnu postavu pjevača i njihove zavidne biografije i dalje je to bio samo san – sjeća se mlada pjevačica.

– Do suradnje s Arenom došlo je neplanirano. Ovo sam ljeto trebala provesti na turneji u Japanu, sa SNG-om Maribor. Njihova sam stalna članica od prošle sezone i u Japanu sam trebala pjevati u “Traviati” i u “La Boheme” i to u četrnaest gradova. Nažalost, ta je turneja u potpunosti otkazana zbog katastrofe koja je pogodila tu zemlju. Krajem travnja javila sam menadžeru da imam slobodno ljeto! Nedugo nakon toga, moja mi je agencija priopćila da postoji mogućnost jedne predstave u Areni. Sve se odvijalo velikom brzinom, ugovor je stigao na mejl, redatelj je tražio da 10. svibnja budem u Veroni. No otišla sam kasnije, jer sam 13. svibnja imala premijeru “Romea i Julije” u Mariboru. Sada sam već drugi mjesec u Veroni. Ne samo da sam imala uspjeh s “Traviatom” nego me umjetnički direktor Arene zamolio da otpjevam sedam koncerata. Sada se pripremam za dva koncerta u Rimu i 20. 8 u Veroni. Presretna sam jer surađujem s divnim kolegama kao što su Marcelo Alvarez, maestro Kovachev, Oren, Rizzi... Sve su to vrsni muzičari i divni ljudi. Budući da sopranistica Nino Machiadze koja pjeva Juliju ne dolazi prva dva tjedna, ja odrađujem režijske probe.

A što će afirmirana sopranistica raditi sljedeće sezone?

– Menadžer dogovara niz lijepih uloga (Donna Anna, Antonia, Liu, Michaela, Julija...). Bila sam najmlađa solistica Bavarske državne opere. To je bilo neprocjenjivo iskustvo. S devetnaest godina surađivala sam s velikim maestrom Mstislavom Rostropovičem. U istom razdoblju imala sam sjajnog agenta i nekoliko velikih i važnih ugovora, od San Diega do Tel Aviva. Te sam ugovore otkazala i žrtvovala kako bih postala mlada majka. Moj je sin imao samo dva mjeseca i ja sam se opredijelila za stalni angažman. Nemoguće bi bilo putovati s kontinenta na kontinent s malom bebom, ne spavati i graditi karijeru. Tada sam imala samo jedan cilj. Nikako ne zapostaviti pjevanje. Prvu godinu bilo je jako teško. Uz neprospavane noći s malom bebom, trebalo je naučiti niz novih uloga na talijanskom, njemačkom, ruskom, češkom i francuskom jeziku. Danas nije potreban samo glas ili dobra tehnika pjevanja. Od pjevača se očekuje da odmah reagira na zahtjeve dirigenta i režisera. Tako sam debitirala u Münchenu u operi “Krabuljni ples” u ulozi Oscara bez i jedne orkestralne i scenske probe. Partneri su mi bili Ramon Vagas i Violetta Urmana, pjevači koji osvajaju najveće operne pozornice. Uz niz velikih, srednjih pa i malih uloga u četiri godine angažmana, nekad i po pet predstava tjedno, na nagovor jednog od velikih dirigenata s kojima sam tada surađivala, odlučila sam otići u manje kazalište koje će mi dati mogućnost da izgradim svoj repertoar. Sada je moja matična kuća SNG Maribor, kazalište koje ima vrlo dobro uštiman orkestar, sjajan zbor i odličnog šefa dirigenta Benjamina Pionniera. S Bavarskom državnom operom moj je menadžer i dalje u kontaktu. Već su me zvali da uskočim u produkcije koje sam tamo već pjevala. U Hrvatsku planiram doći u listopadu. Veselim se gostovanju u HNK Zagreb u ulozi Mimi. Nakon toga dogovaramo i Luciju di Lammermoor u Splitu, u kojem još nisam imala prilike gostovati – veli pjevačica koja je ulogu Lucije izvrsno otpjevala u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

KR
kreont
06:11 19.08.2011.

Jako lijepo svakako je ovo Vaš veliki uspjeh u karijeri a i za Hrvatsku. Pored Talijano ubojice na moru naravno da ne stane veći članak o Vama u novine. Bilo bi lijepo vidjeti snimku vašeg nastupa. Želim Vam i daljnje uspjehe u karijeri jer mi smo tako mala zemlja sa malim dušama.

OB
-obrisani-
09:23 19.08.2011.

Za rvata u veroni uvijek bolje biti na pozornici nego u mračnoj loži

OB
-obrisani-
08:35 19.08.2011.

ljepo je pročitatr tekst gdje kultura kolo vodi