Tuškanac u gostima, program pokrenut zbog obnove zatvorenog kina Tuškanac, od 12. listopada u Kulturno-informativni centar (KIC) dovodi retrospektivu filmova Waleriana Borowczyka, poljsko-francuskog redatelja koji u svom radu istražuje erotske fantazije te odnose tijela i moći. "Prepoznatljiv po eksplicitnim erotskim scenama u kombinaciji s grotesknim i nadrealnim prikazima, Borowczykov opus otvorio je put slobodnijem prikazu imaginacije i seksualnosti te je ostavio snažan trag u umjetničkoj animaciji i modernom filmu", ističu organizatori.
Za otvaranje programa, u kojem će biti prikazano ukupno 14 Borowczykovih filmskih uradaka, odabrano je osam kratkometražnih filmova koji kombiniraju animaciju i igrane prizore - od bračnih sukoba u "Koncertu" (1962) (iz kojeg je 1967. nastao duhovit i nadrealan dugometražni crtić ta odrasle "Kazalište gospodina i gospođe Kabal") i simboličke obnove u "Renesansi" (1963), preko logorske strave u "Igrama anđela" (1964), pa sve do apsurda jezika u "Joakimovu rječniku" (1966).
Društvene tabue autor ruši i u filmovima "Rosalie" (1966), o mračnoj sudbini jedne sluškinje, zatim u "Diptihu" (1967), koji kontrastira tišinu starosti i životnu svakodnevicu, te u filmovima "Gavote" (1967) i "Fonograf" (1969), koji sugerira nostalgiju za predratnim vremenima. Slijede alegorija o tiraniji i požudi inspirirana Jarryjevim Kraljem Ubujem, "Goto, otok ljubavi" (1969), zatim vizualno raskošna drama o ljubomori i izdaji "Blanche" (1971) te omnibus "Nemoralne priče" (1973).
Film "Zvijer" (1975) prati djevojku koja se mora udati za 'čudovište' kako bi naslijedila očev imetak, dok će ciklus zaključiti "Doktor Jekyll i žene" (1981), opisan kao "mračna vizija viktorijanskog Londona u kojem se zaruke pretvaraju u orgiju nasilja i razvrata".