Novi šef-dirigent, kojeg smo čekali sedam godina, za novu eru

Foto: Igor Šoban/PIXSELL
Novi šef-dirigent, kojeg smo čekali sedam godina, za novu eru
25.09.2016.
u 03:33
Uz maestra Davida Danzmayra, kao solist u Prvom klavirskom koncertu Prokofjeva briljirao je i hrvatski pijanist svjetskog formata Aljoša Jurinić
Pogledaj originalni članak

Sedam godina, koliko je prošlo od prerane smrti Vjekoslava Šuteja, orkestar Zagrebačke filharmonije radio je bez šefa-dirigenta. Srećom, u tom je razdoblju dragocjenu pomoć održavanju kvalitete orkestra svojom čvrstom i iskusnom rukom pružio veliki maestro Dmitrij Kitajenko.

No, sada je došao kraj tom predugom interregnumu. Na koncertu svečanog otvorenja nove sezone u petak je pred orkestrom stajao novi šef-dirigent, maestro David Danzmayr.

Veće ovlasti i autoritet

Austrijskog dirigenta publika je već upoznala i zavoljela. Danzmayr je čitavu prošlu sezonu nastupao kao odabranik orkestra za šefa-dirigenta, ali, kako sam kaže, sada kada je i službeno stupio na tu dužnost osjećaj je ipak drugačiji. Autoritet je veći, kao i odgovornost, a i stvarne ovlasti su veće.

Njima se maestro Danzmayr poslužio već u pripremi prvog koncerta tako što je za izvedbu Pete simfonije Čajkovskog znatno “nabildao” gudački korpus kojem čvrst temelj i snagu daje čak deset kontrabasa. To se itekako osjetilo u izvedbi velikog djela, u odličnoj uravnoteženosti povećanog gudačkog korpusa s ionako moćnim puhačima.

Dobra vibracija i zajedničko uživanje, koji očito spajaju šefa-dirigenta i njegov orkestar, prosijavali su i kroz mnogobrojna lijepa sola, osobito plemenitog klarineta Davora Rebe, te u glavnoj temi drugog stavka koju je divno na rogu ispjevao Daniel Molnar. Simfonija velikih kontrasta, dramatičnih akcenata i nabujale teksture poslužila je kao obećavajuća i ohrabrujuća demonstracija snage, mogućnosti i velikih ambicija filharmoničara i maestra Danzmayra.

Njihovo zajedničko zavođenje publike uspješno je počelo već na početku koncerta Straussovim "Don Juanom". Potom je izvedbom skladbe “Hommage à Sorkočević” odana počast hrvatskoj glazbi i Borisu Papandopulu, uz 110. obljetnicu rođenja i 25. godišnjicu skladateljeve smrti, dok je vrhunac prvog dijela večeri bio debi Aljoše Jurinića u Prvom klavirskom koncertu Sergeja Prokofjeva.

O mladoj pijanističkoj zvijezdi definitivno treba prestati govoriti kao o talentiranom mladom glazbeniku i bilo čijem nasljedniku. On je sada jednostavno umjetnik svjetskog formata, majstor s vlastitom osobnošću i karakterom, što je pokazao autoritativnom, a istodobno virtuozno propošnom izvedbom itekako tehnički i interpretativno zahtjevnog djela. Publici je na ovacijama zahvalio s još dva dodatka, lijepim, mirnim i zrelim meditacijama Chopina i Debussyja.

Koncert u Vukovaru

Otvorenje filharmonijske sezone bilo je simboličan početak nove ere u radu prvog hrvatskog orkestra. U sezoni ih očekuju i mnoga gostovanja: Salzburg, Beč i velika novogodišnja kineska turneja samo neka od njih, a ono osobito plemenito i važno uslijedilo je već u subotu navečer, kada je Zagrebačka filharmonija tradicionalno svoj koncert kojim je otvorila sezonu u Zagrebu darovala i publici u Vukovaru. Izostao je samo Aljoša Jurinić koji je u isto vrijeme, uz izravan prijenos na Hrvatskoj televiziji, recitalom otvorio Samoborsku glazbenu jesen

Već sljedeći tjedan u Zagrebu je opet i maestro Kitajenko koji će orkestar voditi na dva koncerta, u petak u Plavom, a u subotu u Crvenom ciklusu. Na programu su Šostakovič, Čajkovski i Saint-Saëns, a solist je glasoviti violončelist Aleksandar Rudin.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.