Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 89
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Obvezujuća ponuda

INA za benzinske postaje OMV-a nudi 126 milijuna eura

'29.09.2011., OMV benzinska postaja, Slavonska avenija, Zagreb - Zaposlenik benzinske postaje pokusao je sprijeciti lopova koji je namjeravao pobjeci neplativsi racun za benzin. Zaposlenik mu je pripr
'Goran Stanzl/PIXSELL'
Autor
Marko Biočina
05.09.2012.
u 16:37

Ina želi 63 OMV-ove benzinske postaje u Hrvatskoj i 28 postaja na području Bosne i Hercegovine

Hrvatska naftna kompanija Ina i službeno se uključila u borbu za preuzimanje lanca benzinskih postaja austrijskog OMV-a u Hrvatskoj i BiH, spremni su ponuditi 126 milijuna eura. Riječ je o 63 postaje u Hrvatskoj i 28 postaja u BiH, a iz kompanije je potvrđeno – podnesena i obvezujuća ponuda.

– Ina je u lipnju ove godine podnijela indikativnu ponudu za preuzimanje OMV-ovih postaja u ovim zemljama. A 3. rujna, podnesena je i obvezujuća ponuda za preuzimanje stopostotnog udjela u tvrtkama OMV Hrvatska i OMV BiH. Ova ponuda u skladu je s Ininim ciljem osnaživanja svoje maloprodajne i veleprodajne pozicije u Hrvatskoj i regiji – piše u priopćenju kompanije.

Tržišna borba

Na taj način dodatno je intenzivirana tržišna borba oko poslovne transakcije godine. Naime, već prije nekoliko mjeseci svoje ponude za preuzimanje OMV-ovih benzinskih postaja iskazale su dvije ruske kompanije Zarubežnjeft i Gazpromnjeft te jedan arapski fond. Te tvrtke ušle su u drugi krug natječaja, a kako je potvrdio Josip Pleslić, direktor Nestro Save, predstavništva Zarubežnjefta u Hrvatskoj, obavljeno je i dubinsko snimanje lokalnog poslovanja OMV-a.

Ulazak Ine u utrku za preuzimanje OMV-ovih postaja, iako poslovno logičan, pomalo je iznenađujući potez. Kompanijin udjel na hrvatskom maloprodajnom tržištu, ako mu se i pribroji udjel maloprodajnog lanca Tifon koji je u vlasništvu MOL-a, iznimno je velik. Zbog njega je kompanija već jednom bila predmet istrage Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja te je bila prisiljena prodati manji lanac benzinskih postaja Crobenz. Utoliko se čini kako bi Agencija teško Ini dopustila daljnje povećanje tržišnog udjela, naročito ako je riječ o visokoprofitabilnom lancu kakav je onaj OMV-a.

Paralelni potez

Jedina logična strategija Ine mogla bi biti ta da paralelno s kupnjom OMV-a zatvori ili proda veću količinu svojih niskoprofitabilnih postaja, mahom u ruralnim područjima. Takvih ima stotinjak, a njihovom likvidacijom tvrtka bi možda mogla preuzeti OMV-ovu mrežu, a da pritom zadrži nominalno isti tržišni udjel, ali uz znatno bolju profitabilnost.

Također, ne manje bitno, na taj način bi se dugoročno domaće maloprodajno tržište zatvorilo od jakih ruskih konkurenata koji posjeduju rafinerije u susjednim državama.

Poslovni interes Ine je razumljiv, a novca za preuzimanje vjerojatno ima slijedom prošlogodišnjeg dogovora Hrvatska vlade i MOL-a da se dobit ne izvlači iz kompanije, no pitanje je hoće li to biti dovoljno. Cijena OMV-ovih tvrtki procjenjivala se na oko 150 milijuna eura, no kako je njihova strateška važnost velika, moguće je da u licitaciji konačne ponude i znatno porastu.

>> Ina za spas proračuna? Vlada očekuje zaradu do 1,5 mlrd. eura

Ključne riječi

Komentara 20

VL
vlavuk
17:54 05.09.2012.

e pa danas su inina goriva puno kvalitetnija.nemoj toliko podcjenjivati domaće rasfinerije

CH
chemica
18:06 05.09.2012.

Odi pa si toči to u rezervar, ali samo ako mrziš vlastiti automobil. Zadnji put sam točio Inino "gorivo" pred 3 godine. Tada mi se u dva navrata automobil skoro zgasio na semaforu. Nakon toga, u moje malo auto ulazii samo pravi benzin. Prede ko mačkica. Shvatio bih da su jednu cisternu kriminalci malo "doradili" s vodom, ali baš dvije...I to usred Zagreba...Fala lepa. S OMV gorivom, ama baš nikakvih problema. Nikakvih čudnih vibracija, nikakvog davljenja motora, ma divota jedna. Koliko čujemo iz medija, modernizacija rafinerija nije provedena pa uistinu ne znam na temelju čega se može zaključiti da je Inino "gorivo" danas bolje. Moja sumnja je potkrijepljena i činjenicom da u susjedstvu imam jednog bivšeg generalnog iz Ine. On isto toči na OMV-u. Ima objašnjenje zbog čega je Inin benzin lošiji, ali predugo bi trajalo. Zato, bolje nemojte. Mislim da diša ipak bolje zna.

CH
chemica
17:32 05.09.2012.

"Prebjegao" sam OMV-u zbog Ininog šrot goriva, a gdje ću sada tankati...Možda zna Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije