Pavao Pavličić

Hrvatski pisci sami su krivi za svoje probleme jer su pristali da se knjige vrednuju po ideološkim porukama

Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Hrvatski pisci sami su krivi za svoje probleme jer su pristali da se knjige vrednuju po ideološkim porukama
03.10.2025.
u 11:12
Pavao Pavličić, jedan od naših najčitanijih i najplodnijih pisaca, u svom novom romanu "Ti si ja", koji je gotovo deset godina čekao u ladici, putuje u prošlost i susreće se - s mladim sobom. Tim povodom, razgovarali smo s autorom koji nam je otkrio nešto više o genezi romana, o Vukovaru kao književnom toposu, o smislu književnosti, o položaju pisca danas, ali i o vlastitoj neumornoj potrebi da piše i dalje

Pavao Pavličić, jedan od najčitanijih i najplodnijih hrvatskih pisaca, u svom je novom romanu "Ti si ja" odlučio napraviti, kako sam kaže, "inventuru" vlastitog književnog puta i života. Rukopis, koji je gotovo deset godina čekao u ladici, konačno je ugledao svjetlo dana zahvaljujući poticaju njegove supruge Julijane Matanović. Roman donosi nesvakidašnji susret pisca sa samim sobom – stariji Pavličić u Vukovaru 2016. godine vraća se u 1965., u doba kada je imao devetnaest, maturirao, krenuo na studij i počeo pisati. Susret dvaju "ja" pretvara se u putovanje kroz vrijeme, ali i kroz književnost samu, jer Pavličić kroz dijalog vlastitih lica preispituje smisao pisanja, odnos zbilje i teksta te trajnu vezu s rodnim gradom. U razgovoru za Nedjelju govori o genezi romana, o Vukovaru kao književnom toposu, o smislu književnosti, o položaju pisca danas, ali i o vlastitoj neumornoj potrebi da piše i dalje.

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

Marijana Rudan

Smatrali su nas teroristima: Film o političkom progonu Hrvata u Australiji 70-ih kandidat je za Oscara

Tijekom pandemijskog lockdowna Marijani Rudan je prišla mlada glumica Kat Dominis i podijelila s njom ideju za kratki film inspiriran stvarnim iskustvima hrvatskih migranata u Australiji 70-ih godina. Iz tog početnog koncepta razvila se snažna autorska suradnja: dvije žene, dvije perspektive, jedna priča koja je dugo čekala da bude ispričana. Rezultat je “Unspoken” (“Neizrečeno”) – umjetnički dojmljiv, emotivno pulsirajući film koji spaja dokumentarističku istinu i obiteljsku dramu. Nastao iz skromnog budžeta, ali neizmjerne strasti, film je ubrzo osvojio svijet.



Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.