Kraj svijeta

Praizvedba Madrigala Rouge Milka Kelemena u Kaisetslauternu

Foto: arhiva VL
Praizvedba Madrigala Rouge Milka Kelemena u Kaisetslauternu
18.02.2011.
u 13:12
Kao dio kompozicije zid iza orkestra osvijetlio se blijedocrvenom bojom koja je postajala sve jača, do intenzivno crvene
Pogledaj originalni članak

"Povijesno-epohalnim trenutkom" nazvala je Sabine Fallenstein, voditeljica programa SWR radija, praizvedbu klavirskog koncerta Madrigal Rouge Milka Kelemena 17. veljače u dvorani Fructhalle u Kaisetslauternu. Dvoje Hrvata, skladatelj Milko Kelemen i svjetski poznata mlada pijanistica Martina Filjak iz Hrvatske, bili su središnje osobe ovoga važnog glazbenog događaja. Pod dirigentskom palicom Christopha Poppena, Deutsche Radio Philharmonie Keiserslautern i Martina Filjak kao solistica izveli su izuzetno dinamičnu kompoziciju punu ritmičkih i harmonijskih kontrasta s čestim korištenjem udaraljki i – obveznim – šumovima. Izuzetno zahtjevne klavirske dionice Martina Filjak virtuozno je izvela, sa sigurnošću i velikom umjetničkom senzibilnošću. Na kraju koncerta kao dio kompozicije zid iza orkestra osvijetlio se blijedocrvenom bojom koja je postajala sve jača do intenzivno crvene, praćena violinama i klavirom do fortissima s udaraljkama, a onda je ostala samo intenzivna crvena svjetlost,  a pijanistica je preko razglasa izrekla riječi Madrigal Rouge.

Maestro Milko Keleman osobno je objasnio da crveno svjetlo virtualno poništava prethodnu zvučnu glazbu... simbol kraja svijeta. U ovome multimedijskom djelu koji gledatelja posve obuzima, auditivno, vizualno i emocionalno, crvena boja ima arhetipsko značenje, a koncert je nastao inspiracijom jednom od slika američkoga avangardnog slikara Marka Rothka. Iznenađujuće i neočekivano nije izostalo, već i po samom nazivu za ovu instrumentalnu kompoziciju koji je uobičajen za vokalne kompozicije.

Martina Filjak, koju je voditeljica predstavila kao čudo od djeteta, koja je s dvanaest godina debitirala sa Zagrebačkim komornim orkestrom prije nego što se proslavila u svijetu svirajući s vodećim svjetskim orkestrima i u poznatim svjetskim dvoranama, izvela je i Mozartov Rondo u D-duru s Deutsche Radio Philharmonie Keiserslauternom. Lepršavom, laganom, jednostavno savršenom izvedbom pokazala je visoku razinu interpretacije u ovoj klasičnoj kompoziciji, kao i u novoj avangardnoj glazbi.

LOGIKA UKRAJINSKIH NAPADA

Napad na Krimski most se bliži, Rusi su u panici: Ne bili Ukrajincima bilo pametnije da ATACMS-e troše na istoku?

Osim strateške vojne i simboličke vrijednosti, postoji i jasna ekonomska korist slabljenja ruske vojne prisutnosti na Krimu. Činjenica da je Moskva izgubila pomorsku nadmoć u Crnom moru omogućila je Kijevu da uspostavi vlastiti brodski koridor. Nakon što je prošlog rujna samo pet teretnih brodova moglo napustiti Odesu i okolnu regiju, do ožujka je taj broj porastao na 231 — što je neosporan uspjeh za Kijev

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.