ISPLATI SE

Koliko novca donosi nominacija za Oscara?

25.01.2009.
u 16:30
Pogledaj originalni članak

Pred kraj godine, kad se odlučuje o nominacijama za Oscara, ne samo stručno glasilo Hollywooda "Variety" već i brojne druge novine i časopisi poput "Hollywood Reportera" prepuni su oglasa sa zajedničkim nazivnikom "for your consideration" ("molimo za pozornost") u kojima se ističu vrline raznih glumačkih, redateljskih i inih ostvarenja, da bi se privukla pažnja onih 5.810 osoba koje čine članstvo američke Akademije filmskih umjetnosti i znanosti, te svojim glasovima odlučuju ne samo tko će biti dobitnici Oscara, već i službeni kandidati za istog.

Takve kampanje nisu nimalo jeftine: oglas od cijele stranice u "Varietyju" košta 72.000 dolara po svakom broju ("Variety" su dnevne novine), što znači da je samo ove godine Universal reklamirajući svoj film "Frost/Nixon" s pet takvih oglasa morao Varietyju platiti više od 350.000 dolara, a uz to je film reklamiran i s četiri mala oglasa na naslovnici "Hollywood Reportera", itd.

Nije "Frost/Nixon" jedini: i preostala četiri nominirana filma – "Neobična priča o Benjaminu Buttonu", "Milijunaš s ulice", "Milk" i "Čitač" – također su trošili šakom i kapom na reklamnu kampanju, a to im se isplatilo jer su nominacije i dobili. Oni, pak, koji su isto toliko potrošili ("Gran Torino", "Vitez tame", "WALL-E") a nominaciju za najbolji film dobili nisu, morali su te velike novce otpisati kao poslovni rizik. Kampanje za nominaciju za Oscara mogu koštati desetine milijuna dolara i ponekad se čak na reklamu troši iznos jednak proračunu za snimanje samog filma. No, takav je filmski svijet; tko želi zaraditi, mora i potrošiti.

A zarada je velika: nominacija za Oscara za najbolji film vrijedna je, samo što se prihoda s kino-blagajni tiče, u prosjeku 6.663.508 dolara po filmu.

Naime, nominacija za Oscara znatno produljuje interes publike za film ukoliko on još uvijek igra u kinima, stavlja ga u više kina jer više prikazivača traži kopije nominiranog filma, obično – ako je film već povučen iz kina – potakne novi turnus prikazivanja… Koliko još, pored onih rečenih šest i pol milijuna i još nešto sitno dolara, nominacije donose na npr. DVD tržištu zasad još nema podataka, ali sigurno ni ta znamenka nije zanemariva.

Do egzaktne brojke povećanog kino-profita stručnjaci su došli jednostavnim izračunom, uspoređujući zaradu filmova nominiranih za najbolji film (Best Picture - BP) sa zaradom nenominiranih "bitnih filmova" ("Movies That Mattered - MTM") u zadnje četiri godine (točne podatke možete naći ovdje).

Podaci su jasni: razvikani filmovi koji nisu nnominirani za najbolji film u tjednima koji sliejde nakon nominacije imaju zaradu manju za u prosjeku 5.468.489 dolara od vremena prije nominacije. Recimo, film "Dreamgirls – Cure iz snova" prošao je 2007. užasno loše na blagajnama, jer mu je izmakla željena nominacija za najbolji film, i najizrazitiji je primjer koliki gubitak može donijeti izostanak nominacije. A da svako pravilo ima i svoj izuzetak, potvrđuje recimo primjer filma "Hotel Rwanda", koji 2005. nije bio nominiran za najbolji film, ali je očito bio dovoljno "mali" da ga je i samo glumačka nominacija Dona Cheadlea sasvim lijepo "pogurala" na blagajnama.

Naravno, pored velikih novaca uloženih u reklamu bitno je i napraviti film koji će biti dobar i zanimljiv za gledanje, ali hollywoodskim marketinšim stručnjacima zakopanim u svoje Excel spreadsheetove i troškove reklamiranja takva stvar je zadnja rupa an svirali; zbog toga je danas kvalitetno filmsko ostvarenje u Hollywoodu više slučajna iznimka nego pravilo, a na reklamu se troše oni novci koji bi, da ih se uložilo u boljeg redatelja, bolje glumce i raskošnije specijalne efekte, mogli film mnogo više "pogurati" od bezbrojnih "for your consideration" oglasa.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr