nadmetanje

Šeici ulažu: Kuvajtski Q8 želi kupiti OMV-ove postaje u Hrvatskoj

Foto: 'Slavko Midzor/24sata'
Šeici ulažu: Kuvajtski Q8 želi kupiti OMV-ove postaje u Hrvatskoj
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Marko Biočina
14.09.2012.
u 12:00
Kompanija ima 86 milijardi USD godišnjeg prihoda i na dan proizvodi 3,2 milijuna barela nafte. Deseta je na Forbesovoj ljestvici najvećih svjetskih naftnih kompanija
Pogledaj originalni članak

Kuvajtska kompanija Kuwait Petroleum Corporation jedna od deset najvećih naftnih kompanija na svijetu, spremna je za ulazak na hrvatsko tržište. Kako se neslužbeno doznaje, njezina međunarodna podružnica KPI jedan je od ponuđača za kupnju lanca benzinskih crpki austrijskog OMV-a u Hrvatskoj.

Jačanje konkurencije

Poznato je već da je za preuzimanje OMV-ove tvrtke zainteresiran jedan arapski ulagač, a da je riječ o Kuvajćanima moglo se nazrijeti tek kad je prije nekoliko dana u nekim domaćim medijima objavljeno kako je ponudu podnio katarski fond Q8. Kuvajtska kompanija, naime, na europskom tržištu nafte posluje pod brendom Q8.

Ulazak Kuwait Petroleum Corporationa u borbu za OMV-ove crpke u poslovnom, ali i strateškom smislu senzacionalna je vijest. Riječ je o kompaniji koja bilježi 86 milijardi američkih dolara godišnjeg prihoda i dnevno proizvodi 3,2 milijuna barela nafte, a američki magazin Forbes uvrstio ju je na deseto mjesto ljestvice najvećih svjetskih naftnih kompanija. Tvrtka koja posluje pod brendom Q8 u Europi ima otprilike 4400 benzinskih postaja u šest zemalja – Italiji, Danskoj, Belgiji, Nizozemskoj, Luksemburgu i Švedskoj. Uz to, Q8 ima i dvije rafinerije u Europi – jednu u rotterdamskoj luci i drugu u mjestu Milazzo na sjeveru Sicilije, gdje je u suvlasništvu s talijanskim Enijem. Upravo zbog toga akvizicija OMV-ova lanca u Hrvatskoj mogao bi biti logičan poslovni potez. Naime, OMV-ove crpke smatraju se najefikasnijima u Hrvatskoj, a nijedna nema manju godišnju prodaju od 2500 tona derivata. S druge strane, OMV u zakupu ima i skladišne kapacitete na Janafovu terminalu u Omišlju pa bi Kuvajćani mogli vrlo efikasno obavljati opskrbu morskim putem iz svoje rafinerije na Siciliji. Njihov ulazak na domaće maloprodajno naftno tržište bio bi znatan poticaj rastu konkurencije na domaćem tržištu pa stoga i njihovu ponudu treba gledati kao ozbiljan izazov postojećim igračima, a ponajviše Ini. Ina je prošlog tjedna potvrdila kako je podnijela obvezujuću ponudu za kupnju OMV-ovih postaja u Hrvatskoj i BiH, a neslužbeno se špekulira da je ponudila otprilike 126 milijuna eura. To je navodno tridesetak milijuna eura manje od cijene koju bi Austrijanci željeli postići, no moguće je da OMV na kraju imovinu u Hrvatskoj i imovinu u BiH proda različitim ponuđačima. Ponude su, navodno, poslale i ruske kompanije Zarubežnjeft i Gazpromnjeft, koje imaju rafinerije u susjednim državama, a posljednjih dana pojavile su se glasine kako se njihove ponude odnose samo na postaje u BiH. U Zarubežnjeftu su to demantirali. – Poslali smo ponudu za sve crpke, i to još prije dva mjeseca. Sad čekamo treći krug natječaja – rekao je direktor Zarubežnjeftova predstavništva u Hrvatskoj Josip Pleslić.

Prednost nad Inom


Moguće je da se preuzimanje hrvatske podružnice OMV-a na kraju pretvori u licitaciju Ine i Kuvajćana, a u tom će slučaju Q8 imati nekoliko prednosti. Osim što je vrlo upitno bi li Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dopustila povećanje tržišnog udjela Ine i MOL-a, među domaćim naftašima špekulira se i o tome da OMV neće biti sklon imovinu prodati MOL-u ili njegovim povezanim društvima zbog iznimno loših odnosa tih dviju kompanija još od 2007. i OMV-ova neuspjela pokušaja preuzimanja MOL-a.

>> Ina za benzinske postaje OMV-a nudi 126 milijuna eura

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

TA
tania
12:24 14.09.2012.

nebitno mi je tko dodje....samo da benzin ne bude zadnje smece...

DU
Deleted user
12:31 14.09.2012.

Tito, nemoj tako druze. Bolje ista nego nista.

OB
-obrisani-
12:07 14.09.2012.

Ovo ce nas stvarno spasiti! Hahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!