Ruski pogoni solinskog proizvođača autodijelova privremeno zatvoreni

Unatoč poremećaju AD Plastik drži glavu iznad vode

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: AD Plastik proizvodi dijelove i pribor za motorna vozila i proizvoda iz plasti?nih masa
Foto: AD Plastik
Marinko Došen, AD Plastik
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zagreb: AD Plastik proizvodi dijelove i pribor za motorna vozila i proizvoda iz plasti?nih masa
31.03.2022.
u 12:45
Naš poslovni model u Rusiji je takav da tvornice mogu raditi gotovo samostalno, kaže šef kompanije Marinko Došen
Pogledaj originalni članak

Poslovanje hrvatskih tvrtki u Rusiji pratimo od početka krize jer su jako izložene zbog rata, a prvenstveno solinski AD Plastik, koji u Rusiji ima dvije tvornice i tamo ostvaruje 27 posto prihoda grupacije, a njegovi glavni kupci obustavili su poslovanje na tom tržištu.

Najprije je njemački Volkswagen početkom ožujka zaustavio pogone, a u međuvremenu je i francuski Renault-Nissan prelomio pod pritiskom Ukrajine, jer ga je ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenskij optužio da financira rat, te je čak pozvao na globalni bojkot Renaulta.

Prekid do daljnjega

To je bilo presudno da i Renault prekine s radom u Rusiji. Obje velike automobilske kompanije nisu odlučile povući se potpuno iz Rusije, jer bi u tom slučaju vjerojatno bile izloženi mogućoj nacionalizaciji njihove imovine koju je najavila Rusija kao sankcije stranim tvrtkama koje trajno prekinu poslovanje u ovim uvjetima, nego će, dakle, do daljnjega prekinuti s radom.

Pitali smo AD Plastik kako ova situacija utječe na njihovo funkcioniranje, a predsjednik uprave Marinko Došen odgovara kako odluka većine njihovih kupaca o privremenom prekidu rada očekivano utječe na rad njihovih tvornica budući da one prate njihov ritam rada.

- Zaustavljanja su privremena, ali u ovom je trenutku teško prognozirati konačan utjecaj na naše poslovanje na ruskom tržištu. Osjetni su poremećaji u dobavljačkom lancu i iako je nabava lokalizirana u najvećoj mogućoj mjeri, dio sirovina uvozi se sa Zapada. To predstavlja problem brojnim proizvođačima i intenzivno se radi na iznalaženju alternativnih rješenja - ističe Marinko Došen, ne precizirajući kojim kapacitetom se trenutno odvijaju aktivnosti. No, napominje znakovito da AD Plastikove ruske tvornice rade isključivo za tamošnje tržište te su u potpunosti spremne za nastavak proizvodnje.

U prošloj godini prihod grupacije ostvaren u Rusiji prelazio je 305 milijuna kuna, no za ovu godinu prognoze se nitko ne usudi davati. Renault-Nissan i Volkswagen na ruskom tržištu imaju ogroman udjel, drže čak polovicu, a poremećaje aktualna kriza ostavlja i na tečaj ruske rublje, kao i na standard i potrošnju ruskih stanovnika.

Očekivao se pozitivan trend

Lani je u Rusiji broj novoregistriranih automobila porastao preko 4 posto, na 1,7 milijuna, a prije izbijanja krize očekivan je bio nastavak pozitivnog trenda. Sve se promijenilo, a situacija s Rusijom i sankcijama nije utjecala samo na poslovanje na tom području, nego utječe i lance opskrbe, prodaju i prihode na globalnoj razini. Planovi proizvođača automobila da se nakon korone i nestašice čipova oporave su srušeni i oporavak te industrije još će, po svemu sudeći, čekati bolje dane.

- Naš poslovni model u Rusiji je takav da tvornice mogu raditi gotovo samostalno. Kao grupacija usmjereni smo na smanjivanje utjecaja krize na poslovanje, razradili smo različite scenarije i fokus nam je na očuvanju financijske stabilnosti i održivosti poslovanja - kaže prvi čovjek AD Plastika, dodajući kako njihove europske tvornice rade u skladu s planovima, te se komercijalne aktivnosti nesmetano odvijaju.

- Poslujemo u nimalo jednostavnim okolnostima, punim neizvjesnosti i izazova, ali sigurni smo u opstojnost svoje kompanije", zaključuje predsjednik uprave AD Plastika Marinko Došen.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.