PROPALI POSAO

Sudbina nesuđene nove aviokompanije: Ulagači nisu dobili vize, ništa od investicije

Foto: Davor Puklavec/Pixsell
Sudbina nesuđene nove aviokompanije: Ulagači nisu dobili vize, ništa od investicije
26.01.2019.
u 20:36
Libijci su lani u srpnju stigli u Hrvatsku, upisali se kao suvlasnici kompanije, a Bedić kaže i da su za administrativne troškove uplatili 180.000 dolara
Pogledaj originalni članak

Hrvatski poduzetnik i inženjer aeronautike Stjepan Bedić s libijskim je investitorima lani dogovorio ulaganje od 3,5 milijuna dolara u aviokompaniju Best Aero. Libijci su lani u srpnju stigli u Hrvatsku, upisali se kao suvlasnici kompanije, a Bedić kaže i da su za administrativne troškove uplatili 180.000 dolara.

Kao suvlasnici kompanije Best Aero u hrvatskom sudskom registru tako se navode i libijski državljani Aeman Rohoma, Mustafa Rahoumah, Ali Milan Ahmed i Mohamed Bayoud. U listopadu su se njih četvorica, objašnjava Bedić, trebali vratiti u Hrvatsku da bi uplatili preostalih 3,3 milijuna dolara kojim bi se dokapitalizirala njihova zajednička tvrtka. No to nisu učinili jer im je u dva navrata odbijeno ponovno izdavanje viza za ulazak u Hrvatsku.

Bez konkretnih odgovora

– Vize su im odbijene, i to nakon što su im, kad su prvi put dolazili, bile uredno izdane i nakon što su u Hrvatskoj uplatili već više od milijun kuna – kaže Bedić koji je inače i voditelj projekta Team Stellar, jednog od 16 timova koji se natječaju za Googleovu Lunar X nagradu. Dodaje da je tražio od Ministarstva vanjskih i europskih poslova objašnjenje zašto njegovi poslovni partneri ne mogu dobiti vizu, ali nikad nije dobio konkretan odgovor.

– Ja, koji sam direktor tvrtke i potpisnik jamstvenog pisma, nemam pravo znati zašto, iako sam off the record doznao da nisu nikakvi kriminalci, nego je zapelo negdje u mašineriji administracije. Pisao sam predsjednici i iz njezina su Ureda tražili izvještaj MVEP-a. Izvještaj je bio pun citata iz propisa kako se izdaju vize, kako se žaliti na rješenje i slično. Uopće propisi nisu upitni. Upitno je kako ih mi provodimo – napisao Bedić među ostalim na svojem profilu na Facebooku opisujući svoj slučaj s libijskim ulagačima. A ni oni, kaže Bedić, nikad nisu dobili objašnjenje zašto ponovno ne mogu dobiti vizu za ulazak u Hrvatsku. Barem su mu tako rekli.

A do tih je ulagača došao, objašnjava nam, preko Alija Abulajrasa, Libijca s hrvatskim državljanstvom koji je također jedan od suvlasnika kompanije Best Aero. Abulajras je zrakoplovne struke, a Bedić kaže da je tražio stručnjaka iz Hrvatske koji bi pokrenuo aviokompaniju. S četvorkom iz Libije prvo se našao u Tunisu i ondje ih nagovorio da ulože svoj novac u Hrvatsku. Bedić kaže i da se njegovi poslovni partneri u Libiji bave uvozom i izvozom opreme za bušenje nafte, uvozom i izvozom hrane, a jedan od njih radi i u libijskoj zrakoplovnoj kompaniji.

Libijci postali sumnjičavi

– Nakon što im je odbijeno ponovno izdavanje viza, Libijci su počeli sumnjati da ih netko želi prevariti. A sad ne mogu ni izaći iz suvlasništva jer bi i za to trebali doći u Hrvatsku. Ne želim napadati nikoga osobno, ali smatram da trebamo unaprijediti sustav jer je način komuniciranja katastrofalan – poručuje Bedić koji je s Libijcima planirao pokrenuti aviokompaniju koja bi za početak imala dva aviona. Bedić kaže da su planirali pokraj Pule otvoriti i centar za održavanje zrakoplova te da su Libijci pokazali interes i za ulaganje u Brodotrogir te gradnju hotela pokraj Zagreba.

U Ministarstvu vanjskih poslova na naše pitanje zašto Bedićevim poslovnim partnerima nisu ponovno izdali vize pozvali su se na zaštitu osobnih podataka zbog čega ne mogu komentirati pojedinačne zahtjeve za izdavanje vize. U odgovoru koji je Ministarstvo poslalo Bediću, a nastavno na predstavku koju je on poslao predsjednici RH, među ostalim navodi se i da je u skladu sa zakonskim propisima u obradi zahtjeva Bedićevih libijskih partnera za izdavanje viza sudjelovalo, uz nadležno diplomatsko predstavništvo te MVEP, i Ministarstvo unutarnjih poslova i Sigurnosno-obavještajna agencija. Bedić na to kaže da on želi da Ministarstvo odradi svoj posao, ali i da se taj posao mogao odraditi na bolji način.

>> Evo kako će se u Hrvatskoj plaćati cestarina

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.